ביל גייטס מחלק רכוש עם גרושתו – האם יאבד גובה בטבלת עשירי תבל?

לרגע אחד אתמול (ב') התדרדר גייטס מהמקום הרביעי אל זה החמישי ברישמה, והניח למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לעקוף אותו ● אך אל דאגה - כבר הבוקר, ועקב סגירת יום המסחר אמש, חזר גייטס למקומו הרביעי ה"טבעי"

מלינדה וביל גייטס כשעוד היו נשואים, ב-2009. צילום: פליקר

מלינדה פרנץ' גייטס שווה נכון להיום כ-5.6 מיליארד דולר, אחרי שהגרוש שלה, ביל גייטס, העביר לידיה שוב מקבץ מניות המגיע לה עקב חלוקת הרכוש של בני הזוג לשעבר. כזכור, השניים סיימו רשמית את חיי הנישואים שלהם, שנמשכו 27 שנים, עם גירושים מתוקשרים שנחתמו סופית בשבוע שעבר.

העברת המניות האחרונה למלינדה גרמה לביל לאבד את מקומו כאדם הרביעי בעושרו בעולם לזמן קצר, על פי דירוג המיליארדרים של פורבס. אתמול (ב') אחרי השינוי היה שווה מייסד מיקרוסופט "רק" 129.6 מיליארד דולר, מה שדרדר אותי ברשימת עשירי תבל אל מתחת למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, על פי פורבס. ואולם כבר כעבור יממה המצב השתנה, בהתאם לסגירות בבורסות העולם, וגייטס חזר למקומו ה"טבעי", כשהוא מקדים את צוקרברג בפסע. לגייטס יש נכון להרגע, ולפי דירוג המיליארדרים בזמן אמת של פורבס, 132 מיליארד דולר בכיסיו, בעוד ש"צוקי" מסתפק ב-130.1 מיליארד דולרים "בלבד".

מלינדה גייטס בתמונה מ-2012, נואמת בכנס בלונדון על תכנון המשפחה. צילום: ויקיפדיה

מלינדה גייטס בתמונה מ-2012, נואמת בכנס בלונדון על תכנון המשפחה. צילום: ויקיפדיה

הגיע הזמן הזמן לחלק את הרכוש שנצבר

כזכור, בתחילת מאי בישרו בני הזוג גייטס לעולם על גירושיהם הקרבים ובאים, והפתיעו רבים שסברו שמדובר בפאוור-קאפל אמיתי. כך סתם, בלי סימנים על פני השטח, השניים בחרו לפרסם הודעה די לאקונית ברשתות החברתיות, ובה כתבו: "לאחר מחשבה מעמיקה והרבה עבודה על מערכת היחסים שלנו, החלטנו לסיים את נישואינו". הם הוסיפו והבהירו: "אנחנו כבר לא מאמינים שנוכל לגדול יחד כזוג בשלב הבא של חיינו".

הליך הגירושין שהושלם הביא איתו את הזמן לחלק את הרכוש שצברו השניים בשנותיהם הרבות יחד. על פי פורבס, הגשות מטעמם ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקנית, הסגירו כבר בשבוע שעבר את העובדה שמלינדה קיבלה מביל מקבץ מניות ראשון בשווי 3.3 מיליארד דולר. מניות אלו הועברו על ידי ביל למלינדה כבר במאי, מיד אחרי שהשניים הודיעו לעולם על תכניות הפרידה שלהם.

ביום ה' האחרון העבירה חברת ההשקעות של ביל, Cascade Investment LLC, עוד מניות בשווי כ-2.4 מיליארד דולר למלינדה, על פי רשומות חדשות של ה-SEC. יחד, כאמור, הצטבר הסכום שהגיע לידי מלינדה לכ-5.6 מיליארד דולר, וזה מה שהותיר את הגרוש המפורסם שלה עשיר פחות אם כי לא עני יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים