הקים מצבה לדפדפן אקספלורר – שתמונתה הפכה לוויראלית

אינטרנט אקספלורר הלך לעולמו ביום ד' האחרון, אחרי שנים רבות שבהן סיפק לגולשים דרך לחקור את האינטרנט ולהגיע לאתרים ● מהנדס תוכנה דרום קוריאני חשב שמגיע לו כבוד אחרון במתכונת של מצבה

המצבה של דפדפן האקספלורר.

תמונה של מצבה לדפדפן "המנוח" אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer), שהוקמה בדרום קוריאה, הפכה באחרונה לוויראלית.

התמונה, עליה דיווחה רויטרס אתמול (ש'), היא של המצבה שהקים ג'ונג קי-יונג, מהנדס תוכנה דרום קוריאני, כדי להנציח את מותו של הדפדפן המיתולוגי.

ההחלטה של ​מיקרוסופט (Microsoft) לחתום פרק היסטורי ולסיים את השימוש בדפדפן אקספלורר שלה מסמנת את סופה של רבע מאה שלמה מאז הושק הכלי שאפשר למשתמשים לגלוש באינטרנט. וכדי להנציח את מותו של הדפדפן שחל ביום ד' האחרון, קי-יונג הוציא 430,000 וון (שהם כ-330 דולר) על המצבה המדוברת. לדבריו, המצבה נועדה גם כדי להראות את רגשותיו המעורבים כלפי הדפדפן ששיחק תפקיד גדול בחיי העבודה שלו. "זה מבאס, אבל הייתי קורא לזה יחסי אהבה-שנאה כי אקספלורר עצמו שלט פעם בעידן", אמר המנדס לרויטרס, והודה כי השימוש באקספלורר ארך זמן רב מדי, והאתרים היו עולים בו באטיות גדולה בהרבה מאשר בדפדפנים מהדורות שבאו אחריו. מאידך סיפר כי הלקוחות שלו דווקא המשיכו לבקש ממנו לוודא שהאתרים שלהם נראים טוב באקספלורר, שנשאר דפדפן ברירת המחדל במשרדי ממשלת דרום קוריאה ובבנקים רבים במדינה.

הדפדפן האיטי מכולם

מיקרוסופט הפחיתה את התמיכה באקספלורר לאחר 27 שנים ברציפות בהן שימש את הגולשים, וזאת כדי להתמקד בדפדפן המהיר יותר מתוצרתה, ה-אדג' (Microsoft Edge).

אקספלורר, שהושק בשנת 1995, נחשב כדפדפן המוביל בעולם שנים, שכן היה מצורף למערכת ההפעלה חלונות של הענקית מרדמונד, המותקנת מראש על מיליארדי מחשבים, כברירת מחדל.

אבל הדפדפן הוותיק התחיל להפסיד משתמשים שנטשו אותו לטובת גוגל כרום (Google Chrome) בסוף שנות ה-2000, וכן הוא הפך למושאם של אינספור ממים, כשחלק מהמפתחים מכנים אותו 'הדפדפן האיטי מכולם'.

לאחר שמצבת הזיכרון הוצגה בבית קפה שניהל אחיו של קי-יונג בעיר גיונגג'ו שבדרום המדינה, צולמה והועלתה לרשת – התמונה הפכה לוויראלית. יונג סיפר שהתכוון להצחיק אנשים עם המצבה, אבל עדיין הופתע מכמה רחוק הבדיחה הגיעה בתפוצה שלה ברחבי האינטרנט. ייתכן שהרגשות כלפיי אקספלורר עזים משתיאר, או שנוסטלגיה היא פשוט באמת חומר ויראלי במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים