פרסום ראשון

מטריקס מקימה חברה חדשה לשירותי אבטחת מידע בתחום ה-OT

מטריקס 2Bsecure מקימה חברה בת חדשה, שתספק שירותי סייבר בעולמות הטכנולוגיה התפעולית, בניהולו של שי קידר

שי קידר, מנכ"ל מטריקס OT.

בעקבות זיהוי מגמה שצוברת תאוצה בתקופה האחרונה, של צורך בהגנה על תשתיות ונכסי OT, מטריקס 2Bsecure מקימה חברה בת חדשה בשם מטריקס MatrixOT) OT), שתספק שירותי סייבר בעולמות הטכנולוגיה התפעולית (Operational Technology – OT) – תחום שעוסק בהגנה, בקרה וניטור של נכסים ארגוניים, תשתיות וציוד תעשייתי.

את פעילות החברה החדשה יוביל שי קידר, שמגיע עם רקע עשיר של יותר מ-25 שנים בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. בעברו ייסד את חברת ויסקיור (vSecure), שעסקה בייעוץ להגנה בעולמות התפעול, ונמכרה לפני שלוש שנים לחברת שירותי האוטומציה וה-IT האמריקנית רוקוול אוטומיישן.

מטריקס OT מצטרפת לתעשיית הסייבר ותספק מענה הוליסטי בהיערכות והגנה על הוורטיקליים השונים בעולמות ה-OT, כשהיא תתווסף לשירותים שמספקת היום מטריקס 2BSecure בתחום אבטחת המידע בעולמות טכנולוגיית המידע (IT). בין היתר, תעניק החברה ללקוחותיה שירותי הגנה, ניטור, היערכות, זיהוי, ניהול תגובה והתאוששות ממתקפת סייבר באמצעות חמ"ל הסייבר לתחום ה-OT, שירותי סייבר מנוהלים (MSSP), ייעוץ מקיף, סקרי סיכונים, מבדקי חוסן, מחקר ויישום מערכות הגנה בהתאם לאופי ההגנה הנדרש. מרכז בקרה של החברה פעיל 24/7, עם עשרות אנליסטים ויכולות מודיעין ואוטומציה לתחום הגילוי והזיהוי בתשתיות תפעוליות. למרכז הבקרה מחוברים כבר היום כמה ארגונים המסתייעים בשירותי החברה בכל הקשור להיערכות, ניהול, זיהוי ותגובה לאירועי סייבר. מרכז ההגנה פועל באופן ייחודי על ידי תפיסה מבוססת ומוגדרת, שלפיה קיימת הפרדה מוחלטת בין יכולות OT  ו-IT, שפועלות לצד יכולות שילוב בין מערכות בעת הצורך.

כמו כן, החברה תסייע לארגונים לפעול באופן פרואקטיבי וריאקטיבי מול אירועי סייבר ותבנה את אופן הפעילות שתאפשר להתאושש ולחזור לשגרת עבודה מלאה מהר ככל האפשר. בנוסף, החברה החדשה תספק לארגונים בישראל גם שירותי אינטגרציה בתחום הטכנולוגיה התפעולית.

השירותים שתעניק מטריקס OT מיועדים בעיקר לרצפת ייצור, לארגוני אנטרפרייז בכלל מגזרי התפעול, בדגש על מגזרים כגון ביטחון, ממשלה ותעשייה. עם הארגונים שכבר עושים שימוש בשירותי החברה נמנים התעשייה האווירית, חיל האוויר, משרד המשפטים, בנק דיסקונט וכן חברות הפועלות בענפי אנרגיה, מים, מזון, קמעונאות, מבנים החכמים, כימיקלים ועוד.

לדברי קידר, "התוקפים אינם מבצעים סלקציה, ומסמנים כיעד מוסדות וארגונים רבים ומגוונים, החל ממפעלי מזון, דרך מתקני מים ועד לתשתיות אנרגיה ומפעלים רבים בעולמות הייצור, כאשר השפעתן של תקיפות אלה היא עצומה, ולעיתים עלולה לפגוע בחיי אדם ובשגרת החיים של הציבור. המטרה היא להקים חברה ייעודית לעולמות החדשנות התפעולית כדי להעלות את רמת המודעות בקרב ארגונים רבים. כיום, כשהשוק בשל ואנחנו רואים שיש מגמה גוברת בכל העולם שעוסקת בהגנה על מערכות קריטיות, אנחנו יודעים כי נוכל להעניק לארגונים רבים את מה שבדיוק חסר להם ב-Time to Market מצוין".

מוטי צ'יקו, מנכ"ל מטריקס 2BSecure.

מוטי צ'יקו, מנכ"ל מטריקס 2BSecure. צילום: עידן גרוס

מוטי צ'יקו, מנכ"ל מטריקס 2BSecure, ציין, כי "העולם המודרני עשיר בטכנולוגיות ופיתוחי IT אשר חלקם שזורים בתהליכי ה-OT ותשתיות התפעול. כתוצאה מכך, סביבות ה-OT החלו להיחשף גם הן לאיומי סייבר שונים, ובהתאם לכך בשנים האחרונות התבצעו מספר רב של מתקפות סייבר על גופי תשתית בארץ ובעולם. לאור הדברים הללו, הבנו את הצורך לייצר לשוק הישראלי פתרון הוליסטי, שיחזק באופן מיידי את ההגנה של נכסים אלה ויקטין משמעותית את הפגיעות של מתקנים פיזיים בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים