בגלל קריסת הקריפטו: בורסת קוינבייס מפטרת כחמישית מצוותה

החברה הודיעה כי היא מפטרת כאלף ומאה עובדים, שמהווים 18% מכוח העבודה שלה ● המנכ"ל והמייסד, בריאן ארמסטרונג תולה את האשם במיתון בתחום הקריפטוגרפי וטוען שבחודשים הקרובים אפשר שנחווה עוד "חורף קריפטו"

מנכ"ל קוינבייס, בריאן ארמסטרונג. עיבוד ממוחשב.

בורסת הקריפטו האמריקנית קוינבייס (Coinbase) הודיעה אתמול (ג') כי תקצץ 18% מכוח העבודה שלה, לנוכח החששות ממיתון כלכלי הולך וגובר וערכי הקריפטו הצוללים באחרונה, שלעתים מוחקים אלפי דולרים בשווי נכסי המשקיעים מדי יום.

הפיטורים בקוינבייס – בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה והמוכרת ביותר בארה"ב, שבסיסה בסן פרנסיסקו – ישפיעו על כ-1,100 עובדים, וישאירו את החברה עם צוות מכווץ יחסית, שימנה כ-5,000 עובדים.

שוויו יורד עוד ועוד. הביטקוין.

שוויו יורד עוד ועוד. הביטקוין. צילום: CoinDesk

מניית קוינבייס ירדה ביותר מ-5% מאז הבשורה על הקיצוצים בכוח האדם, בזמן שערכי הקריפטו המשיכו לחוות תנודתיות: ביממה האחרונה איבד הביטקוין 5.71% משוויו, ונסחר כעת ב-20,750 דולר ליחידה בקירוב, לפי נתוני CoinDesk. מטבע הקריפטו המוביל איבד יותר משני שליש מערכו בשבעת החודשים האחרונים.

מנכ"ל קוינבייס והמייסד השותף שלה, בריאן ארמסטרונג, כתב במכתב לעובדים שהודיע על הפיטורים כי הוא צופה מיתון בחודשים הקרובים ו"חורף קריפטו" שיגיע במקביל, וש"יכול להימשך תקופה ממושכת". לדבריו, הפיטורים מתקיימים מאחר ש-"אנחנו רוצים להבטיח שנוכל לנווט בהצלחה במיתון ממושך".

"הצוות שלנו גדל מהר מאוד… ועלויות העובדים שלנו גבוהות מכדי לנהל ביעילות את השוק הלא בטוח הזה", המשיך וציין ארמסטרונג. "הפעולות שאנו נוקטים היום יאפשרו לנו לנהל בצורה בטוחה יותר את התקופה הזו, גם אם היא תתארך בצורה חמורה".

הפיטורים בקוינבייס ייכנסו לתוקף באופן מיידי וארמסטרונג כבר עדכן את כל העובדים, כשמי שהושפע מהקיצוץ הנוכחי קיבל את הבשורה במייל אישי.

מוקדם יותר החודש, על רקע קריסת הקריפטו, החברה ביטלה כמה פרסומי גיוסים שלה, אם כי במקביל היא הקימה מסד נתונים, כדי לעזור לאנשים למצוא הזדמנויות אחרות בתעשייה.

ארמסטרונג על עצומת עובדים: "טמטום אמיתי"

יצוין כי ארמסטרונג כינה באחרונה עצומה מקוונת שנוצרה בעילום שם על ידי עובדיו "טמטום אמיתי בכמה רמות".

העצומה, שפורסמה ביום ו' האחרון בטרם הודעת הפיטורין, קראה לפיטורם של כמה דמויות בכירות בחרה – ה-COO של קוינבייס, אמילי צ'וי; סמנכ"לית המוצר, סורוג'יט שטרג'י; ומנהלת יחסי ציבור הראשית, אל. ג'יי ברוק – בהצבעת אי אמון.

בעצומה פורטו שמונה סיבות לאי האמון המצופה, וביניהן צוינו: "כישלון פלטפורמת Coinbase NFT", "גיוס עובדים באגרסיביות לאלפי תפקידים, למרות העובדה שמדובר בתוכנית שאינה בת קיימא", ו"תרבות מקום עבודה רעילה".

העצומה נמחקה מאז, ואילו ארמסטרונג חזר בו מאמירתו כבר באותו היום.

"קודם כל, אם אתם רוצים לעשות הצבעת אי-אמון, צריך לעשות את זה עליי ולא להאשים את המנהלים", אמר. "מי אתם חושבים שמנהל את החברה הזו?" הוא הוסיף. לדבריו, מי שהשיק את העצומה יפוטר, וכן קרא ארמסטרונג לעובדים ממורמרים "להתפטר ולמצוא חברה לעבוד בה שאתם מאמינים בה".

נזכיר כי קוינבייס יצאה להנפקה באפריל 2021 ומניותיה ירדו ב-76% מאז תחילת 2022 – ירידה של 82% ממחיר הבכורה שלה, שעמד על 381 דולר.

כשקוינבייס יצאה להנפקה, המנכ"ל ארמסטרונג הרוויח 60.5 מיליון דולר בסך פיצויים, על פי ההגשות הציבוריות ל-SEC, כולל שכר של 56.6 מיליון דולר באופציות למניות ו-1.8 מיליון דולר על "הוצאות אבטחה אישית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים