ארה"ב: שירות המשלוחים באמצעות רחפנים של אמזון – מתקרב

החברה הודיעה כי תשיק את שירות משלוחי הרחפנים הראשון שלה - אמזון פריים אייר שמו - בעיר לוקפורד שבקליפורניה בהמשך השנה, לאחר שתקבל אור ירוק ממנהל התעופה הפדרלי

רחפן של פריים אייר - שירות משלוחי הרחפנים של אמזון.

כמעט עשור חלף מאז שאמזון הכריזה לראשונה שהיא תספק סחורות ללקוחותיה במשלוחים מוטסים שיבצעו רחפנים – כעת השירות החדשני מתקדם סופסוף לקראת הפיכה למציאות.

החברה הודיעה כי תשיק את שירות משלוח הרחפנים הראשון שלה – אמזון פריים אייר (Amazon Prime Air) שמו – בלוקפורד שבמדינת קליפורניה, ארה"ב, בהמשך השנה, לאחר שתקבל אור ירוק ממנהל התעופה הפדרלי האמריקני, ה-FAA.

"ההבטחה לאספקת סחורה בידי רחפנים הרגישה לעתים קרובות כמו מדע בדיוני. אנחנו עובדים כדי להפוך את זה למציאות כבר כמעט עשור", כתבה ענקית המסחר האלקטרוני כשבישרה על הפיילוט העירוני הנרחב המתוכנן כעת.

אמזון בישרה בפוסט האחרון שהעלתה לבלוג שלה על הפיילוט המתוכנן וסיפרה כי היא עובדת כעת מול ה-FAA כדי לקבל אישורים סופיים להשקת שירות רחפני המשלוחים שלה.

לדברי החברה, ההזדמנות להזמין מוצרים נבחרים באמצעות שירות פריים אייר החדש תתאפשר לתושבי לוקפורד – עיירה קטנה דרומית לסקרמנטו – בתהליך שלא צריך להיות שונה מהותית מביצוע הזמנה רגילה. גם במצב החדש שיתאפשר, המשתמשים יקבלו זמן הגעה משוער וקישור למעקב אחרי החבילה.

אז האם השירות יגיע גם לישראל ומתי?

הדרך לשילוח סחורות באמצעות רחפנים הייתה, כאמור, ארוכה. בדצמבר 2013 אמר מייסד החברה ומנכ"לה אז, ג'ף בזוס, לתכנית הטלוויזיה "60 דקות" כי רחפנים של החברה בהובלתו ינחיתו הזמנות בבתי הלקוחות בתוך חמש שנים. בינתיים בזוס כבר פרש מתפקיד המנכ"ל של אמזון, ויישום התוכנית שעליה דיבר, כך למדנו, התעכב רבות, בשל כשלונות טכניים. עכשיו, לפי מה שטוענת הענקית מסיאטל, ההוצאה לפועל של התוכניות הללו אפשרית ומתקדמת לכדי מימוש.

לטענת אמזון, האתגר היה לספק ללקוחות סחורה שהוזמנה במהירות, כמו גם באופן חסכוני ובטוח, תוך פחות משעה. הטכנולוגיה הקיימת אמורה לאפשר את נשיאתן של חבילות קלות למרחקים קצרים, כאלו שנמצאים בטווח ראייה. הבעיה התחילה במשלוחים למרחקים ארוכים.

לפי אמזון, במסגרת השירות שיושק בפיילוט משלוחי הרחפנים יוצנחו בגינת הבית אליו יועדו, לפי כתובת המשלוח. הרחפן יטוס בגובה בטוח מעל הגינה, יפיל את החבילה, ואז יתרחק כדי שהלקוחות יוכלו לאסוף אותה אל חיקם.

על מנת למנוע תאונות, אמזון אומרת כי פיתחה דור חדש של רחפנים בעלי מערכת "חוש והימנע". לטענת החברה, דור רחפני המשלוחים העדכני – שאותו היא חשפה בכנס re:Mars 2019 – יודע לספק חבילות בצורה יעילה ובטוחה יותר מהדורות הקודמים. רחפנים אלו מזהים באופן עצמאי גם עצמים נעים וגם נייחים, וכך יכולים לבצע תיקוני מסלול ולהימנע מהתנגשויות, מבלי שעובד אנושי יצטרך להתערב בטיסתם.

הטכנולוגיה החדשה אמורה להיות נקודה מכרעת לדחיפה הסופית להפעלת תוכנית הרחפנים. בעבר, לפי האתר Geekwire, היו דיווחים חוזרים ונשנים על התרסקויות ותאונות במהלך טיסות מבחן עם דגמים מוקדמים יותר של שירות רחפני המשלוחים מבית אמזון.

אם התלהבתם ואתם כבר מתבוננים בשמיים ומדמיינים את החבילה ה"מחויכת" מאמזון מונחתת אצלכם על ידי רחפן, כדאי לכם לרסן את הציפייה – לעת עתה לא ברור מתי בדיוק יעלו הרחפנים הראשונים של אמזון לשמי קליפורניה, וגם לשאלה מה יקרה אחר כך אין בינתיים תשובות ברורות.

לפי הדיווחים בתקשורת העולמית, אפשר בהחלט לצפות שיעברו עוד שנים מספר עד שאמזון תשיק את שירות פריים אייר שלה בקנה מידה נרחב ומעבר לגבולות ארה"ב. מאידך, הלחץ על ענקית הקמעונאות אונליין גובר משום שחברות כמו גוגל ו-UPS עובדות גם הן על אספקת סחורות באמצעות רחפנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים