אמזון מציגה רחפני משלוחים חדשים ומכריזה שהשירות יושק בקרוב

לטענת החברה, ששוקדת על פיתוח השירות כבר שנים, רחפני המשלוחים עדכניים שישמשו אותה - ושאותם חשפה השבוע בכנס re:Mars 2019 - יודעים לספק חבילות בצורה יעילה ובטוחה יותר מהדורות הקודמים שלהרחפנים

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

ענקית הקמעונאות אמזון טוענת כי היא צפויה לספק הזמנות לבתי הקונים על ידי רחפני משלוחים בחודשים הקרובים. החברה מסיאטל לא ציינה תאריך מדויק ולא אמרה באילו אזורים עתידים לפעול הרחפנים העצמאיים שלה, אבל כלי התעופה נחשפו לתקשרות.

אמזון עובדת על משלוחי רחפנים כבר במשך שנים. בדצמבר 2013 אמר מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, לתכנית הטלוויזיה "60 דקות" כי רחפנים של החברה בהובלתו ינחיתו הזמנות בבתי הלקוחות בתוך חמש שנים. הדד-ליין הזה חלף אמנם, אבל החברה טוענת שהרחפנים החדישים שברשותה מסוגלים לזהות ולהימנע בעת הנחיתה מפגיעה באנשים, בחיות מחמד, ובמכשולים אחרים כגון חבלי כביסה, שמתוחים לעיתים בחצרות האחוריות בבתים רבים בארה"ב.

על פי דיווח של הביזנס אינסיידר, שירות המשלוחים באמצעות רחפנים שמתכננת אמזון עומד להיות מושק ממש בקרוב, במיוחד מאחר שמינהל התעופה הפדרלי האמריקני, ה-FAA, הוציא לאחרונה לשירות המכונה Amazon Prime Air הרשאה מיוחדת לבדוק את הרחפנים החדשים של החברה בפיילוט מיוחד לשירות.

מה יודע הרחפן החדש שלא יודעים האחרים?

שירות משלוחים לא מאויש יכול לחסוך לאמזון כסף רב, למתג אותה כחדשנית במיוחד ובעיקר – לספק ללקוחות את שרכשו במהירות מרשימה ביותר. הרחפנים החדשים ביותר שברשות אמזון יכולים לפי הדיווחים לטוס למרחק של עד 24 קילומטרים ולספק חבילות שמשקלן מתחת ל-5 ק"ג בתוך פחות מ-30 דקות.

אמזון הודיעה על רחפן המשלוחים החדש בכנס re:Mars 2019 שלה – שעניינו למידת מכונה, אוטומציה, רובוטיקה וחלל, ושנערך בלאס וגאס.

הרחפן החדש – שאותו ניתן לראות בסרטון שהעלתה אמזון לערוץ היוטיוב שלה – כולל עיצוב היברידי משושה, ואין בו כמעט חלקים נעים. הוא משתמש בכיסויים מיוחדים, המגנים על הלהבים שלו, ממריא אנכית, כמו מסוק, ואחר כך עובר לטיסה במצב אופקי, כמטוס. חלק נכבד מההתקדמות ביעילות, ביציבות ובטיחות רחפן המשלוחים הזה קשורים, לטענת אמזון, בעיצובו החדש וביכולת שזה מקנה לו להיות יציב יותר ולפעול בבטחה בכל מצב רוח ומזג אוויר.

בנוסף, הרחפן החדיש של אמזון מצויד בשלל חיישנים ומודולים ממוחשבים, אשר מפעילים מגוון של מודלי למידת מכונה ומגינים על כלי הטייס. גם אם הוא אינו מחובר לרשת, או נתקל בבעיה מפתיעה, הרחפן יודע להגיב כראוי ובבטחה, כך לטענת ענקית הקמעונאות.

"טכנולוגיית החישה וההימנעות שלנו היא שהופכת את הרחפן לבטוח באופן עצמאי", אמר גור קמחי, סמנכ"ל תכנית "פריים אייר" – ישראלי לשעבר – של אמזון ל-TechCrunch עוד בטרם ההכרזה בכנס. "אני אומר 'בטוח באופן עצמאי' כי בשונה מגישות אחרות, שבהן חלק מתכונות הבטיחות אינן על כלי הטייס, במקרה שלנו, הן עליו", הוסיף.

קמחי הדגיש גם כי אמזון חתומה כמעט על כל תכונה של הרחפן, שפותח על ידה. "אנחנו שולטים בטכנולוגיות הרחפנים מחומרי הגלם לחומרה, לתוכנות, למבנים, למפעל ועד שרשרת האספקה, ובסופו של דבר למסירה", אמר והוסיף כי "בסופו של יום, לכלי הטייס עצמו יש בקרות ויכולות ייחודיות על מנת להגיב לעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים