אינטל החליטה: תעצור גיוס עובדים לחטיבת השבבים והמחשוב הצרכני שלה

הקפאת הגיוסים מתייחסת לשבועות הקרובים בלבד ● החברה מסרה כי תוכניות הצמיחה והגדילה שלה לישראל - נותרו ללא כל שינוי

תייצר שבבים עבור מדיה-טק. אינטל

אינטל היא חברה נוספת שהחליטה להקפיא, לפחות בתקופה הקרובה, גיוס עובדים חדשים. במקרה שלה מדובר בהקפאת גיוס העובדים עבור קבוצת המחשוב הצרכני של החברה, הקבוצה שאחראית למעשה לקצת יותר ממחצית מהכנסותיה, שעומדות על כ-18.4 מיליארד דולר.

לפי הודעה שנשלחה לעובדי החברה, מדובר בהחלטה שתיבחן שוב בעוד כשבועיים-שלושה, ולאחר מכן יכול להיות שההנהלה, בראשותו של פט גלסינגר, תאפשר נקודתית לגייס עובדים חדשים לקבוצה.

ההחלטה הזו אינה משפיעה על עובדים שכבר גויסו לחברה במחצית הראשונה של 2022, כמו גם לא לגבי קבוצות אחרות בחברה. עם זאת, הקליטה של העובדים הללו תואט, כהגדרת החברה, והיא תמתח לתקופה של שלושה חודשים, ובאופן הדרגתי.

בסך הכל גייסה אינטל 23,000 עובדים מאז תחילת 2022, וכשתסתיים הקליטה שלהם, כאמור בעוד רבעון לפחות, עתיד מספר העובדים הכולל בחברה להגיע לכ-121,000. אלף מאותם מגויסים שייכים לאינטל ישראל, ומדובר בתוספת של כ-10% לכוח העבודה המקומי, בכל החברה.

ההשקעות בישראל – לא ישתנו

המטרה של אינטל היא לצמצם הוצאות כמעט באופן מיידי, ולא רק בגלל ההשקעות הענקיות שהיא ביצעה מאז כניסתו של גלסינגר לתפקיד – כולל 38 מיליארד דולר בהקמת מפעלים בארצות הברית ובאירופה. פעילות זו לא אמורה להיפגע, כמו ההשקעות הנוכחיות בישראל.

"תוכניות הצמיחה והגדילה שלנו לישראל: בינוי מפעל אינטל קרית גת בעלות של 10 מיליארד דולר; הקמת קמפוס חומרה ל-6,000 מהנדסות ומהנדסים בחיפה; והקמת פעילות פיתוח חדשה בבאר שבע – נותרות ללא כל שינוי", נמסר מאינטל.

יש לציין שצמצום ההוצאות יבוא לידי ביטוי גם באופנים אחרים, מעבר להקפאה של גיוסים חדשים והאטת הקליטה של הגיוסים הקיימים – החברה הודיעה כי היא תבטל חלק מהנסיעות של אנשי הקבוצה, תגביל השתתפות בכנסים, וכן תנחה לקיים ככל האפשר פגישות וירטואליות, כדי למנוע הוצאות נסיעה ו/או אירוח.

באינטל תולים את ההחלטה הזו בשינויים המאקרו-כלכליים שחווה השוק, ולא רק בתחום השבבים, בשילוב עם תקופה של אי ודאות לגבי העתיד הקרוב, לאור הכלכלה שמראה סימני נסיגה בכל העולם כמעט, ירידה בביקוש של הצרכנים, וגם המשך ההשפעה של הסגרים הקשים בסין.

מנהל הכספים הראשי של אינטל, דייויד זינסיינר, ציין השבוע בכנס של בנק אוף אמריקה שהחלשות השוק תפגע ברווחים של אינטל, ושייתכן שבתנאים הנוכחיים הרבעון השני של השנה יהיה אף חלש יותר מהציפיות. הוא ציין שייצור השבבים בסין באפריל ירד ב-12.1% במונחים של שנה לשנה, אל הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2020, וכן שבעיות אספקה במערך הכולל של בניית המחשב, גורמות לכך שחברות מייצרות פחות מחשבים ומזמינות פחות מעבדים, גם אם אינטל יכולה לספק את הדרישות שלהם.שבבים

"אנו מאמינים שאנו בתחילתו של מחזור צמיחה ארוך טווח בתעשיית המוליכים למחצה, ויש לנו את האסטרטגיה הנכונה. התמקדות ותעדוף מוגבר בהוצאות שלנו יעזרו לנו להתמודד עם אי הוודאות המאקרו-כלכלית, לבצע את האסטרטגיה שלנו ולעמוד בהתחייבויות שלנו ללקוחות, לבעלי מניות ולעובדים", סיכמה אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים