"חסרה נראות להט"בית בהיי-טק"

הילה תבור, סגנית נשיא לפיתוח עסקי בחברת מובילאיי, הייתה נשואה לגבר, דתיה ונולדו להם שני ילדים ● בגיל 28, תבור צלחה שורת מהפכים – החלה בתהליכי חילון, יצאה מהארון והקימה זוגיות ומשפחה עם אישה

הילה תבור, סגנית נשיא לפיתוח עסקי, מובילאיי.

"העובדה שלא הייתה- וגם כיום אין – מספיק נראות להט"בית בענף ההיי-טק, מהווה גורם היוצר חששות ותחושת אי-ביטחון בקרב חברי הקהילה הלהט"בית", כך אמרה הילה תבור, סגנית נשיא לפיתוח עסקי בחברת מובילאיי.

בראיון לאנשים ומחשבים לרגל חודש הגאווה 2022, סיפרה תבור, בת 48, את סיפורה הלא שגרתי: "הייתי נשואה, דתיה, בזוגיות עם גבר, ונולדו לנו שני ילדים. השינוי החל בגיל 28, אז עשיתי את מה שמכונה בדמקה, 'מהלך משולש': התחלתי בתהליכי חילון, יצאתי מהארון והקמתי זוגיות ומשפחה עם אישה". תבור נשואה לזוגתה, נוגה, העובדת בפייסבוק, זה שני עשורים. לבנות הזוג תבור נולדו שני ילדים.

תבור למדה מדעי המחשב ומתמטיקה ועבדה בתחום הפיתוח. היא החלה את הקריירה שלה כמפתחת, ולאחר מכן הייתה למנהלת פיתוח. היא עבדה בכמה חברות הזנק וכן בטלרד וב-NDS, ובתריסר השנים האחרונות היא עובדת במובילאיי.

"פה עשיתי שינוי, עוד שינוי…", אמרה. "עברתי מתחום הפיתוח לאזור של ניהול פרויקטים. צמחתי בתוך החברה, שבעצמה צמחה, וכעת אני מובילה את הפיתוח העסקי בה. תחתיי יש כמה קבוצות של מנהלי פרויקטים, וכחלק מתפקידי אני אחראית על כל היחסים עם יצרניות כלי הרכב, הן בממד האחריות הטכנית והן לטובת מתן מענה ברמה המסחרית", סיפרה תבור.

נדרשת יותר ממנה. נראות ללהט"ב בהיי-טק. אילוסטרציה.

נדרשת יותר ממנה. נראות ללהט"ב בהיי-טק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

"רבים אינם מספקים את האווירה המכילה והמקבלת לאחר, לשונה"

"הנראות ותחושת הביטחון לחברי הקהילה הלהט"בית הם גורמים בעלי ערך", הסבירה. "ישנם מקומות עבודה רבים שאינם מספקים את האווירה המכילה והמקבלת לאחר, לשונה. זה נעשה גם ברמה הפורמלית וגם הבלתי פורמלית, ובכל מקרה, אם אין את זה, אז אין את אותה תחושת השייכות, אשר נדרשת לכל עובד ועובדת".

לדבריה, "ישנם פערים בין חברה גלובלית שהמשרדים שלה בתל אביב, לבין חברה ישראלית, מקומית שמשרדיה בפריפריה, נהריה, או באר שבע".

"מקום העבודה שלי הוא בירושלים וזה הופך את המצב לעוד יותר נדיר", הבהירה תבור.

"עם זאת", ציינה, "למרות שאינני עובדת בתל אביב, לא חוויתי קשיים סביב יציאתי מהארון וההתנהלות שלי בענף ההיי-טק כלהט"בית. בתי נולדה חודשיים אחרי שהגעתי לירושלים, עשיתי הרמת כוסית, כולם ידעו, לא ניסיתי להסתיר ולא נתקלתי בבעיות".

"דברים מתחילים להשתנות, אולם לא מספיק ולא מספיק מהר", סיכמה תבור. "יש לראות איך משפיעים ומשפיעות על יותר ויותר חברות היי-טק, כדי שהן יקבלו יותר, יגוונו יותר, ישדרו אווירה של הכלה והכללה. אווירה כזו דרושה, כדי שהיא תזלוג מהחברות הגדולות, הגלובליות, אל עבר החברות הקטנות, המקומיות. ארגונים חייבים ליצור סביבה מעודדת ומקבלת".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האמנם?

    לא! ממש לא! לא חסרה שום נראות, חסרה חוסר נראות! הנראות מדגישה את היותו של האדם שונה ואת היותה של ההעדפה המינית אישיו בכלל. הבריא יותר הוא פשוט לא להתייחס לנושא, בדיוק כפי שלא אמורים להפלות על בסיס העדפה מוסיקלית או העדפה קולינרית, אבל אין נראות מיוחדת לנושא באופן זה מקבלים את כולם - הן את הלהט"בים (שמישהו יסביר לי פעם את מאבקם של הבי-סקסוקאלים? למה הם צריכים גאווה, במה מפלים אותם בדיוק?) והן את מי שהעיסוק במיניות מופגנת אינו לטעמו מסיבות שונות!

  2. לא ברור

    אמרה שקיבלו אותה ולא היו בעיות. מצד שני מתלוננת על חוסר נראות להטבית. מה הכוונה? שישימו שלט על להטבים???

    1. הסבר

      א/נשים שונים/ות יש כאלו שירגישו ביטחון מספיק לצאת מהארון גם אם הן היחידות בחדר מהקהילה ויש כאלו שאם יראו שיש נראות להטבית( על כל גווניה - מעובד/ת במשרד עד גדל קטן על השולחן של המנהל/ת) הם ירגישו יותר בנוח לחשוף את החיים שלהםן ולא ירגישו צורך להסתיר את העובדה שהם מהקהילה.

  3. משה

    לא יעלה על הדעת לעודד את החריגות בכל תחום שהוא. כבוד כן, הכלה כן, אך בשום פנים ואופן לא פרופוגנדה ועידוד.

אירועים קרובים