ראשת מודיעין ארה"ב: "שיתוף מידע – המפתח למיגור מתקפות סייבר"

"שיתוף מידע בזמן אמת אודות איומים והחלפת רעיונות על לקחים הם קריטיים במאבק במתקפות הסייבר, המצויות במגמת עלייה", אמרה אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי של ארצות הברית, בכנס RSA

אבריל דניקה היינס, ראשת המודיעין הלאומי של ארצות הברית.

"אני קוראת להידוק השותפויות בין המגזר הציבורי וזה הפרטי, כדי להילחם בכל סוגי מתקפות הסייבר, שהולכות ונהיות קשות יותר", כך אמרה אבריל דניקה היינס, ראשת המודיעין הלאומי של ארצות הברית.

היינס דיברה שלשום (ב') בכנס האבטחה RSA, שנערך השבוע בסן פרנסיסקו. הסוכנות שבראשה היא עומדת מתאמת ומפקחת על 17 סוכנויות מודיעין. בשיחה עם מישל פלורנוי, לשעבר תת מזכיר ההגנה של ארצות הברית, נשאלה היינס האם אבטחת הסייבר נעשית קשה יותר או קלה יותר?, והשיבה: "לטעמי, אבטחת הסייבר נעשית קשה יותר".

לדבריה, "יש מגוון, ההולך וגדל, של מתקפות סייבר – מפריצות של מדינות לאום, דוגמת רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן, ועד לעלייה של פושעי סייבר בינלאומיים".

ראשת המודיעין האמריקני ציינה כי "הרוחב והמורכבות של מתקפות הסייבר המודרניות הן בין הסיבות לכך שנדרשות שותפויות חזקות יותר של המגזר הציבורי וזה הפרטי, לטובת שיתוף מידע בזמן אמת על איומים והחלפת רעיונות על לקחים שנלמדו על מתקפות סייבר". היא הוסיפה כי "זה קריטי עבורנו לשמור על ערוצי התקשורת הללו פתוחים".

"שיתוף המידע לקראת הפלישה הרוסית לאוקראינה היה יוצא דופן"

על פי היינס, "לקראת הפלישה הרוסית לאוקראינה, שיתוף המידע בין שותפים שונים, מקומיים וזרים, היה קריטי לסוכנויות הביון האמריקניות. מידת השיתוף במשך כל התהליך הזה הייתה די יוצאת דופן".

כאשר נשאלה על ידי פלורנוי אודות המחסור בכוח אדם מיומן בסוכנויות הביון בפרט ובמגזר הטכנולוגיה בכלל, היא השיבה ש-"הייתי רוצה לראות יותר מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר מהמגזר הפרטי מנסים לעבוד בשירות הציבורי". לדבריה, "על אף שמשרות במגזר הציבורי לא משתלמות מבחינת שכר כמו מה שמקבלים על משרות מקבילות במגזר הפרטי, הרי שאנשים ייהנו מתחושת השליחות והמחויבות של שירות בסוכנות ביון. לא נצליח לעמוד במשימות המוטלות לפתחנו ללא אנשים טובים ומקצועיים".

היינס, ששימשה בעבר כסגנית מנהל ה-CIA, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד, דיברה גם על פעילות הסייבר הרוסית במהלך המלחמה באוקראינה, ורמזה בדבריה לנושא שרבים העלו – בכנס ומחוצה לו: היעדר מפתיע של מתקפות סייבר אגרסיביות של רוסיה ובעלות בריתה. "המלחמה באוקראינה ממשיכה להתגלגל", אמרה, "ולכן קשה להעריך אילו לקחי לוחמת סייבר נלמדו. אנחנו עדיין צופים לראות כיצד רוסיה פועלת במהלך הסכסוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים