"מצב הקהילה הגאה בהיי-טק השתפר – אבל הדרך עוד ארוכה"

כך אמרה סיון קניאל, מנכ"לית LGBTech שהוסיפה: "התמונה אינה חד-משמעית, והיא מורכבת: מצבה של לסבית בתל-אביב העובדת בהיי-טק טוב מזה של ההומו הערבי מכפר בצפון הארץ"

סיון קניאל, המנכ"לית הפורשת של LGBTech, ולוגו הארגון. עיבוד ממוחשב.

"מצב חברי קהילת הלהט"ב בהיי-טק השתפר, אולם התמונה אינה חד-משמעית, והיא מורכבת: מצבה של לסבית בתל-אביב העובדת בהיי-טק טוב מזה של ההומו הערבי מכפר בצפון הארץ. עלינו ליצור תרבות מכלילה ומגוונת יותר, כי היא תביא למצב של Win-Win עבור כל הצדדים, ותצמיח את כלל המשק והתעשייה", כך אמרה סיון קניאל, מנכ"לית LGBTech.

בראיון לאנשים ומחשבים לרגל חודש הגאווה 2022 אמרה קניאל כי "התמקדנו שנים רבות בקידום נושאי הקהילה בענף ההיי-טק, כי באופן טבעי מדובר בחברות גלובליות, שנושאי ההכלה והגיוון אינם זרים להן. הן חברות שמדברות בשפה שלנו, ויש להן את הרצון והמשאבים לעסוק בכך. בשנתיים האחרונות אנו פועלות להרחבת היריעה, ושמים דגש לא רק על חברות טכנולוגיות".

LGBTech – לקידום גיוון והכללת להט"ב בזירת התעסוקה בישראל

קניאל, 40, חיה בזוגיות עם הילה, אישתה, ולהן ילד. ב-16 השנים האחרונות עבדה קניאל בכמה חברות היי-טק ובחברות סטארט-אפ – בישראל, אירלנד והולנד, ובין השאר בטקסס אינסטרומנטס וב-Airbnb. היא עסקה בעיקר בניהול התפעול וניהול של שירות לקוחות. במקביל, בשנים האחרונות הייתה מעורבת בקידום הקהילה הלהט"בית במגזר העסקי, בארץ ובעולם. קניאל חזרה ארצה לפני שנה, אז מונתה לתפקידה הנוכחי.

LGBTech הוא ארגון חברתי, המקדם גיוון והכללת להט"ב בזירת התעסוקה בישראל. הוא הוקם ב-2010 על ידי שחר גרמבק, המשמש כיום כיו"ר. ייעוד הארגון הוא לייצג להט"ב בשוק התעסוקה, לעורר מודעות לצרכים הייחודיים של הלהט"ב בתעסוקה ולקדם שוויון בתעסוקה.

"נושאי ההכללה והגיוון אינם זרים לי", אמרה קניאל. "בעשור האחרון עסקתי בתחומים אלה – ובין השאר ניהלתי באירלנד תא גאה של Airbnb לאזור EMEA (ראשי תיבות של אירופה, המזה"ת ואפריקה – י"ה), כמו גם ניהלתי ארגון, אשר פועל להכללה ולקידום נשים לסביות בהיי-טק".

"אנו פועלות בשלוש זירות", הסבירה קניאל. "קידום מדיניות ציבורית, ועבודה מול גופי תקשורת, משרדי ממשלה וחברי כנסת; עבודה מול הקהילה; פעילות מול מעסיקים, להם אנו מציעות מגוון תוכניות ייעוץ לכל היבטי הגיוון וההכללה".

הזדמנות לעצור ולבחון שוויון מגדרי. חודש הגאווה. עיבוד ממוחשב.

הזדמנות לעצור ולבחון שוויון מגדרי. חודש הגאווה. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock

נתוני האפליה המגדרית במקום העבודה – עדיין גבוהים

לדבריה, "לצד עבודה עם מעסיקים, אנו מובילות מגוון רחב של פעילויות כגון: רשת תאים גאים בחברות, קידום נראות של מנהלות.ים גאים, אירועים חברתיים עם דמויות מובילות מהעולם, ועוד. נמשיך להרחיב את תחומי הפעילות שלנו מחוץ לתעשיית ההיי-טק, ונתפרס גם לפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. אנחנו מאמינות ומאמינים שההשפעה שלנו באזורים הללו ובארגונים שהם לא רק טכנולוגיים – יכולה להיות משמעותית מאוד".

"הדרך עוד ארוכה, והעבודה רבה", ציינה. "כך, סקר ענק שערכנו האחרונה, בקרב יותר מאלף להט"בים בהיי-טק, העלה כי מקום עבודה ידידותי לקהילה הוא הגורם המשפיע העיקרי על חברי וחברות הקהילה, בעת שהם מחפשים.ות עבודה. ממצאי הסקר מצביעים על כך שנתוני האפליה על רקע זהות מגדרית במקום העבודה – עדיין גבוהים: 18% מהמשיבים.ות דיווחו כי חוו אפליה, או התנכלות, על רקע זה. הנפגעים העיקריים הם האוכלוסיות החלשות ממילא – חברים.ות מהקשת הטרנסית (39%), ערבים (34%) וחברי קהילה בגיל +45 (24%)".

"אני מאד מאמינה בחינוך ובמסעות המביאים לשינוי תהליכים עמוק, לטווח הארוך", סיכמה קניאל. "חלומי הוא שבעוד עשור שנים לא נצטרך את הארגון, כי הדברים יהיו כה מובנים – ולא נזדקק למאבק, אלא רק כדי לחזק את תחושת הקהילה לחברים ולחברות. בסך הכל, אני אופטימית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים