נטרול המונופול של ה-App Store באיחוד האירופי "יניע התקפות סייבר"

את הדברים אמר חוקר האבטחה הפיני מיקו היפונן, מחברת WithSecure, שטען כי הפעולה עלולה להביא לפיצוץ משמעותי בכמות הנוזקות והרושעות הפעילות בשוק ה-iOS וה-iPadOS

מה יקרה אם המונופול שלה ינוטרל? ה-App Store של אפל.

חוקר האבטחה הפיני מיקו היפונן, מחברת WithSecure, טוען שאם המאמצים של הרגולטורים באיחוד האירופי לבטל אל המונופול של אפל על שוק האפליקציות למכשירים שלה יצליח, זה יוביל לקפיצה ואם לא לפיצוץ משמעותי בכמות הנוזקות והרושעות שפעילות בשוק ה-iOS וה-iPadOS.

"אני לא חובב גדול של רגולציה – אני חושב שהרגולציה כמעט תמיד נכשלת, לצערי", אמר היפונן. "אני לא אוהב את מה שהאיחוד האירופי עושה לגבי המודל של App Store. אני לגמרי יכול להבין למה הם עושים את זה; זה מונופול – ברור – ואפל גורפת כסף בשתי ידיים מחנות האפליקציות, אבל התוצאה הסופית רעה לביטחון של המשתמשים".

היפונן ציין כי למרות שהיא מונופול, אי אפשר לקחת מאפל את העובדה שקשה מאוד לזהם כיום אפליקציות שמיועדות למכשירי ה-iPhone וה-iPad של החברה, מכיוון שאפל מצליחה להחיל סינון הדוק מאוד – סינון שייעלם ברגע שהמשתמשים יוכלו להוריד אפליקציות מכל מקום, כשכבר ברור שמקומות כאלה לא יזכו לאותה רמת אבטחה כמו שאפל מציעה. מצב זה, כמובן, ימשוך את ההאקרים לסביבת ה-iOS וה-iPadOS.

המטרה של אנשי הוועדה להגבלים עסקיים של האיחוד היא להוביל לכך שאפל תאפשר במכשירים שלה את האפשרות לחנויות צד שלישי, כלומר שהחברה תפתח את הגן הסגור, מבלי שהמשתמשים יצטרכו לבצע 'פריצה' למכשירים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים