ארה"ב: מומחי טק שלחו מכתב למחוקקים והתריעו מפני סכנות הקריפטו

קבוצת מומחי טכנולוגיה ואקדמאים כתבה ביקורת על המטבעות הווירטואלים וטכנולוגיית הבלוקצ'יין ● בין 26 החתומים על הטקסט: מרצה מאונ' הרווארד, מהנדס מיקרוסופט לשעבר, בכיר ביבמ מחקר, ומהנדס ראשי בענן גוגל

ביקורת חמורה מאוד כלפיהן. טכנולוגיות הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-Web3. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

מכתב ביקורתי מאוד כלפי טכנולוגיות הקריפטו, הבלוקצ'יין ו-Web3 נשלח באחרונה למחוקקי ארה"ב, בתוך שהוא מאתגר את הטענות לפוטנציאל הגבוה של הטכנולוגיות החדשניות בתחום הפיננסים.

קבוצה של 26 מומחי טכנולוגיה ואקדמאים חתמה על המכתב בו מוצעת ביקורת על השקעות במטבעות דיגיטליים ועל הקידום המאסיבי שלהם בימינו כפיתוחים חיוביים לטובת האנושות.

המכתב הופנה למנהיגים בקונגרס האמריקני, כולל ליושבי ראש של ועדות, מכל המפלגות. בין השאר מוענה הפנייה לסנאטורים צ'אק שומר, הדמוקרט, מנהיג הרוב בסנאט של ארצות הברית; למיץ' מקונל, הרפובליקני, שהוא מנהיג המיעוט בסנאט; אל ננסי פלוסי, הדמוקרטית, המכהנת כיו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, וכן למחוקקים אחרים.

בין החתומים על הדברים, מספר בכירים מ-Open Knowledge Foundation; ברוס שנייר, מרצה מאוניברסיטת הרווארד; גריידי בוש, חוקר בכיר ב-יבמ; מיגל דה איקאזה, מהנדס מיקרוסופט לשעבר; קלסי הייטאואר, מהנדס ראשי ב-ענן גוגל; ואחרים.

תחת הכותרת 'מכתב תמיכה במדיניות פינטק אחראית' ציינו המומחים ש-"היום, אנו כותבים לכם וקוראים לכם לנקוט בגישה ביקורתית וספקנית כלפי טענות התעשייה לפיהן נכסי קריפטו (הנקראים לפעמים מטבעות קריפטו, אסימוני קריפטו או web3) הם טכנולוגיה חדשנית שהיא טובה ללא סייג", ציינו הכותבים. "אנו מפצירים בכם להתנגד ללחץ ממממנים, לוביסטים ושתולים של תעשיית הנכסים הדיגיטליים ליצור מקלט בטוח רגולטורי עבור הכלים הפיננסיים הדיגיטליים המסוכנים, הפגומים והלא בדוקים הללו, ובמקום זאת לנקוט בגישה המגינה על האינטרס הציבורי ומבטיחה שהטכנולוגיה תיפרס בשירות אמיתי לצרכי האזרחים הפשוטים".

הכותבים המשיכו וגרסו: "אנחנו מאוד לא מסכימים עם הנרטיב – שנרכש על ידי בעלי מניות פיננסיות בתעשיית נכסי הקריפטו – שטכנולוגיות אלו מייצגות חידוש פיננסי חיובי ומתאימות בכל דרך לפתרון הבעיות הפיננסיות העומדות בפני אמריקנים רגילים".

מקודם על ידי לובינג. קריפטו. אילוסטרציה.

מקודם על ידי לובינג. קריפטו. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הקריפטו מקודם על ידי לובי חזק

מהקריאה ניכר כי החתומים מטה חולקים בתוקף על מה שהם תופשים כנרטיב שקרי לגבי עתיד ה-Web3, שנוצר על ידי בעלי מניות פיננסיות בתעשייה. המכתב החריף מתייחס גם לטכנולוגיית הבלוקצ'יין עצמה, ומתווכח על טענות לגבי הפוטנציאל שלה. נכתב כי לטכנולוגיה, העומדת בבסיס ה-Web3, "יש מגבלות חמורות ופגמים עיצוביים, המוציאים מכלל חשבון כמעט את כל היישומים העוסקים בנתוני לקוחות ציבוריים ועסקאות פיננסיות מוסדרות, ואינם מהווים שיפור לפתרונות קיימים שאינם בלוקצ'יין".

לפי המומחים, סיכונים אחרים כרוכים גם הם בצמיחת תעשיית הקריפטו והטכנולוגיות שלה. בין השאר הוזכרו כתופעות נלוות ולא רצויות: הלבנת הון, תוכנות כופר, חוסר יציבות פיננסית, הונאות בקנה מידה גדול ופליטת פחמן הקשורה לכריית קריפטו ולמנגנון הוכחת העבודה המשמש חלק מהבלוקצ'יין.

"בהתחשב בהשפעות החיצוניות העצומות הללו, יחד עם השימושים, במקרה הטוב, העדיין מעורפלים, ובמקרה הגרוע הלא קיימים שבבלוקצ'יין, אנו ממליצים לוועדה להסתכל מעבר להייפ ולרעש של תעשיית הקריפטו ולהבין לא רק את הפגמים המובנים והפגמים יוצאי הדופן שלה, אלא גם את הרשימה הארוכה של הכשלים הטכנולוגיים שעליהם הוא בנוי", הסבירו הפונים.

"הם סיימו את מכתבם יוצא הדופן למחוקקים במילים: "עלינו לפעול כעת כדי להגן על המשקיעים ועל השוק הפיננסי העולמי מפני הסיכונים החמורים הנשקפים מנכסי קריפטו, ואסור לנו להסיח את דעתנו על ידי ערפול טכני, המסווה חוסר תועלת טכנולוגית. אנו מודים לכם על המנהיגות שלכם בנושא טכנולוגיה פיננסית ורגולציה וקוראים לכם לשקול את טיעוני המומחים האובייקטיביים והבלתי תלויים שלנו, כדי להנחות את סדרי העדיפויות החקיקתיים שלכם, עליהם אנו שמחים לדון בכל עת".

המכתב פורסם והוא פתוח להוספת חתימות של הקהילה הטכנולוגיה הרחבה יותר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבי זודיק

    המכתב לא מתנגד לטכנולוגיית בלוקציין ברשתות פרטיות אלה ברשתות פתוחות ושימוש בטכנולוגיה לתמיכה במטבעות קריפטו ללא רגולציה. בהחלט יש מקום לטכנולוגיה למשל למטבעות דיגיטליים של בנקים מרכזיים.

אירועים קרובים