איך מנהלים את המחשוב הארגוני בעידן של ענן היברידי?

מהם אתגרי הענן ההיברידי? איך פותרים אותם? ומה מציעה יבמ בתחום? שלושה מומחים מהחברה מדברים על הנושא ומשיבים על שאלות אלה

ענן היברידי ממשיך להתגלות כסטנדרט התשתית המועדף.

עבודה בתצורה היברידית, שמשלבת ענן פרטי וציבורי, היא הנורמלי החדש בארגונים. רבים מהם, ואולי אף רובם, כבר מבינים את זה. הדבר יוצר אתגרים לא מעטים בניהול סביבת המחשוב הארגונית. מהם אותם אתגרים ואיך פותרים אותם? על שאלות אלה ואחרות ניסו להשיב מומחים מטעם יבמ ישראל – פאבל פלוטוב, ארכיטקט ומנהל הצלחת לקוח, וליאור חקלאי, מנהל בכיר למכירות בינה מלאכותית ואוטומציה.

פלוטוב וחקלאי דיברו בכנס הענן ההיברידי של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות עשרות מומחים בתחום. מנחה הכנס היה יועץ ומומחה המחשוב הבכיר דניאל ארנרייך.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

יבמ היא חברה מסורתית במקורה, שנמצאת בשטח כבר 111 שנה. אלא שלדברי חקלאי, אנשיה הבינו את אותו "נורמלי חדש" בדמות ענן היברידי כבר מזמן, ונערכו בהתאם. "אבן הדרך המשמעותית בהבנה של זה היא רכישת רד האט, עם מערכת ה-OpenShift שלה", אמר.
"יש לנו הצעת ערך, שמאפשרת לארגונים לעבוד בענן ציבורי ולשמר את מערכות הליבה שלהם בארגון, און-פרמיס. כמו כן, היא מאפשרת לארגונים לעבוד על מיינפריים ועם מחשוב קוונטי בענן", ציין חקלאי.

"תפיסת העולם שלנו בנושא היא שארגונים צריכים לבנות ולעשות מודרניזציה לאפליקציות הקיימות בארגון שלהם, להפוך אותן ממונוליטיות לבעלות ארכיטקטורה יותר חדישה ומעניינת, ילידית לענן. זאת, בשילוב חיזוי מבוסס דטה ובינה מלאכותית, אוטומציה של כל החלקים ב-IT ואבטחה מקצה לקצה. אנחנו עושים את זה, וכך אנחנו מאפשרים ללקוחות להתמקד בעסקי הליבה שלהם", אמר.

ליאור חקלאי, מנהל בכיר למכירות בינה מלאכותית ואוטומציה ביבמ ישראל.

ליאור חקלאי, מנהל בכיר למכירות בינה מלאכותית ואוטומציה ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

חקלאי הוסיף כי "אנחנו מאפשרים תשתיות ענן, תשתיות אנטרפרייז, ענן ציבורי, פתרונות למחשוב הקצה, את OpenShift, תוכנה ועבודה עם האקו-סיסטם – פעילות רחבה עם שותפים עסקיים. ההתמקדות שלנו היא בטכנולוגיה". הוא ביקש לנפץ את הדעה הרווחת שלפיה הענק הכחול פונה רק לארגוני אנטרפרייז. "אנחנו פונים אליהם, אבל לא רק, אלא לארגונים בכל רמה שהיא", ציין.

פלוטוב מיקד את דבריו בסוגיית ניהול המחשוב הארגוני בעידן הענן ההיברידי. לדבריו, "הקורונה עשתה שינוי אדיר בכל מה שקשור לטרנספורמציה הדיגיטלית – תהליכים שלפניה ארכו 10 שנים צומצמו לשנה. כמו כן, במהלך תקופת הקורונה חל זינוק של 47% בהשקעות של ארגונים ב-IT, משום שהיא גרמה להם להבין עוד יותר את חשיבותו. אולם, שליש מההשקעה יורד לטמיון עקב ניהול לא חכם מספיק של ה-IT".

בהמשך הוא ציין ש-"סוקרים ואנליסטים של יבמ בדקו מה ההשפעה של עלייה של שנייה אחת בהשהיה של יישום ארגוני. היא גורמת לירידה של 7% בשיעורי ההמרה ושל 16% בשביעות הרצון של הלקוחות. השהיה של 100 שניות גורמת לאמזון לאבד 1% מהרווחיות – שזה המון כסף". "בעולם של היום", אמר פלוטוב, "האיטיות היא ההשבתה החדשה".

"הפתרון של יבמ לכך היא חיזוק של מערכות הניהול והתפעול של ה-IT עם בינה מלאכותית. כך הארגון מקבל החלטות נכונות יותר, הופך לארגון פרו-אקטיבי, ומונע מראש את התקלה ולא מחכה לה", אמר.

פאבל פלוטוב, ארכיטקט ומנהל הצלחת לקוח ביבמ ישראל.

פאבל פלוטוב, ארכיטקט ומנהל הצלחת לקוח ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

פלוטוב תיאר את מסע הלקוח באמצעות המערכת של יבמ, ואמר כי הוא מחולק לשלושה חלקים עיקריים: שלב האיסוף, עם לוח מחוונים אחיד של סביבת ה-IT, לאחר מכן אופטימיזציה של מערכות ואוטומציה של התפעול, ולבסוף, אירועים צפויים, תגובה אוטומטית ופרודוקטיביות למניעת תקלות.

הוא ציין כי הפתרון של הענק הכחול מביא לצמצום של זיהוי התקלה וההתאוששות ממנה מכמה ימים לכמה שעות, חיסכון של 30%-50% בעלויות ניהול ה-IT, ושיפור של 40% ביכולת יצירת אפליקציות חדשות ושירותים חדשים.

אורן עיש, מנהל תחום הענן הציבורי ביבמ ישראל.

אורן עייש, מנהל תחום הענן הציבורי ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן עייש, מנהל תחום הענן הציבורי ביבמ ישראל, עסק בדבריו בכנס בשאלה: איך מיטיבים את החוויה של הענן הציבורי? "התשובה היא ענן מבוזר", אמר. "מדובר בפריסה של שירותי הענן על תשתית פיזית בענן של חברה אחרת או בחצר הארגון, אבל הביצועים נשארים אצלנו, כספק ענן".

הוא הציג את פתרון IBM Cloud Satellite ואמר כי "מדובר בניהול של התשתית אצלנו, בענן, והיא נפרסת על חומרה איפה שהיא מוגדרת על ידי הלקוח. אנחנו לא מחייבים את הלקוחות שלנו לקנות תשתית, והפתרון מאפשר לפרוס את התשתית של הלקוח גם על ענן אחר, לאו דווקא על זה שלנו".

"ה-IBM Cloud Satellite מציע חוויה מנוהלת: המחשוב תמיד זמין ומעודכן, ואנחנו מתקינים טלאים עליו ומציעים שירותים נלווים. הלקוח מתעסק אך ורק עם מה שמעניין אותו, ומקבל בסוף את אותה חוויית ענן ציבורי שרץ בחצר הארגון", אמר עייש.

הוא ציין את הפריסה הגיאוגרפית הרחבה של יבמ – עם מעל 60 דטה סנטרים בעולם: באסיה פסיפיק, ארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה וצפון אפריקה. גופים כגון יו בנק, קוקה קולה, פנסוניק, וודפון, הונדה ובנק אוף אמריקה הם כבר לקוחות של לוויין הענן של הענק הכחול, ומספר הולך וגדל של חברות ישראליות כבר נמצאות על המרקט פלייס שלה, בהם צ'ק פוינט וג'יי פרוג.

לסיכום אמר עייש כי "התפרצנו לדלת פתוחה עם לוויין הענן שלנו. השוק מחפש חוויית ענן מנוהלת ולחזור לסביבה המקומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים