קפיצה של פי ארבעה בחצי שנה: סטארקוור שווה שמונה מיליארד דולר

החברה גייסה 100 מיליון דולר על פי שווי זה, למרות הירידות התלולות ששוק הקריפטו חווה באחרונה ● הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים להתמודד טוב יותר עם כמות רבה של עסקאות באת'ריום

אופטימיות זהירה באשר לגיוסי ההיי-טק הישראלי.

חברת הקריפטו הישראלית סטארקוור, שבנובמבר האחרון הייתה שווה שני מיליארד דולר, הודיעה היום (ד') כי היא השלימה סבב גיוס בסך של 100 מיליון דולר על פי שווי של שמונה מיליארד. זאת, בתקופה שבה המטבעות הווירטואליים נמצאים בירידה מתמדת, שוק הקריפטו מאבד שיעור רב מערכו, מניות חלק ניכר מענקיות הטכנולוגיה צונחות וגיוסי עובדים מוקפאים בחברות רבות.

הסבב הנוכחי, שכולל גם רכיב סקנדרי (מכירת מניות בשוק המשני), כלל את הקרנות גרינאוקס וטייגר גלובל, ומשתתפים נוספים. סכום הגיוס הנוכחי כפול מזה שגייסה סטארקוור בסבב הקודם – שכאמור, הסתיים לפני חצי שנה. אז עמד הסכום על 50 מיליון דולר.

סטארקוור הוקמה ב-2018 וכבר באותה השנה נמנה על רשימת הסטארט-אפים המבטיחים של אנשים ומחשבים. מייסדי החברה הם אורי קולודני, מנכ"ל החברה, אלי בן ששון, הנשיא שלה, ד"ר מיכאל ריאבצב ופרופ' אלסנדרו קיאזה. החברה מעסיקה 80 עובדים. אחד המשקיעים בה הוא ויטליק בוטרין, שייסד את מטבע הקריפטו את'ריום ולפני ימים אחדים הצהיר שהוא כבר לא מיליארדר – עקב הירידות בשוק זה. נראה שבוטרין בחר להשקיע בה לא לחינם: הפלטפורמה שסטארקוור פיתחה, StarkEx, מאפשרת להגדיל בצורה מסיבית את מספר עסקאות האת'ריום שמערכות יכולות להתמודד אתן. פתרון נוסף של החברה, שנקרא StarkNet, מאפשר למפתחים לבנות יישומי קריפטו שיהיו בשימוש בעתיד הקרוב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים