היום הגרוע ביותר של סנאפ: המניה צנחה ב-43%

החברה חוותה אתמול מפולת בוול-סטריט, וגררה למטה את מניות הרשתות החברתיות האחרות ● המנכ"ל מתריע על ימים קשים שעומדים בפניה ושהתוצאות הכספיות יהיו "מתחת לרף התחתון של הציפיות שלנו"

גם בזה אנחנו אשמים? סנאפ.

מניית סנאפ ידעה אתמול (ג') יום אדום מאוד, מפולת: השער שלה בבורסת NYSE הניו יורקית צנח ב-43.1% ל-12.79 דולר – הרבה פחות משער ההנפקה שלה ב-2017, שעמד על 17 דולר.

סנאפ היא הבעלים של הרשת החברתית סנאפצ'ט, שהיא האבא והאמא של הסטורי'ז, שמאז כבשו רשתות חברתיות אחרות, ובעיקר את המתחרה המיידית, אינסטגרם. אתמול רשמה החברה את היום הגרוע ביותר שלה בוול סטריט, כאשר הירידה במנייתה השפיעה גם על המניות של הרשתות החברתיות האחרות, שבמשותף הפסידו ביום המסחר כ-135 מיליארד דולר מערכן. כך, שער המניה של מטא, הבעלים של אינסטגרם ושל פייסבוק, צנח ב-7.6%, מניית טוויטר ירדה ב-5.6%, זו של אלפבית קטנה ב-5% ומניית פינטרסט רשמה צניחה של קרוב ל-24%. המניה של סנאפ כיום נמוכה ב-82% מהשיא שלה בשנה האחרונה, שנרשם בספטמבר, וביותר מ-72% משערה לפני שנה.

איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ.

איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ. צילום: מתוך ויקיפדיה

הירידה החדה בשער המניה של סנאפ נגרמה בשל מכתב ששלח המנכ"ל, איוואן שפיגל, לעובדים, שבו הוא מבשר להם שלחברה צפויים ימים קשים, על רקע "הגידול באינפלציה, העלייה בשערי הריבית, סכסוכי העבודה בחברה, ההשפעה השלילית של המלחמה באוקראינה ועוד. בגלל כל אלה, החברה עוברת תקופה קשה, שבין השאר מאלצת אותנו להפסיק לגייס עובדים". יש לציין שסנאפ היא לא הרשת החברתית היחידה שהודיעה כי היא מפסיקה לגייס עובדים: גם מטא עשתה זאת לא מכבר.

שפיגל כתב עוד שהסביבה העסקית הורעה מהר יותר ממה שהעריכו בחברה וכתוצאה מכך, הביצועים העסקיים שלה ברבעון השני יהיו "מתחת לרף התחתון של הציפיות שלנו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים