מי יבנה את הבית שלי? עמיגור ו-IT

אוהד שפט, מנמ''ר עמיגור, מתאר את גריטת מערכות הלגאסי הישנות - וכיצד מומחי CloudingNow מבית נס מסייעים לו לעבור לענן של מיקרוסופט ● "אין דרך לנהל עשרות אלפי דירות בלא IT חדשני"

אוהד שפט, מנמ"ר עמיגור

"אנו פועלים בשני מאמצי מחשוב מרכזיים במקביל: פרידה וגריטה של מערכות המורשת הישנות שלנו, בנות עשרות שנים, ויחד עם נס, אנו עורכים פרויקט להגירה של תחנות העבודה של המשתמשים ל-Office 365, לצד ההגירה של עומסי המחשוב שלנו מהדטה סנטר לענן של מיקרוסופט. אין כל דרך לנהל עשרות אלפי דירות בלא IT חדשני", כך אמר אוהד שפט, מנמ"ר עמיגור.

עמיגור ניהול נכסים היא חברה בת של הסוכנות היהודית, שהוקמה ב-1972. החברה מנהלת נכסים ברחבי הארץ, והיא השנייה בגודלה בארץ בתחום הדיור הציבורי לזכאי משרד השיכון. מאז שהוקמה, העמידה כ-100,000 פתרונות דיור לעולים חדשים ולאזרחים מעוטי יכולת. כיום היא מנהלת כ-11,000 יחידות דיור. עוד פועלת החברה בתחום דיור לקשישים, ומנהלת כ-6,000 יחידות דיור ב-57 בתי גיל זהב, כ-7,000 דיירים, מרביתם עולים חדשים וניצולי שואה. בנוסף, היא בונה 2,650 יחידות דיור ב-12 אתרים חדשים ומתחדשים. תחום הפעילות השלישי שלה הוא ניהול פרויקטי בנייה: בעשור האחרון, ערכה עמיגור מאות פרויקטים עבור הסוכנות היהודית וקרן היסוד, לצד עשרות פרויקטים בתחום הבנייה והשיפוצים, בעלות של עשרות מיליוני דולרים, וכן בנתה ושיפצה אלפי מקלטים בפריפריה. היא ניהלה עבור משרד הביטחון את פרויקט מיגון שדרות ועוטף עזה – ובימים אלה את פרויקט "מגן הצפון" למיגון יישובי הצפון.

שפט משמש בתפקידו זה שלוש שנים. לפני כן היה בקבוצת קרסו מוטורס, צים ומטריקס. "כשהגעתי", אמר, "מערכות ה-IT בארגון היו מרובות וישנות, ומערך המחשוב בחברה, אף שהוא משרת מאות משתמשים – היה קטן".

פרויקט דגל אחד, אמר, "הוא הטמעת שתי מערכות ERP, המבוצע על ידי טקיוניטי, אף היא של הסוכנות היהודית, בראשות דב יהב, המנכ"ל. הפרויקט משלב בין Oracle Fusion בשדות הפיננסי והלוגיסטי, שהסתיים בתחילת השנה, ובין Infor EAM – לעולמות ניהול הנכסים, הדיירים והפרויקטים – שיסתיים בקרוב. שתי ההטמעות הללו יביאו לגריטה של רוב מערכות הלגאסי שלנו".

"הפרויקט הגדול השני", ציין שפט, "מבוצע בשיתוף מומחי CloudingNow מבית נס, וכולל הגירה של תחנות העבודה של המשתמשים לסביבת Microsoft 365 – שהשלב הראשון שלו הסתיים ב-2021. זאת, לצד הגירת עומסי המחשוב של עמיגור מהדטה סנטר שלנו, לענן Azure. בסוף, הדטה סנטר שלנו יישב בענן של מיקרוסופט, והמשתמשים יעבדו עם פתרון הווירטואליזציה Azure Virtual Desktop של משתמשי הקצה של הענקית מרדמונד. כך, נשלב גידול, אבטחת מידע ומיטוב עלויות לסביבת עבודה, המאפשרת למשתמשים מרחוק לעבוד בכל מקום. הפרויקט החל בתחילת 2022, ויסתיים בחודשים הקרובים".

"המניע שלו כפול", הסביר, "אין לנו את הידע הנדרש לנהל 'ברזלים' שכאלה ,ואנו רוצים לעבוד בטכנולוגיה הכי חדשה על גבי פלטפורמת הענן של מיקרוסופט. בסופו של דבר נחליף את כלל התחנות לתחנות 'רזות', והכל יעבוד בתצורת 'כשירות' מול הענן. זה ייעשה בצורה מאובטחת, אלגנטית ובלא כל סיכון לתחנות הקצה". בהמשך, ציין שפט, "נבנה מחדש את מערך הרישות והתקשורת, בארכיטקטורת SASE. כך, נהיה החלוצים במימוש פתרון מלא – של מעבר לדטה סנטר בענן, עם VDI מלא".

"מדובר בפרויקט חדשני", סיכם שפט, "שמהותו היא לא לעסוק בחומרה. למומחי הענן של CloudingNow מבית נס המלווים את הפרויקט יש ידע מטורף בנושא והם מסייעים לנו בנקודות החזקות שלהם – של ניהול מערך התשתיות. ה-IT ימשיך להוות את התשתית, הבטון והמלט – למימוש פרויקטים רבים שיסייעו לדיירים ולמשתמשים. המטרה שלנו ברורה: עוד ועוד מעבר לענן, עם פרויקטים חדשניים במהותם, שיניבו לארגון התייעלות תפעולית ויכולת לספק יותר שירותים עם פחות התעסקות בברזלים, ותגובות פרו-אקטיביות למשתמשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים