ארה"ב: יונדאי תשקיע 5 מיליארד ד' בתוכנה לרובוטיקה ונהיגה אוטונומית

יו"ר יונדאי הכריז על כך במהלך פגישתו עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בסיאול ● השקעת החברה הכוללת בארה"ב תסתכם ב-10.5 מיליארד דולר, משום שהיא גם בונה ב-5.5 מ' מפעל לרכבים חשמליים וסוללות לרכב במדינת ג'ורג'יה

נפגשו בסיאול. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ויו"ר יונדאי, צ'ונג אוי סון.

יונדאי מוטור גרופ מדרום קוריאה הודיעה אתמול (א') על השקעה נוספת של 5 מיליארד דולר בארצות הברית, לשם פיתוח תוכנות רובוטיקה ונהיגה אוטונומית.

יו"ר יונדאי, צ'ונג אואיסון, מסר את ההכרזה במהלך פגישתו עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בסיאול.

לדבריו, "קבוצת יונדאי מוטור מתכננת להשקיע 5 מיליארד דולר נוספים עד 2025, מה שיחזק את שיתוף הפעולה שלנו עם חברות אמריקניות בטכנולוגיות שונות, כמו רובוטיקה, ניידות אווירית עירונית, נהיגה אוטונומית ובינה מלאכותית. זה יאפשר לנו להפוך לחברה שמספקת נוחות ואבטחה טובים יותר ללקוחות שלנו".

ההשקעות הללו יקלו על יונדאי לספק ללקוחות האמריקנים שלה מוצרים ופתרונות חדשניים, ועשויים לתרום למאמצים גלובליים להפחתת פליטות והגעה לאפס פליטות פחמן, הרחיב צ'ונג. "אנחנו גם מוכנים לעבוד לקראת היעד של ממשל ביידן של 40-50 אחוז מכירות כלי רכב ללא פליטות בארצות הברית עד 2030", הצהיר היו"ר.

נשיא ארה"ב ביידן אמר כי יצרניות הרכב, האיגוד האמריקני United Auto Workers והמושלים הפדרליים – כולם מבינים את אותו הדבר: "רכבים חשמליים טובים למטרות האקלים שלנו, אבל גם טובים לתעסוקה וטובים לעסקים". הוא הוסיף כי "השקעה אגרסיבית בכלי רכב חשמליים ובייצור סוללות עכשיו, לא מחר, חשובה גם לחיזוק הביטחון הכלכלי לטווח ארוך שלנו ולהאצת ההתקדמות לעבר עתיד של אנרגיה נקייה".

יונדאי רכשה ביוני אשתקד את חברת הרובוטיקה האמריקנית בוסטון דינמיקס (Boston Dynamics), שהייתה במקור מחלקה של אלפבית, תמורת 880 מיליון דולר, במטרה מוצהרת להגביר את התחרותיות שלה בפתרונות ניידות עתידיים, אלא שלעת העתה יונדאי לא סיפקה מענה מובהק לשאלה האם תשקיע ברובוטיקה דרך בוסטון דינמיקס – או באמצעות מיזוגים ורכישות. 

ענקית הרכב הדרום קוריאנית הודיעה אתמול גם שתשקיע 5.54 מיליארד דולר בבניית מפעל לייצור רכבים חשמליים וסוללות לרכב במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב, כדי לחזק את מדיניות החשמול שלה בשוק הרכב הגדול בעולם.

לפיכך, סך השקעתה של יונדאי בארה"ב בשנים הקרובות עתיד לעלות אפילו על 10.5 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים