סטארט-אפ ההכשרה להיי-טק מאסטרסקול נחשף; גייס 100 מיליון ד'

החברה בנתה פלטפורמה שמאפשרת הכשרה תעסוקתית במקצועות כגון הנדסת תוכנה וסייבר ● האם היא תסייע לפתור את משבר כוח האדם בענף הטכנולוגיה?

צוות מאסטרסקול.

סטארט-אפ חדש נחשף: שלוש שנים אחרי שהוקמה, יוצאת היום (ד') לאור חברת ההזנק מאסטרסקול, שמבקשת לסייע לפתור את הסוגייה הבוערת ביותר של ענף ההיי-טק הישראלי – המחסור בכוח אדם. החברה, שמציעה בתי ספר להכשרת כוח אדם למקצועות טכנולוגיים, הודיעה כי סיימה סבב גיוס סיד ענק, בסך של 100 מיליון דולר.

מאסטרסקול הוקמה על ידי ארבעה שותפים מייסדים: ערן גליקסמן (סמנכ"ל הטכנולוגיות), רועי ציקורל (מוביל תחום האימפקט), ומיכאל שורפ ועותני לוי (מנכ"לים משותפים). צקורל ושורפ ייסדו בעבר שורה של פרויקטים חינוכיים, וגליקסמן ולוי הכירו במהלך שירותם הצבאי במודיעין. הארבעה נפגשו במסגרת עבודה על פרויקטים בתחומי החינוך וצמצום פערים חברתיים, ובתחילת 2019 ייסדו את החברה. הצוות של מאסטרסקול מונה כ-100 עובדים, כאשר מרבית הנהלת החברה וצוותי המחקר והפיתוח ממוקמים בישראל. לצד זאת, החברה מעסיקה צוותי פיתוח עסקי ותמיכה באירופה ובארצות הברית.

הכשרה מבוססת הצלחה

עשרות בתי ספר פועלים כיום על גבי הפלטפורמה של מאסטרסקול, ומכשירים אונליין לשורה של מקצועות טכנולוגיים, כגון פיתוח תוכנה, ניתוח נתונים וסייבר. עד לא מכבר היא הייתה חברת בוט-סטארפ – חברה שפועלת על בסיס מימון עצמי בלבד. בשנה האחרונה החברה החליטה לצאת לסבב סיד, שהתקיים בהובלת קרן Group 11 והשתתפו בו הקרנות פיטנגו, טארגט גלובל ו-DLC, כמו גם משקיעים כגון רונלד כהן, מחלוצי השקעות האימפקט בעולם. בהמשך לסבב, מאסטרסקול הודיעה על הקמת קרן אימפקט ייעודית עבור שילוב אוכלוסיות מגוונות בתעשיית ההיי-טק באמצעות בתי הספר של החברה.

רשת בתי הספר של מאסטרסקול פועלת במודל של הכשרה מבוססת הצלחה, שלפיו הלימודים ניתנים ללא עלות עד להשתלבות מוצלחת בתעשייה, ורק אז הבוגרים משלמים את שכר הלימוד. בחברה אומרים כי מודל זה מייצר זהות אינטרסים בין בית הספר לסטודנט, שכן בית הספר שותף לסיכון ומושקע בהצלחת הסטודנט.

הפלטפורמה שהחברה פיתחה מיישמת טכנולוגיות וכלים המאפשרים מדידה, חיזוי והתאמה של תהליך ההכשרה לכל סטודנט, במטרה למקסם את פוטנציאל ההצלחה בסיום ההכשרה. היא פועלת בשיתוף חברות טכנולוגיה ואנשי מפתח בתעשייה, שמשמשים כמובילי תוכניות ומנטורים (ושאת זהותם היא לא חשפה). משך ההכשרה הממוצע הוא חצי שנה, ובסיומה עוברים הבוגרים מאיץ קריירה שכולל הכנה לראיונות עבודה, לצד מנטורינג וחיבור למעסיקים פוטנציאליים. במאסטרסקול יודעים לדווח שמאות בוגרים שלה השתלבו בשנה האחרונה בחברות טכנולוגיות כגון גוגל, Wix, פייפאל ואינטל.

"המודל המסורתי של חינוך והכשרה תעסוקתית שבור לחלוטין"

"מאסטרסקול הוקמה במשימה לאפשר לכל אדם בעולם לבנות קריירה מצליחה, ללא תלות בנסיבות חיים", אמר לוי. "לאחר שנים של פיתוח המודל והחברה ללא השקעה חיצונית, אנחנו מצרפים אלינו נבחרת שמאמינה בצוות ובמשימה שלנו".

דובי פרנסס, מייסד ומנהל קרן Group11, אמר כי "המודל המסורתי של חינוך והכשרה תעסוקתית שבור לחלוטין. מדובר בתעשייה עצומה, שמגלגלת מאות מיליארדי דולרים בכל שנה, אולם נכשלת כישלון חרוץ בכל אחד משלבי ההכנה לשוק העבודה: באיתור, מימון, הכשרה ולבסוף בהשמה של עובדים. בשונה מתעשיות כושלות אחרות, שבהן כישלון מתורגם לחוסר יעילות, כאן כישלון משמעו שבכל שנה מיליוני אנשים ראויים בכל רחבי העולם לא זוכים להשמה תעסוקתית שהולמת את הפוטנציאל שלהם ואת כישוריהם – בין אם זה בשל העדר מקור מימון ובין אם בשל העדר מסגרת לימוד שמתאימה להם".

"כיום, בעיקר אנשים שהתמזל מזלם להיוולד למשפחות בעלות אמצעים הם אלה שזוכים לרכוש השכלה מקצועית בתחומים נחשקים כמו הנדסת תוכנה ובינה מלאכותית. מדובר בכשל חברתי מובנה, שניתן וצריך לתקן", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים