מאסק: טוויטר האשימה אותי בהפרת הסכם הסודיות לרכישה

ההאשמה הגיעה, לדבריו, מהמחלקה המשפטית של החברה, וזאת אחרי שהיזם הדומיננטי צייץ וסיפר לעוקביו ולעולם כי הרשת המצייצת דיווחה לו שמניין חשבונות הבוט בפלטפורמה עומד על פחות מ-5% מכלל המשתמשים

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק, היזם הדומיננטי שעתיד לרכוש את טוויטר (Twitter) בקרוב בעסקה בשווי 44 מיליארד דולר, הודיע בסוף השבוע האחרון כי העסקה שלו עם הרשת המצייצת נמצאת בהקפאה כרגע. הדברים הגיעו על רקע דרישתו של מאסק לקבל מידע נוסף על מספר החשבונות המזויפים הפעילים ברשת החברתית המצייצת. ואולם אין זה אומר שההקפאה – שעדיין לא מבשרת על ביטול העסקה, לפי מאסק – עצרה את מבול העדכונים סביב הדיל הלוהט.

על פי החדשות האחרונות מחזית זו, מאסק הואשם על ידי המחלקה המשפטית של טוויטר שכשפרסם בציבור, בציוץ, את העובדה שבפלטפורמה פעילים 5% חשבונות בוט פיקטיביים – עובדה שאותה סיפקה לו טוויטר – הפר הסכם סודיות בין הצדדים (NDA). בנוסף, מאסק ככל הנראה סיפק גם מידע על הליך הבדיקות של אמינות החשבונות, כשגם את המידע הזה אסור היה לו, כך לטענת טוויטר, לחשוף.

"Twitter legal התקשרה עכשיו להתלונן שהפרתי את ה-NDA שלהם בכך שגיליתי שגודל הדגימה שהבוט בודק הוא 100! זה באמת קרה", כתב מאסק בציוץ. קודם לכן הוא צייץ בטוויטר שהוא בחר "100 כמספר גודל המדגם, כי זה מה שטוויטר משתמשת בו כדי לחשב פחות מ-5 אחוז זיוף/דואר זבל/תוכן כפול".

מאסק גם הזמין את למעלה מ-93 מיליון עוקביו "לחזור על אותו תהליך ולראות מה הם מגלים".

בציוץ אחר מוקדם יותר ציין מאסק שחשוב מאוד לתקן את פיד הטוויטר. "אתם עוברים מניפולציות על ידי האלגוריתם בדרכים שאינכם מבינים", כתב לעוקבים. "קל לעבור קדימה ואחורה כדי לראות את ההבדל", המשיך מאסק וצייץ.

בשבת הגיב למאסק משתמש שתהא מדוע היזם הממולח לא חשב על כל זה לפני שהציע 44 מיליארד דולר עבור טוויטר. איש הטק השיב לו: "סמכתי על הדיוק של המסמכים הציבוריים של טוויטר".

ממשיכים החיכוכים עם עורכת הדין הבכירה מהמחלקה המשפטית?

בראש המחלקה המשפטית של טוויטר עומדת ויג'יה גאדה. גאדה – עורכת דין אמריקנית הפועלת כמנהלת מדיניות, בטיחות, כסמנכ"לית משפט וכיועצת כללית של החברה, ושנמצאת בטוויטר מאז 2011 – זכתה בכותרות כשפרצה בבכי אחרי הבשורה שמאסק רוכש את טוויטר, במהלך מפגש מיוחד של עובדים שכונס כדי לדון בהחלפת הבעלים ובהמשך דרכה של הפלטפורמה.

ויג'יה גאדה, האחראית על הצנזורה בטוויטר, שנבחרה ב-2014 על ידי פורצ'ן כאישה החזקה ביותר בצוות ההנהלה של הפלטפורמה.

ויג'יה גאדה, האחראית על הצנזורה בטוויטר, שנבחרה ב-2014 על ידי פורצ'ן כאישה החזקה ביותר בצוות ההנהלה של הפלטפורמה. צילום: לכידת מסך מאתר פורצ'ן

הסיבה לדאגה של גאדה הייתה העובדה שהיא הייתה הבכירה הראשית שהשתתפה בהחלטות להדיח את הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, מהרשת המצייצת ולאסור בה פרסום פוליטי. 

מנכ"ל טסלה תקף את גאדה על החלטתה זו בעבר, היה בוטה בקביעתו כי הרחקת טראמפ היא מעשה לא ראוי וביקר את עורכת הדין באופן נחרץ. בנוסף, באחרונה, כידוע, הודיע מאסק שהוא מתכוון לבטל את ההרחקה לצמיתות של טראמפ ולאפשר את חזרתו לשירות אם ולכשהרכישה תצא לפועל.

כעת, לפי הפרסומים, ההאשמות בדבר הפרת הסכם הסודיות הגיעו מגאדה כלפי מאסק.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נאדה נוד

    פרוגרסיבית מישתלטים על העולם הכאוס חוגג מאסק אתה מלך תצליח

  2. Bla bla bla

    ⛔ Musk needs to announce that he will delete himself from Twitter 🥱 As a confidence-building step 😁

  3. Eli

    מאסק צודק במאה אחוזים, גם לגבי המרמה וגם לגבי טראמפ

אירועים קרובים