בגלל הכנסות נלוות מכריית קריפטו: אנבידיה נקנסה ב-5.5 מיליון ד'

את הקנס הטילה ה-SEC האמריקנית על החברה בגין אי חשיפת ההשפעות (החיוביות) של הכרייה על הכנסות החברה ממכירת כרטיסי תצוגה בשנים 2017-2018

נקנסה על ידי ה-SEC. אנבידיה.

הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, החליטה לקנוס את אנבידיה (Nvidia) בסכום של 5.5 מיליון דולר. הסיבה לכך, בעקרון, נובעת מאי גילוי נאות בדו"חות החברה לגבי הכנסותיה בשנים 2017 ו-2018. 

לטענת הרשות, החברה לא ציינה במסגרת הדיווחים שלה עד כמה הכנסותיה הושפעו לטובה מהעבודה שכרטיסי התצוגה שהיא מוכרת משמשים את השוק הקריפטוגרפי, בעיקר לצורך הקמת חוות כרייה של מטבעות וירטואליים. ברשות אומרים שבכך שאנבידיה לא ציינה שזהו מקור חשוב לגידול בהכנסותיה, היא למעשה הסתירה ולא הציגה את התמונה המלאה בפני משקיעים בפועל ומשקיעים פוטנציאליים, ובעצם פגעה בהם.

למעשה ברשות אף טוענים שהחקירה העלתה שבחברה הצמידו את הגידול הגדול בהכנסות לשוק הגיימרים, למרות שכאמור דווקא כורי מטבעות היו הרוכשים. כזכור, בשנתיים שלאחר מכן הייתה ירידה חדה של רכישות בידי כורים, כולל תקופה בה הרבה מאוד כרטיסי תצוגה משומשים נפלטו לשוק, וזה היה אחד המניעים לפתיחת החקירה הזו.

באנבידיה העדיפו שלא להגיב לקנס הזה, ובחברה לא שללו ולא אישרו את הטענות של הרשות. ההעדפה הברורה היא לשלם את הקנס, שהוא לא יותר מסטירה קטנה על כף היד לאור ההכנסות בשיעור של 7.64 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה הכספית של 2022 – צמיחה של 53% משנה לשנה, עם צפי לצמיחה של 61% במונחים שנתיים, והכנסות כוללות שאמורות להגיע ל-26.92 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים