התביעה שמאיימת על רכישת טוויטר בידי אילון מאסק

קרן הפנסיה של משטרת אורלנדו, אחת המשקיעות בטוויטר, טוענת כי החוק של דלאוור אוסר על רכישה מהירה מכיוון שלמאסק יש הסכמים עם בעלי מניות גדולים בטוויטר, שהופכים אותו ל"בעלים" בפועל של יותר מ-15% מטוויטר

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

בסוף השבוע הוגשה נגד אילון מאסק וטוויטר תביעה משפטית על ידי קרן פנסיה בפלורידה, שמבקשת למנוע ממאסק את השלמת ההשתלטות שלו על הרשת החברתית בשנה הקרובה.

בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט בדלאוור, קרן הפנסיה של משטרת אורלנדו, שהיא אחת המשקיעות בטוויטר, טוענת, כי החוק של דלאוור אוסר על רכישה מהירה מכיוון שלמאסק יש הסכמים עם בעלי מניות גדולים אחרים בטוויטר, כולל יועצו הפיננסי, מורגן סטנלי, ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי, שנועדו לתמוך ברכישה.

לטענת הקרן, ההסכמים הללו הפכו את מאסק, המחזיק ב-9.6% מטוויטר, ל"בעלים" בפועל של יותר מ-15% ממניות החברה, ולכן הדבר מצריך עיכוב של הרכישה בשלוש שנים, אלא אם כן יאשרו את הרכישה בעליהן של שני שלישים מהמניות שאינן "בבעלותו". סטנלי מחזיק בכ-8.8% ממניות טוויטר ודורסי מחזיק ב-2.4%.

מנגד, לא הובהר בתביעה כיצד סבורים בעלי המניות שהם עלולים להיפגע אם הרכישה תושלם.

מאסק, הנחשב לאדם העשיר בעולם לפי מגזין פורבס,  מקווה להשלים את ההשתלטות שלו על טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר עוד השנה, באחת מהרכישות הממונפות הגדולות בעולם.

טוויטר והדירקטוריון שלה, כולל דורסי והמנכ"ל פאראג אגרוואל, נאשמים גם הם בתביעה, בטענה כי הפרו את חובות האמון שלהם.

למאסק לא היה מימון כשהכריז על תוכניות לרכוש את טוויטר בחודש שעבר. בסוף השבוע  אמר מאסק שגייס כבר כ-7.1 מיליארד דולר, כולל מקרנות הון ריבוניות ומחברים בעמק הסיליקון, כדי לסייע במימון השתלטות. בראש המשקיעים נמצא לארי אליסון, מייסד שותף ומנהל הטכנולוגיות באורקל, שהתחייב למיליארד דולר. אליסון אמר שהוא "חבר מאוד קרוב" של מאסק, והוא אף צורף לדירקטוריון של טסלה ב-2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים