הציונות החדשה – עבודה בהיי-טק הישראלי

הארגון היהודי ITC מסייע לעולים צעירים להשתלב בתפקידים מעניינים בתעשיית ההיי-טק, תוך הכשרת בזק ומציאת מסלולים עוקפי תואר ● סיפורם של ארבעה עולים צעירים, שהגשימו את חלום העלייה והעבודה בהיי-טק הישראלי

ענבר בן ארי, סמנכ"לית שיתופי פעולה אסטרטגיים בארגון ITC.

בין גלי העלייה הרבים שפוקדים את ישראל בשנה האחרונה יש מספר רב של עולים שנקלטו בענף ההיי-טק. אחד הגופים שמסייע להם הוא ITC (ר"ת Israel Tech Challenge), ארגון יהודי ללא מטרות רווח מיסודה של הסוכנות היהודית ומשרד ראש הממשלה.

הארגון הציב לעצמו מטרה לשכנע את הצעירים היהודים לעשות עלייה, ולעשות מאמץ לשלב אותם בתפקידים מעניינים בתעשיית ההיי-טק, תוך הכשרת בזק ומציאת מסלולים עוקפי תואר. ראשי הארגון מדווחים, כי 95 מהצעירים שקיבלו סיוע השתלבו בחברות היי-טק בישראל, כגון גוגל, וויקס, ווייז, פייסבוק, מובילאיי, אינטל, יבמ, ויה ועוד.

הנה סיפורם של ארבעה עולים צעירים, שהשקיעו מאמצים רבים כדי להגשים את חלום העלייה והעבודה בהיי-טק הישראלי.

אנסטסייה קובטניוק – מאוקראינה לצ'ק פוינט

לפני חמש שנים הכירה אנסטסייה גבר ישראלי ונישאה לו, ובעקבות נישואיהם השתקעה בישראל. בתחילה עבדה בחברת ייבוא בנושא מזון, אבל החליטה שהיא רוצה להגשים את חלומה לעבוד בתעשיית ההיי-טק. לאחר מסלול הכשרה שעברה בארגון ITC, שנמשך מספר חודשים, היא הצטרפה לחברת צ'ק פוינט שם היא עובדת עד היום.

אנסטסייה קובטניוק - השתלבה בצ'ק פוינט.

אנסטסייה קובטניוק – השתלבה בצ'ק פוינט. צילום: ITC

 

 

 

"חיפשתי עבודה שתמנף את היתרונות שלי ותשלב יכולות בינאישיות ועבודת צוות. מצאתי את המקום שאני מרגישה הכי שייכת ומחוברת אליו, שבו אני יכולה לתת מעצמי ולקבל בחזרה", אומרת אנסטסייה.

למשפחתה באוקראינה אין קשר לישראל, וכעת היא מאוד מודאגת לגבי הוריה ואחיה שנותרו שם.

אילן קאהן – מברזיל דרך קרואטיה להיי-טק

אילן קאהן, בן 26, נולד בברזיל והגיע לישראל כדי להשתלב בענף ההיי-טק. הוא הצטרף לקורס ההכשרה המקצועית של ITC, תחילה בזום, בגלל הקורונה, ואת פרויקט הגמר הוא עשה בקרואטיה. הוא תבע את עיריית סאן פאולו, כדי שתאפשר לו שני חיסונים על מנת שיוכל להיכנס לארץ. לאחר שהגיע לארץ, החל התמחות בחברה בשם ELOS, המסייעת למטפלים בתחום הנפש באמצעות כלי בינה מלאכותית, ובסיומה התקבל לעבוד בה במשרה מלאה.

אילן קאהן, השתלב ב-ELOS.

אילן קאהן, השתלב ב-ELOS. צילום: ITC

"המסע שלי לישראל שיקף במקצת את החוויות שלי בהכשרה ובעבודה בסטארט-אפ: הדברים לא תמיד ברורים, ויכולים להיות מאתגרים, אבל תמיד אפשר ללמוד, להסתדר ולהתמקד בחלקים היותר מהנים", אומר קהאן.

מרינה גולדמן – מחפשת את האתגר הבא בהיי-טק

מרינה נולדה באוקראינה, נשואה ואם לשתי בנות (11, 15), בעלת תואר ברוקחות, ועבדה בתפקידים בכירים בתעשיית התרופות. בגיל 37 החלה ללמוד שפת תכנות ומדע הנתונים ב-ITC. את ההתמחות עשתה בחברת אאוטבריין, וכעת היא מחפשת את האתגר הבא.

מרינה גולדמן, סיימה התמחות באאוטבריין, ומחפשת את האתגר הבא.

מרינה גולדמן, סיימה התמחות באאוטבריין, ומחפשת את האתגר הבא. צילום: ITC

"הקורס היה מאוד אינטנסיבי", היא אומרת. " זו הייתה אחת החוויות המאתגרות בחיים שלי. עכשיו אני מרגישה שאני מסוגלת לעשות הכל בזכות משפחתי בארץ שתמכה בי". משפחתה הקרובה עלתה יחד איתה, לבעלה יש משפחה בחצי האי קרים והם מאוד מודאגים מהמצב שם.

יהונתן אייזנברג – ממשרת טייס בברזיל להיי-טק בישראל

יהונתן אייזנברג נולד בעפולה, ובגיל 11 חודשים עבר לברזיל עם משפחתו (שמקורה בברזיל) לאחר שאביו קיבל הזדמנות להשתלב שם בענף הטיס המסחרי. רבים מבני משפחתו הם טייסים, וזו גם הייתה התוכנית של יהונתן, אבל אז באה ההחלטה לעלות לארץ.

יהונתן אייזנברג, השתלב ב-NPcoding.

יהונתן אייזנברג, השתלב ב-NPcoding. צילום: ITC

הוא עלה לישראל לבדו בגיל 18 מטעמים ציוניים כדי להתגייס לצה"ל ושירת כלוחם קרבי בצנחנים. לאחר השחרור נסע לארה"ב לקורס טיס, כדי להמשיך את השושלת המשפחתית. לפני שנה עשה צעד נועז נוסף כשעזב את משרת הטייס שלו ועלה בפעם השלישית לישראל, ולאחר קורס הכשרה בהיי-טק הצטרף לחברת NPcoding כמפתח תוכנה. כיום כל משפחתו מתגוררת בישראל.

"כשחזרתי לישראל לשרת בצה"ל, רציתי להגן על המדינה שלי ולחזור לברזיל. אבל שיניתי את התוכניות שלי. עכשיו אני מבין שבאותו אופן שבו הגעתי לישראל לעשות את חלקי ולהגן על המדינה, כך המדינה הגנה עלי כעולה חדש, עם עזרה וסיוע משמעותיים", הוא מספר.

על ארגון ITC

"העולים החדשים שמגיעים לארץ יכולים להיות הפתרון למצוקת כוח האדם בהיי-טק", אומרת ענבר בן ארי, סמנכ"לית שיתופי פעולה אסטרטגים בארגון ITC.

הארגון הוקם בשנת 2014,על ידי הסוכנות היהודית ומשרד ראש הממשלה במטרה לאתר צעירים בעלי פוטנציאל להשתלב בהיי-טק, ובכך לעודד עלייה לארץ וגם לחזק את ההון האנושי בפריפריה בישראל. לדברי בן ארי, הארגון מפעיל כמה מסלולים כדי להכשיר כוח אדם להיי-טק, ועד כה הוכשרו במסלולים האלה 1,200 בוגרים. באחרונה נפתחו הכשרות גם בפני צעירים מהפריפריה בארץ ובני החברה הערבית. הארגון מכשיר בעיקר למקצועות המידע ומדע הנתונים, כאשר אורך כל הכשרה הוא כחצי שנה.

"תוכנית הלימודים מבוססת על זו של יחידת המודיעין 8200 ועל תובנות של חברות היי-טק שמדייקות את חומר הלימוד בזמן אמת לפי צורכי המשק", אומרת בן ארי.

העולים שהארגון מטפל בהם מגיעים מ-22 מדינות  – באירופה, צפון אמריקה רוסיה אמריקה הלטינית ועוד.

חברות וארגונים שמעוניינים לקלוט עולים חדשים שרוצים לעבוד בהיי-טק מוזמנים לפנות בלינק של הארגון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים