הכל בגלל המחסור במקצועני הגנת סייבר

מחקר חדש של פורטינט מצא, כי 80% מתקריות הסייבר בעולם התרחשו בשל פערים במיומנויות של מגיני סייבר, לצד המחסור ההולך ומחריף של 2.7 מיליון מקצועני סייבר

נדרשים פתרונות חדשניים ועדכניים בתחומה. הגנת הסייבר. אילוסטרציה.

פערים במיומנויות של מגיני סייבר, לצד המחסור ההולך ומחריף בכוח אדם מקצועי בתחום, אחראים ל-80% מתקריות הסייבר בעולם, כך לפי מחקר חדש של פורטינט (Fortinet).

ענקית הגנת הסייבר פרסמה את דו"ח פערי אבטחת הסייבר לשנת 2022, אשר חושף כי המחסור במיומנויות אבטחת סייבר ממשיך להשפיע על ארגונים. המחקר נערך בקרב 1,223 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת הסייבר ב-29 מדינות. המשיבים הגיעו ממגוון תעשיות, בהן טכנולוגיה (28%), ייצור (12%) ושירותים פיננסיים (10%).

על פי דו"ח מצבת כוח האדם בסייבר מ-2021 של ISC – עמותה בינלאומית הפועלת להסמכות והכשרות של מקצועני הגנת סייבר, כוח העבודה העולמי בתחום אבטחת הסייבר צריך לגדול ב-65% – כדי לספק הגנה אפקטיבית על נכסים קריטיים בארגונים. הנתון משקף מחסור של יותר מ-2.7 מיליון מקצוענים תחום.

לפי המחקר החדש של פורטינט, שמונה מתוך עשרה ארגונים בעולם סבלו לפחות מתקרית סייבר אחת, שהם יכולים לייחס למחסור בכישורי אבטחת סייבר או לחוסר מודעות של המשתמשים. 64% מהארגונים בעולם חוו פריצות או פרצות שנוצלו, אשר גרמו לאובדן הכנסות, עלויות שחזור והתאוששות מאסון, או קנסות.

כתוצאה מההפסדים הללו, ציינו עורכי המחקר, "אבטחת הסייבר הופכת לעדיפות גבוהה יותר ברמת ההנהלות של ארגונים". 88% מהארגונים בעולם דיווחו כי חברי מועצת המנהלים שלהם מביעים עניין ושואלים שאלות על אבטחת סייבר, בעוד שבקרב 76% מהם המליצו ההנהלות על הגדלת מצבת העובדים ב-IT ובאבטחת סייבר.

לפי מחברי הדו"ח, "הכשרה במיומנויות אבטחת סייבר חיונית לארגונים על מנת להתמודד עם הפער האמור של מיומנויות בתחום". לפי המחקר, 95% מהמנהלים בארגונים מאמינים כי הסמכות ממוקדות טכנולוגיה משפיעות בצורה חיובית על תפקידם ועל הצוות שלהם. 91% מהם אמרו שהם מוכנים לשלם עבור הסמכות מקצועיות לעובדים בתחום הגנת הסייבר, ומאמינים כי ההסמכות הללו יביאו להגדלת הידע בתחום ולמודעות מוגברת של אבטחת סייבר. כך, 81% מהמנהלים מעדיפים להעסיק עובדים בעלי הסמכות בתחום.

עוד עולה מהמחקר, כי 87% מהארגונים יישמו תוכנית הכשרה להגברת המודעות של העובדים לגבי איומי הסייבר. 52% מהמנהלים מאמינים שעדיין אין לעובדים שלהם את הידע ההכרחי לתחום. 60% מהם אף הודו, כי הארגון שלהם מתקשה בגיוס כוח אדם מקצועי להגנת הסייבר, ו-52% מהם ציינו כי הם מתקשים לשמור על העובדים בתחום.

לדברי סנדרה וויטלי, סמנכ"לית שיווק, מודיעין איומים ותקשורת בפורטינט, "פער הכישורים אינו רק אתגר הנובע בשל מחסור בכישרונות, אלא הוא גם דבר אשר משפיע קשות על העסק. זה מה שהופך פער זה לדאגה ראשונה במעלה עבור מנהלים בכירים ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים