כך התמוססו 20.5 מיליארד דולר מההון של בזוס ביום אחד

מייסד אמזון איבד ב-24 שעות 20.5 מיליארד דולר על רקע הדו"חות הרבעוניים שהציגה החברה, שהעידו כי יש התמתנות במגמת העלייה בתוצאות הכספיות

"הלכו" לו 20 מיליארד דולר מההון. ג'ף בזוס.

האיש השני בעושרו בעולם איבד בתוך 24 שעות 20.5 מיליארד דולר בשל צניחה בשער המניות של חברת הענק אמזון שהוא בעליה ב-29 באפריל, אחר מהימים ה"שחורים" של הבורסה האמריקנית. אבל אין צורך לדאוג, כי עדיין "נשארו" לו 148 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, וכעת הוא רחוק מאילון מאסק, האיש העשיר בעולם, ביותר מ-100 מיליארד דולר.

דירוגו מאוים כעת על ידי איש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו, מנכ"ל קבוצת היוקרה לואי ויטון, טיפאני, הנסי ועוד – עם הון מוערך של 136 מיליארד דולר. ביל גייטס תופס את המקום הרביעי עם הון בגובה 125 מיליארד דולר.

מעניין לראות, כי שישה מתוך עשרת האנשים העשירים בעולם הם מעולם הטכנולוגיה, ואלה שבאים מעולמות אחרים הם, נוסף על ארנו, וורן באפט (117 מיליארד דולר), המיליארד ההודי גאוטאם אדני (122 מיליארד) ומוקש אמבאני (103 מיליארד).

נציין גם, כי תשעה מתוך עשרת העשירים, עם יוצא הדופן ארנו, איבדו הון ב-29 באפריל, כאמור יום רע בבורסה.

הרקע לירידה בשער המניות של אמזון קשור לדו"חות הרבעוניים שפרסמה בשבוע שעבר, שגרמו אכזבה למשקיעים על רקע הודעתה כי מגמת העלייה בתוצאות הכספיות מתמתנת, ועל פי התחזית שלה תתמתן עוד יותר, לצד הפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר, לאחר שהפסידה 7.6 מיליארד בהשקעה שלה בחברת האוטומוטיב ריביאן, שהמניות שלה צנחו.  שער המניות של אמזון צנח ב-29 באפריל ל-2,485 דולר – הגרוע ביותר מאז יולי 2006, וכך התאדו להם 20.5 מיליארד דולר…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים