לקראת ההנפקה של ARM: מנכ"ל החברה הבת שלה בסין פוטר

החברה הבת של ARM פיטרה את המנכ"ל שלה לאחר שנתיים שבהן היא ניסתה להזיז אותו מהכיסא, עקב טענות שהוא מסכן אותה בדרכי הניהול שלו ● לבסוף, היא החליטה לבצע את הצעד של פיטורים

האם סופטבנק תשתלט עליה לחלוטין? ARM

ARM סין, החברה הבת של ARM הבריטית במדינה זו, ביצעה בסוף השבוע חילופי גברי בהנהלתה. זאת, לקראת ההנפקה המתקרבת של החברה האם הבריטית בבורסה בשנחאי או בהונג קונג. במסגרת המהלך פוטר אלן וו, המנכ"ל של החברה הבת הסינית, שסירב להיפטר מתפקידו. ARM סין ניסתה להזיז אותו מהכיסא בשנתיים האחרונות, ללא הצלחה.

הסירוב של וו, שמכהן בתפקיד מאז 2018, להתפטר בא למרות טענות שהוא מסכן בדרכי הניהול שלו את החברה הבת, שהיא מיזם מקומי של ARM, ואת בעלי העניין. יתר על כן, הסכסוך בינו לבין החברה האם הוביל לכך שהדו"חות הכספיים של החברה הבת הסינית לא עברו ביקורת.

אף על פי ש-וו ממשיך להציג את עצמו כמנכ"ל החברה, ARM מינתה כמנכ"לים משותפים של החברה הסינית את ליו רנצ'ן, דיקן המכון למחקר באוניברסיטת צינגוהה בשנזן, ואת אריק צ'ן, שותף מנהל בסופטבנק ויז'ן, קרן ההשקעות של חברת האחזקות ש-ARM נמצאת בבעלותה. רנצ'ן אף נרשם ברשומות הסיניות הרשמיות כנציג הרשמי של החברה במקום וו.

"ARM סין נמצאת בתהליך של פתרון סוגיית הממשל התאגידי ארוכת השנים שלה, והדירקטוריון שלה הצביע פה אחד על מינוי רנצ'ן וצ'ן למנכ"לים המשותפים שלה", נמסר בהודעת החברה. "רנצ'ן גם נרשם והתקבל על ידי הרשויות בממשל באזור שנזן כנציגה המשפטי וכמנהל הכללי של החברה".

המנכ"ל המפוטר: הפיטורים לא חוקיים

וו טען בתגובה שהפיטורים לא חוקיים וחשף ש-47% ממניות המיזם יועברו ישירות ליד סופטבנק – צעד שגם לגביו טען המנכ"ל המפוטר שהוא לא עומד בכפיפה אחת עם החוק.

המהלך הזה בוצע במטרה לאפשר להנפיק את ARM, כאמור, שלא נקנתה בסופו של דבר על ידי אנבידיה, שהציעה תמורתה 40 מיליארד דולר. מהלך הרכישה לא התאפשר לאור התנגדות עזה של הרגולטורים הרלוונטיים במדינות שונות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים