"נימבוס יאיץ את המעבר לענן של כלל ארגוני הממשלה"

ירון אלטשולר, מנהל פעילות המגזר הציבורי ב-AWS, אחת הזוכות במכרז הענן הממשלתי נימבוס, מדבר על יתרונות הפרויקט, הזכייה בו ואזור הענן הישראלי שהחברה מקימה בעקבותיה

ירון אלטשולר, מנהל פעילות המגזר הציבורי ב-AWS.

"ממשלת ישראל מאיצה את יוזמת המעבר לענן והטרנספורמציה הדיגיטלית, ומכרז נימבוס מהווה מרכיב חשוב בתהליך זה. בכוונתנו לפתוח את אזור הענן הייעודי בישראל במחצית הראשונה של 2023, אנחנו בונים אותו בימים אלה", כך אמר ירון אלטשולר, מנהל פעילות המגזר הציבורי ב-AWS.

אלטשולר דיבר במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן ללקוחות המגזר הציבורי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה בירושלים, ואלטשולר סיפר בו למשתתפים בו על היערכות החברה למימוש מכרז נימבוס.

נימבוס הוא פרויקט ענן ממשלתי, שמטרתו להעביר את המידע הממשלתי לאחסון בענן. ארבע חברות עלו לגמר המכרז הענק: אורקל, שכבר פתחה אזור ענן בישראל ובימים אלה בונה אזור שני, מיקרוסופט, גוגל ו-AWS. השתיים האחרונות הן אלה שזכו בו. הפרויקט אמור לסייע באופן כללי לתעשיית ההיי-טק, שכן הוא מחייב את החברות הזוכות להקים אזורי ענן בישראל – מה שיאפשר גם לגופים מוטי רגולציה שאינם ממשלתיים, כגון בנקים, לאחסן את המידע שלהם בענן.

לדברי אלטשולר, "גופי ממשל ברחבי העולם פועלים באופן חדשני, במטרה להעניק שירותים טובים יותר לאזרחים. ממשלות פונות לענן כדי ליהנות מתשתית משתלמת, ניתנת להרחבה, מאובטחת וגמישה, שדרושה כדי לממש יעדים אלה. AWS עוזרת, למשל, למדינת אריזונה, שיש בה שישה מיליון אזרחים, לעבור לשירותים בענן, והיא עובדת בשיתוף משרד המשפטים הבריטי למיכון, האחדת ואספקת מגוון רחב של שירותים".

"הצוות שלנו בישראל משקיע מאמצים לעבודה עם הממשלה על מימוש החזון הדיגיטלי שלה, בין היתר באמצעות שימוש ביכולות ה-HPC (מחשוב עתיר ביצועים) שלנו, אספקת שירותי בינה מלאכותית לשירותי הבריאות ועוד. מאז הזכייה בנימבוס הגדלנו את הצוות שלנו, כדי להמשיך ולתמוך בממשלה ובלקוחות המגזר הציבורי. אנחנו רואים יותר אימוץ של הענן במגזר זה", אמר.

מה עם אבטחת המידע והגנת הפרטיות?

אלטשולר ציין כי "אבטחת המידע והגנת הפרטיות בענן הן תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו תומכים בכלל רמות הסיווג והתקנות הנדרשות מכל ספקיות הענן. בארצות הברית היינו ספקית שירותי הענן הראשונה שקיבלה הרשאה לתמוך בעומסי עבודה ממשלתיים, בכל סיווגי המידע. צוות מומחי אבטחה מנטרים את המערכות שלנו 24/7 כדי להגן על התוכן של הלקוחות שלנו. ללקוחות יש תמיד שליטה על הנתונים שלהם והם יכולים להצפין, להעביר ולמחוק אותם – כרצונם. מערך כלי האבטחה שלנו בענן כולל יותר מ-280 שירותים ותכונות אבטחה והלימה לרגולציות, שתומכים ב-98 תקני אבטחה. בכל 117 שירותי האחסון שלנו יש אפשרות להצפין את הנתונים. נימבוס מהווה תקן מחמיר ביותר לאבטחה ולהגנת המידע – ועמדנו בו".

לדבריו, "האזור הייעודי שמוקם בישראל ישמש גם ארגונים ואנשים פרטיים מחוץ לממשלה. הוא יאפשר למפתחים, לסטארט-אפים ולחברות גדולות יותר, לארגונים ממשלתיים וחינוכיים, לגופי בריאות ולארגונים ללא כוונת רווח להפעיל את האפליקציות שלהם ולשרת משתמשי קצה מהדטה סנטרים שנקים בארץ. הלקוחות ייהנו משיהוי נמוך של האזור המקומי".

"האזורים שלנו", הסביר, "מורכבים מאזורי זמינות (Availability Zones), שממקמים תשתיות במיקומים גיאוגרפיים נפרדים ושונים, שמרוחקים דיים כדי להפחית את הסיכון שבו אירוע אחד ישפיע על ההמשכיות העסקית של הלקוחות. מהצד השני, הם קרובים דיים כדי לספק זמני תגובה נמוכים ליישומים בעלי זמינות גבוהה, הממנפים כמה אזורי זמינות. בכל אחד מהאזורים שלנו אנחנו מסתייעים באותן חומרה ותוכנה מאובטחות. כך, הלקוחות בישראל ייהנו מאותן רמות שירותים, אבטחה וזמינות כמו שנטפליקס ונסדא"ק נהנות מהן".

אלטשולר התייחס גם להיבט הסביבתי ואמר כי "אנו ממשיכים להתקדם לעבר היעד של תפעול באמצעות 100% אנרגיה מתחדשת. יש לאמזון יותר מ-230 פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, המייצרים יותר מ-10,000 מגה-וואט ומספקים מעל 27 מיליון מגה-וואט שעה (MWh) של חשמל מדי שנה – כמות המקבילה לאספקת חשמל ליותר מ-3.9 מיליון בתים בישראל".

הוא ציין כי "עבור סטודנטים ואנשי חינוך, תוכניות AWS Educate ו-AWS Academy מספקות משאבים בחינם כדי להאיץ למידה הקשורה לענן ולהכין את הסטודנטים של היום לעבודות העתיד. אוניברסיטאות ובתי ספר למנהל עסקים בישראל כבר משתתפים בתוכנית AWS Educate, כולל אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת רייכמן, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה. AWS מציעה גם מגוון רחב של תוכניות הכשרה והסמכה, על מנת לסייע למתעניינים בטכנולוגיות מחשוב הענן העדכניות, בשיטות העבודה המומלצות ובארכיטקטורות לקדם את כישוריהם הטכניים ולהמשיך לתמוך בטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים בישראל".

מתעניינים במחשוב ענן? רוצים לשמוע עוד? הירשמו כאן לכנס הענן של AWS, בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים