בלעדי

ליאור אשכנזי הוא המנמ"ר הבא של משרד התיירות

אשכנזי עובר תפקיד בממשלה: הוא מכהן מ-2014 כמנמ"ר המשרד לשירותי דת ויחליף במשרד התיירות את ד"ר נועם קוריאט, שעבר לכהן כבכיר בבנק דיסקונט ● המחליף של אשכנזי ייבחר במכרז שהממשלה תפרסם

ליאור אשכנזי, המנמ"ר הנכנס של משרד הכלכלה.

ליאור אשכנזי נבחר באחרונה לתפקיד מנמ"ר משרד התיירות, וינהל את מערכות המידע של המשרד. הוא יגיע לשם מהמשרד לשירותי דת, שבו הוא מכהן כמנמ"ר בשמונה השנים האחרונות. אשכנזי יחליף את ד"ר נועם קוריאט, שפרש בסוף השנה שעברה ועבר לבנק דיסקונט. טרם מונה לאשכנזי מחליף במשרד לשירותי דת, וזה ייבחר במכרז של הממשלה.

אשכנזי מסיים קדנציה משמעותית כמנהל מערכות המידע של המשרד לשירותי דת, שבמסגרתה הוביל בין היתר את הטרנספורמציה הדיגיטלית במשרד, והיה אחראי על הקמת מערכת שירת הים למחשוב המועצות הדתיות ברחבי הארץ, לרבות חברות הקדישא הכפופות למשרד. בתקופת הקורונה ניהל אשכנזי את ההיערכות של המשרד לשירותי דת לאפשר לעובדיו לבצע את עבודתם מהבית, כדי לא לפגוע במגוון הרחב של השירותים שהוא מעניק לאזרחים. בשנה האחרונה הוא רתם את ה-IT למהפכת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, והוביל יישום של מערכות שמאפשרות לאזרחים לבצע פעולות אונליין, במקום להגיע פיזית למשרד. כמו כן, בדומה לעמיתיו המנמ"רים האחרים בממשלה, הקדיש אשכנזי מאמצים בהיערכות של המשרד לשירותי דת למעבר לענן, במסגרת פרויקט נימבוס.

"הייתה לי הזכות לעבוד עם אנשי המשרד לשירותי דת, שהם חבורה איכותית ומסורה של אנשים, ולהיות חלק ממשרד מקצועי ושירותי, שעושה רבות למען אזרחי ישראל", אמר אשכנזי לאנשים ומחשבים. הוא ציין כי "מנכ״לי המשרד, עודד פלוס ומוני מעתוק, תמכו בי וגיבו אותי לאורך כל הדרך".

לדבריו, "בתום תקופה שהתאפיינה באתגרים ובהצלחות טכנולוגיות ודיגיטליות חסרות תקדים במשרד, בשלה מבחינתי העת לקחת אתגר חדש, ובעזרת ה', אני מקווה ומאמין שיחד עם הנהלת משרד התיירות נוכל להצעיד אותו לפסגות חדשות".

ב-2018 קיבל אשכנזי את אות המנמ"ר המצטיין בתחרות מצטייני המחשוב IT Awards מבית אנשים ומחשבים. בנימוקים לקבלת האות כתב יו"ר הוועדה, פרופ' גדי אריאב: "אשכנזי מוביל מהפכה דיגיטלית במשרד ממשלתי, תוך התמודדות עם סביבת יישום מורכבת מבחינת התרבות הארגונית. הוא הוביל שיפורים טכנולוגיים כדי להנגיש מידע לציבור ולמערך המידע הממשלתי; הטמיע מערכות בהיקף כלל ארצי, תוך שימוש בכלי קוד פתוח; מימש את מיפוי בתי העלמין, גם בעזרת רחפנים; וכן בנה וקיים קורס הכרת מערכות מחשוב לרבני ערים. אשכנזי הוא מנמ"ר מצטיין בסביבה קשה".

פערים בשכר

אשכנזי הוא בעל התפקיד הטכנולוגי הבכיר השלישי מהמגזר הממשלתי שהודיע על פרישה או תזוזה מתחילת השנה. שחר ברכה, ראש רשות התקשוב, הודיע בפברואר האחרון על פרישתו מהתפקיד, על רקע אכזבתו מכך שלא נבחר לעמוד בראש מערך הדיגיטל הלאומי. מי שנבחרה לתפקיד זה היא שירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות. כמו כן, בחודש שעבר מסרה מוריה זיסוביץ', מנהלת חטיבת תכנון ואסטרטגיה ברשות התקשוב, על החלטתה לסיים את תפקידה.

על פי הערכות, בתקופה הקרובה תהיה תזוזה של בכירים טכנולוגיים נוספים בשירות הממשלתי. זאת, עקב הפערים המשמעותיים בשכר שמקבלים מנמ"רים בכירים בממשלה לעומת עמיתיהם בסקטור הפרטי. זאת גם סיבה מרכזית לכך שהממשלה מתקשה לגייס עובדי טכנולוגיה ומנמ"רים בכירים, ומכרזים לתפקידי טכנולוגיה בשירות הממשלתי נמשכים זמן רב. לפחות בשני מכרזים לגופי ממשלה גדולים שהיו בשנתיים האחרונות הוצעו תפקידים למנמ"רים מגופים עסקיים גדולים במשק, אולם הם העדיפו לוותר בגלל רמת השכר.

 

 

 

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון דניאל

    זכיתי להיות בוועדה שקיבלה בזמנו את ליאור למשרד לשירותי דת. מדובר באחד האנשים הכי חדשניים שיש. זה פשוט לא יאומן איך מאיש סיסטם בנאדם התקדם לראש הפירמידה המקצועית במשרדו. עובר ונוסק תפקידים מלמטה על למעלה. מביא חדשנות למשרד ממשלתי שהיא מאובק בתקופה מסוימת. משרד התיירות הוא משרד חשוב מאוד, עם השלכות בנלאומיות. אין מתאים לאדם עם ראייה כה רחבה כמו ליאור, לעשות שם את מה שעשה בתפקידו הקודם ואף למעלה מכך. תצליח ליאור - כי לכך נוצרת !!! אין ראוי ממך

  2. Dudu

    מתי יגיע אדם שבאמת יביא גם שינוי ולא רק איוש תפקידים! הענף פגוע וזקוק להחיאה דחוף

  3. עופר ט

    ליאור אשכנזי אדם רציני, איכותי שתמיד היה רתום לחידושים טכנולוגיים בטוח שיעשה טוב גם במשרד התיירות בהצלחה :)

אירועים קרובים