אינסטגרם מוסיפה תבניות ל-Reels: למה ישמש הכלי?

התכונה החדשה ששמה תבניות (Reels Templates) תאפשר ליוצרי תוכן בדמות סרטונים קצרצרים דמויי טיק טוק להשתמש בפורמט קיים כדי להכניס אליו את תוכן הסרטון שלהם

מוסיפה אפשרות ליצור Reels על בסיס תבניות קבועות. אינסטגרם.

אינסטגרם (Instagram) בוחנת תכונה חדשה בשם תבניות (Reels Templates), המאפשרת למשתמשים ליצור בקלות תוכן של Reels באמצעות פורמטי וידיאו קיימים. תכונת התבניות כבר זמינה לקומץ משתמשי אינסטגרם, ונמצאת כעת בשלב בדיקות הבטא.

במבט ראשון, תכונה זו דומה לתכונת התבניות בטיק טוק (TikTok), המאפשרת למשתמשים להוסיף סרטונים או תמונות בהתבסס על הגדרות קבועות מראש קיימות.

בשנים האחרונות, אינסטגרם, הרשת החברתית הפופולרית של קבוצת מטא (Meta), פרסה תכונות רבות דמויות טיק טוק – המתחרה הרצינית ביותר שלה – על Reels, שהוא פורמט של סרטונים קצרים עם אפקטים ומוזיקה, שגם הוא נוצר על ידי אינסטגרם בהשראת טיק טוק, שלא לומר כשיבוט שלה.

התכונה החדשה שמתווספת כעת לשירות, נועדה ועתידה להקל על משתמשים שרוצים ליצור תוכן Reels מורכב, אך לא רוצים את הטרחה של מעקב אחר מדריכים מקוונים מסובכים, או את הצורך בשימוש ביישומי צד שלישי ייעודיים, כמו קנבה (Canva).

"ליצור Reel באמצעות תבנית קיימת מ-Reel אחר"

דרך תכונת התבניות החדשה משתמשים באינסטגרם יוכלו להוסיף קליפים או תמונות למסגרות מוגדרות מראש וכן להוסיף אודיו משלהם ל-Reels שייצרו.

"אנחנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להקל על בניית Reels", אמר דובר מטא בהודעה רשמית לביזנס אינסיידר, שהיה הראשון לדווח על התכונה. הדובר, בהסבירו את אופי החידוש והסיבות לו, המשיך והרחיב: "אנחנו בודקים תכונה בשבילכם שתאפשר ליצור Reel באמצעות תבנית קיימת מ-Reel אחר".

למעשה, לפי ההסברים של מומחים שונים לתקשורת, התבניות יאפשרו ליוצרים להשתמש בכל קליפ של Reels כתבנית, אשר לאחר מכן יוצרת מסגרת של קליפים התואמת את חותמות הזמן של אותו Reel. לאחר מכן יוכלו המשתמשים להכניס קליפים משלהם לתוך סמני המסגרת האלה, מה שיאפשר להם להעתיק בעצם את הפורמט של הקליפ ולהוסיף לו את התוכן לבחירתם.

התחילה עם פורמט הסרטונים הקצרצרים, שאותו העתיקה אינסטגרם. טיק טוק.

התחילה עם פורמט הסרטונים הקצרצרים, שאותו העתיקה אינסטגרם. טיק טוק. צילום: BigStock

מאבק בשיתופי התוכן מטיק טוק

תכונת התבניות היא ניסיון אחרון מבית אינסטגרם למשוך עוד יוצרים ל-Reels. בנוסף, תכונה זו צפויה גם להיות מסוגלת להתגבר על אחת הבעיות הגדולות של אינסטגרם, כלומר פרסום מחדש של תוכן מ-טיקטוק המציף את Reels. העניין נפוץ עד כדי כך שאינסטגרם הודיעה בשנה שעברה שהיא תפסיק לקדם Reels שבהם מופיע סימן המים של טיק טוק. מדיניות זו עתידה להחמיר בקרוב, כך ניתן לשער לאחר שמנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הודיע ​​כי יצמצם את הנראות של תוכן שפורסם מחדש וייתן עדיפות לתוכן מקורי.

יצוין כי התבניות החדשות אמנם מאפשרות למשתמשים ליצור וריאציה משלהם של קליפ של מישהו אחר, אך הפעולה זו אינה נחשבת כהעתקה, אלא היא בסך הכל שואלת רעיון של מישהו אחר לפורמט ה-Reel. וברור שזה לא סוג השכפול שאינסטגרם רוצה לבטל עם שינוי האלגוריתם החדש שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים