מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, פורש מתפקידו

מזרחי פורש לאחר כ-3.5 שנים בתפקיד ● הוא הביא בשנים אלה את בזק מהמצב הבעייתי שבו הייתה לחברה צומחת

דודו מזרחי, המנכ"ל הפורש של בזק.

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, הודיע היום (א') לדירקטוריון החברה כי החליט לפרוש, לאחר כ-3.5 שנים בתפקיד. מזרחי יישאר בתפקידו עד שיימצא מחליף וככל שיידרש להעברה מסודרת של ניהול החברה.

מזרחי ניהל את בזק באחת התקופות המאתגרות ביותר שהיו בשוק התקשורת בכלל ובבזק בפרט. הוא הוביל, בין היתר, את השקת הסיבים האופטיים בחברה ואת פריסת הסיבים. כמו כן, הוא הביא אותה לגידול בהכנסות וברווחיות, בזכות עליות בפעילות האינטרנט, צמיחה מהירה בהכנסות מהשוק העסקי ופיתוח מנועי צמיחה חדשים. יצוין שהשנה שעברה הייתה השנה הראשונה מאז 2016 שבה בזק צמחה.

כחברה הגדולה ביותר בשוק התקשורת בישראל, שהייתה בעבר מונופול, חלות על בזק דרישות רגולטוריות רבות, בין היתר בכל הנוגע לאינטרנט ולסיבים האופטיים. רק באחרונה הוסרה מעליה הרגולציה, שלא אפשרה לה לספק תשתית אינטרנט ושירותי ספק ביחד – מצב שחייב את הלקוחות להתקשר עם שתי חברות בנפרד. החברה כוללת חברות בנות ברבים מהתחומים בשוק התקשורת: אינטרנט, טלפון קווי, שיחות בינלאומיות, תקשורת סלולרית וטלוויזיה רב ערוצית. על החברות הבנות שלה נמנות פלאפון, בזק בינלאומי, בזק קווי ו-יס.

חזר לבזק לאחר שעזב אותה עקב חילוקי דעות עם בעלי המניות

מזרחי נכנס לתפקיד מנכ"ל בזק ב-1 בספטמבר 2018 במקום סטלה הנדלר, שנאלצה לפרוש עקב מעורבותה בתיק 4,000. הוא חזר אליה שנתיים לאחר שעזב אותה ומונה למנכ"ל תנובה. לפני עזיבתו הוא עבד בקבוצת התקשורת כשני עשורים, כאשר בארבע השנים האחרונות מהן שימש כמשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי. לפני כן הוא היה סמנכ"ל כלכלה ותקציב בבזק.

יצוין כי כשהיה המשנה למנכ"ל בזק, מזרחי התנגד לעסקות בעלי העניין בינה לבין יס – עסקות שבעל השליטה דאז בבזק, שאול אלוביץ', תמך בהן בכל פה וניסה לקדם אותן. הוא יצטרך להתמודד עם כניסתו לתפקיד עם השלכות החקירות, שאולי אף יתפתחו אל מעבר לכך, על קבוצת התקשורת, כמו גם עם מערכת היחסים שלה עם הרגולציה ומצב המנייה.

בעקבות ההחלטה לעזוב אמר מזרחי: "אחרי מעל 20 שנים בקבוצת בזק וכ-3.5 שנים בתפקיד המנכ"ל אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי. כשנכנסתי לתפקיד המנכ"ל ב- 2018 מצאתי חברה בפוסט טראומה – מנסה להתאושש מהמשבר שפקד אותה ומתמודדת עם חוב כבד, שחיקה חדה בהכנסות ואובדן מנויים בהיקף גדול. כיום, כארבע שנים אחרי, בזק היא חברה חזקה, עם גידול עקבי בהיקף ההכנסות ובמצבת הלקוחות, ועם מאזן בריא".

יו"ר בזק, גיל שרון, מסר כי "מזרחי ניהל את בזק בתקופה מורכבת ומאתגרת מאין כמותה, והוביל לביצועים תפעוליים ופיננסיים טובים. הוא מותיר אחריו חברה שמשקיעה בעתידה עבור לקוחותיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אפס תגובות

    השוק אדיש וגם עובדי בזק אדישים. ככה זה כשאין לך את זה ביחסי אנוש.

אירועים קרובים