קיבוץ תל קציר הטמיע מערכת ERP של פריוריטי שפותחה בידי מקסופט

המערכת מחליפה את תוכנת ה-ERP אשכול הוותיקה, והיא תנהל את פעילות החברים בקיבוץ ואת הפעילות החקלאית כלכלית ● היקף הפרויקט המוערך הוא עשרות אלפי שקלים

גיל הס, מנכ"ל מקסופט.

הקיבוצים בארץ מאיצים את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, שנועדה לייצר תשתיות מיחשוב ומערכות מידע אחודות אשר יסייעו לניהול יעיל יותר של פעילות הקיבוץ, הן ברמת הקהילה, הן ברמת חברי הקיבוץ והן בצד הכלכלי.

קיבוץ תל קציר שבעמק הירדן סיים בימים אלו את הטמעת מערכת ה-ERP של פריוריטי (Priority), עם מודול ייחודי שפותח על ידי חברת התוכנה והשירותים מקסופט (Maxsoft). המערכת מחליפה את תוכנת ה-ERP אשכול, שפותחה לפני שנים רבות על ידי מקסופט. המערכת החדשה תשמש פלטפורמה אחודה לניהול כל פעילות 150 חברי הקיבוץ והפעילות החקלאית הכלכלית. היקף הפרויקט המוערך עשרות אלפי שקלים.

במהלך שנת 2021 התקבלה בקיבוץ החלטה לשדרג את מערכת המידע הישנה, ולאחר תהליך בדיקה בחרו בחברת מקסופט, אחת מחברות התוכנה הוותיקות, שלה ניסיון רב בפיתוח מערכות מיחשוב בקיבוצים. החברה נמצאת כיום בבעלות משותפת של מפעלי צמח, ארגון הקניות והפיתוח הגדול של הקיבוצים בצפון, וחברת ג'יני, שנכנסה לשותפות במקסופט.

קיבוץ תל קציר מהאוויר.

קיבוץ תל קציר מהאוויר. צילום: אתר הקיבוץ תל קציר

"קיבוץ הוא היום ארגון לכל דבר"

לדברי גיל הס, מנכ"ל מקסופט שנכנס לתפקידו לפני פחות משנה, החברה נערכה במהירות כדי לתת מענה לקיבוץ תל קציר, והפכה לשותפה עסקית ייחודית של פריוריטי לתחום הקיבוץ. המערכת שמטמיעה מקסופט, לדבריו, נותנת מענה כולל לכל מחזור החיים בקיבוץ, הו האישי, הן הקהילתי והן הכלכלי.

"קיבוץ הוא היום ארגון לכל דבר, שיש לו תחומי פעילות שונים, והמטרה היא שהכל ירוכז בפלטפורמה אחת, שתאפשר למשתמשים בקיבוץ לקבל מידע ונתונים שלא יכלו לקבל קודם, ולייעל את תהליכים בתוך הקיבוץ ומחוצה לו", אמר הס.

כדי להתמודד עם האתגר גייסה מקסופט כוח אדם מקצועי, בנוסף לצוותים הקיימים, שנמצאים בימים אלו בתהליכי הטמעה בקיבוצים נוספים בצפון וביתר חלקי הארץ.

אדם גולדמן, מנהל עסקי וגזבר קיבוץ תל קציר: "מקסופט עמדה בכל. התהליך התבצע באופן שקט וחלק, משלב האפיון ותיאומי הציפיות, דרך העמידה הקפדנית בלו"ז ועד ההטמעה והתמיכה – בלי שנדרשו ממני יותר מדי משאבי ניהול".

הס הוסיף וסיפר כי תהליך הטמעת המודול הייחודי של פריוריטי הוא חלק ממגמה בולטת בתעשיה הקיבוצית בכלל להשקיע בחדשנות, על מנת להגדיל את הפעילות העסקית, שנפחה עומד על 50 מיליארד שקל, וזאת גם בעזרת התמיכה של מפעלי צמח על שפת הכנרת, המהווים כח כלכלי חזק שמעודד חדשנות, תמיכה בסטארט-אפים וגיוס סטודנטים בוגרי המכללה האקדמית כנרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים