"החיבור בין החדשנות והאקו-סיסטם הוא התשובה למשבר בשרשראות האספקה"

"יש הזדמנות לחבר בין חדשנות, יזמות ואקו-סיסטם יצירתי לבין המשבר הגלובלי בשרשראות האספקה וההשלכות הכלכליות של הכאוס הגיאו-פוליטי", אמר סיון יחיאלי, מנכ"ל חממת i4Valley, בכנס תעשייה 4.0 של אנשים ומחשבים

סיון יחיאלי, מנכ"ל חממת i4Valley.

"עכשיו זה הזמן לנצל את ההזדמנות לחבר בין חדשנות, יזמות ואקו-סיסטם יצירתי לבין המשבר הגלובלי בשרשראות האספקה וההשלכות הכלכליות של הכאוס הגיאו-פוליטי", אמר סיון יחיאלי, מנכ"ל חממת i4Valley. יחיאלי השתתף בכנס תעשייה 4.0, שנערך במרכז הכנסים לאגו, בהובלת אילן אלתר, מנכ"ל חברת אלתרט.

" החיבור הזה חייב לקבל ביטוי בדחיפה לאומית להשקעה בהיי-טק לתעשיה. זה צריך לבוא לידי ביטוי בהקצאת משאבים, בתקצוב ובעידוד כוח אדם איכותי", אמר יחיאלי. הוא הזהיר מפני סכנה שהתעשייה הישראלית תחווה משבר משמעותי, ועלולה להישאר מאחור.

"תעשייה 4.0 אינה תיאוריה מרוחקת, זה ההווה והעתיד הקרוב בעולם. אם מדינת ישראל חפצת חיים כלכליים, טכנולוגיים, תעסוקתיים – היא חייבת להיות חזק על המפה בנושא זה", אמר יחיאלי.

מרצה נוסף בכנס היה גיל לין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, המציינת כעת 60 שנה להקמתה. לין מסר נתונים על התעשייה הקיבוצית, שמכירותיה מסתכמות ביותר מ-52.5 מיליארד שקלים. לין עמד על כך שהתעשייה הקיבוצית משקיעה משאבים רבים בחדשנות ושדרוג המערכות, ובעשור האחרון נעשו אקזיטים ב-46 חברות קיבוציות,. התעשייה מעסיקה 50 אלף עובדים, מתוכם 32 אלף בארץ והיתר בחו"ל.

"חדשנות בתעשייה הקיבוצית היא אחת ממטרות העל שלנו", אמר לין. "בין היתר, אנו עוסקים בטיפוח חדשנות במפעלים, וכן פיתחנו מודל לעידוד השקעות הון בתעשיות שלנו". במסגרת עידוד החדשנות ציין לין את הפעולות הבאות: מיתוג התעשייה כפעילות חדשנית, מתקדמת ואטרקטיבית, הנגשה לפרויקטים של רשות החדשנות וניצול המענקים שהיא נותנת לתעשייה הקיבוצית, קיום ימי עיון שמוקדשים לחשיפה לטכנולוגיות חדשניות, יוזמה וחדשנות. כמו כן ציין לי, כי "אנו מקיימים האקתונים במודל אקוסיסטם פריפריאלי, וכן קידום חדשנות מבוססת מנועי אחריות תאגידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים