קבוצת יעל עורכת פרויקט נתונים וניתוח במשרד המשפטים

במסגרת הפרויקט ניתן מענה, מקצה לקצה, למערכות עיבוד ותחקור הנתונים של משרד המשפטים ● הוא מבוצע ביחידת הפטנטים, האפוטרופסות ומח"ש, בסכום כולל של מיליוני שקלים

ששון סופרי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים.

קבוצת יעל עורכת בימים אלה פרויקט גדול בתחומי הטיפול בנתונים ואנליטיקה במשרד המשפטים. הפרויקט החל בחודש שעבר וצפוי להסתיים בנובמבר הקרוב. היקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים.

הפרויקט מבוצע בשלוש יחידות במשרד המשפטים: יחידת הפטנטים, האפוטרופסות ומח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים). בשלב הראשון הוא ישרת עשרות משתמשים, ומאוחר יותר – מאות.

במסגרת הפרויקט ניתן מענה, מקצה לקצה, למערכות עיבוד ותחקור הנתונים של משרד המשפטים. הוא מבוסס על פתרונות ומוצרים של אינפורמטיקה ככלי עיבוד נתונים, מחסן נתונים SQL Server וכלי BI של טבלאו. ביעל אומרים שהמהלך יאפשר למשרד הממשלתי יכולות מתקדמות של הבנה עסקית ויכולות ניטור של נתונים ותהליכים, תהליכי ביקורת על פעילות היחידות השונות, גזירת תובנות מעמיקות וקבלת החלטות מושכלות לגבי השימוש בנתונים שנאספו, הצגת מידע בצורה ויזואלית ונוחה, ותחקור נתונים בשירות עצמי על ידי משתמשי המערכת.

עם סיום הפרויקט יוכלו במשרד המשפטים לנתח את כמות הבקשות לאישור פטנטים ולהציג אותן בצורה ויזואלית ונוחה – שאינה נגישה רק למפתחים; לנהל את הנתונים על מספר האפוטרופוסים במדינת ישראל והתיקים המטופלים במחלקה זו; ולקבל מידע בדבר מספר החקירות הפעילות שמבוצעות במח"ש בכל רגע נתון, ובדבר תלונות שהטיפול בהן הסתיים.

אורית קניגסברג, מנהלת חטיבת הפיננסים והאנליטיקה בקבוצת יעל.

אורית קניגסברג, מנהלת חטיבת הפיננסים והאנליטיקה בקבוצת יעל. צילום: יח"צ

חלק משורה של פרויקטים טכנולוגיים במשרד המשפטים

ששון סופרי, ששון סופרי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד המשפטים, אמר כי "הנהלת משרד המשפטים, בראשות המנכ"ל, ערן דוידי, רואה חשיבות רבה בקידום עולמות ה-BI והאנליטיקה במשרד. השנה אנחנו מתכננים לערוך פרויקטים נוספים, שירחיבו את היכולות של יחידות המשרד לקבל החלטות מבוססות נתונים ולספק ערך מוסף לאזרחים".

לדברי אורית קניגסברג, מנהלת חטיבת הפיננסים והאנליטיקה בקבוצת יעל, "זהו פרויקט ראשון מסוגו, עבורנו, במגזר הציבורי, המבוסס טבלאו. הוא חלק ממהלך של החטיבה להפוך לחטיבת פתרונות פרימיום בתחום. אנחנו נכנסים ליישום פרויקטים באחריות כוללת בתחומי הנתונים, האנליטיקה והפיננסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים