מטא תאפשר למכור במטאברס – תמורת עמלה של כ-50%

החברה החלה בניסוי שיאפשר לקמעונאים וליוצרים למכור את המוצרים שלהם בטכנולוגיה החדשה ● עם זאת, היא מתכוונת לגבות עמלה גבוהה, שלטענתה היא "די תחרותית בשוק"

מטא מפתחת עוד דגמים של משקפיים למימוש המטאוורס.

מטא מרחיבה את פעילות המטאברס שלה, ועומדת להציע בקרוב לקמעונאים למכור מוצרים וירטואליים באמצעות הטכנולוגיה החדשה. עם זאת, היא צפויה לגבות על כך עמלה של קרוב ל-50%.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, הודיע על כוונת החברה לאפשר מכירה במטאברס בווידיאו שהוא פרסם שלשום (ב'). המכירה תיעשה דרך פלטפורמת המטאברס של החברה, הורייזון וורלדס, שכרגע זמינה רק לבעלי מכשירי Quest VR, אולם בעתיד הקרוב צפויה להגיע גם לסמארטפונים ואולי אף לקונסולות משחקים. כך, מעצב אופנה יוכל למכור למשתמש בגד שעיצב, לשימוש באווטאר שלו. כמו כן, מפתח בתחום הנדל"ן יוכל למכור גישה לאזורי פרימיום.

בשלב זה, מדובר בניסוי שישתתפו בו מספר לא גדול של יוצרים וקמעונאים. כך או כך, במטא אומרים כי מדובר ב-"שלב חדש" בעולם האי-קומרס.

צוקרברג גובה עמלה גבוהה – אחרי שביקר את אפל שהיא עושה זאת

מטא צפויה לגבות תמורת האפשרות למכור במטאברס עמלה של עד 47.5%. היא לא ציינה זאת בפוסט שפרסמה על הניסוי החדש ולא בדבריו של צוקרברג, אולם דובר מטעם החברה אישר זאת ל-CNBC. זה כולל עמלה של 30%, שאותה מכנים בחברה "תשלום על פלטפורמת חומרה", על מכירות שיבוצעו דרך החנות של Quest, ועמלה של 17.5% להורייזון וורלדס.

ויוק שרמה, סמנכ"לית הורייזון במטא, טענה בשיחה עם The Verge כי העמלות "די תחרותיות בשוק" ואמרה כי "אנחנו מאמינים שפלטפורמות אחרות יוכלו לקבל את חלקן".

יצוין שצוקרברג ביקר בעבר את אפל על כך שהיא גובה עמלה של 30% על מכירות ב-App Store.

בתוך כך, אתמול פורסם בעיתונות הכלכלית בארצות הברית שהסכום שמטא הוציאה על האבטחה של צוקרברג ועל מטוסים פרטיים עבורו הגיע בשנה שעברה לסכום שיא של 26.8 מיליון דולר. הסכום שהחברה השקיעה ב-2021 על אבטחתו של המנכ"ל שלה היה גדול מהנתון ב-2018. לעומת זאת, נרשמה ירידה קלה בהוצאות על מטוסים פרטיים עבורו בהשוואה ל-2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים