"מכרז נימבוס – משנה מציאות עבור ארגונים בישראל"

"תהיה לו השפעה מקפת על כלל השוק הישראלי, בדיוק כמו הזכייה של סאפ במכרז ה-ERP הממשלתי ב-2003", אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל

מימין: רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל; אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר;ובועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

"מכרז הענן הממשלתי נימבוס הוא משנה מציאות עבור ארגונים בישראל. תהיה לו השפעה מקיפה על כלל השוק הישראלי, בדיוק כמו הזכייה של סאפ במכרז ה-ERP הממשלתי ב-2003. הוא יביא לארץ השקעות רבות", כך אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

שירותי הענן של גוגל הוכרזו אשתקד כאחד משני הזוכים במכרז הענן הממשלתי הענק, יחד עם AWS. שתי החברות גברו על מיקרוסופט ואורקל, שעלו גם הן לקו הגמר. החוזה בין הממשלה לגוגל הוא לתקופה של 23 שנים. במסגרת הפרויקט צפויים משרדי הממשלה וצה"ל לעבור לענן, על גבי השרתים של שתי החברות הזוכות.

מעוז דיבר בכנס שנשא את הכותרת RISE with SAP. הכנס נערך אתמול (ב') במשרדי סאפ ברעננה, בשיתוף סאפ ודלויט ישראל, ובהשתתפות נציגים של עשרות מלקוחות החברה.

לדבריו, "פרויקט נימבוס ישפיע רבות עלינו. הענן של גוגל גדל הכי מהר בתעשייה זה שמונה רבעונים ברציפות, בהיקף של עשרות אחוזים בכל רבעון. ברמה העולמית, אנחנו גדלים משמעותית מהר יותר מהמתחרה הגדול בשוק. בארץ, נתח השוק של גוגל קלאוד גדול מהממוצע העולמי".

המניעים המרכזיים למעבר לענן – כיום לעומת בעבר

"בעבר", אמר מעוז, "המניעים המרכזיים למעבר לענן היו מיטוב עלויות, אג'יליות והתרחבות גלובלית. כיום אנחנו רואים שזה לא מספיק, וארגונים עוברים לעבר גם משום שהוא הכלי המרכזי להצלחת הטרנספורמציה הדיגיטלית. מה שהיה בתקופת הקורונה המחיש זאת לארגונים היטב".

מעוז מנה את מאפייני הענן: "חוכמה, שמתבססת על נתונים, פתיחות לטובת הזרקת חדשנות והחופש לבחור, שיתופיות לטובת שינוי התרבות הארגונית, ואבטחת המידע".

"בהיבט האבטחה", הוסיף, "גוגל קלאוד היא הענן היחיד שמצפין כל מידע כברירת מחדל – בין אם זה מידע נח או נע. הענן שלנו חכם ומטפל בנתונים עם בינה מלאכותית, יכולת חיקור, קיטלוג, חיזוי והפקת תובנות מושכלות".

הוא ציטט מחקר שערכה פורסטר בקרב לקוחות סאפ וגוגל, שממנו עלה כי "התועלות בשל העבודה המשותפת הן: חיסכון בעלויות, קיצור זמני ההשבתה, מניעת טעויות תצורה, צמצום עלות בעלות כוללת (TCO) ופתיחות".

לסיכום ציין מעוז כי "החלטת גוגל לבנות אזור ענן ייעודי בישראל התקבלה לפני שהיא זכתה בנימבוס, וזה יקרה עוד השנה. הענן המקומי יהיה מבוסס תקנים כמו שאר 29 אזורי הענן של גוגל בעולם. ענינו לכל דרישות החשב הכללי, ואנחנו מגינים על הנתונים ומספקים תמיכה בעברית. השותפות עם סאפ תגדל והיא תעצים את הלקוחות הארגוניים. נשיק תוכנית הכשרה לענן, שתביא להעסקת רבים. נימבוס יביא את הענן לשוק הארגוני, שנע לעבר הענן באופן איטי יחסית ומשתמש בתשתיות שלא מותאמות לתהליכים דיגיטליים. המסע שלנו לענן, שהחל באופן מואץ לפני ארבע שנים, טרם הסתיים".

עמי גולדברג, מוביל פעילות סאפ בדלויט ישראל.

עמי גולדברג, מוביל פעילות סאפ בדלויט ישראל. צילום: מתן תומרקין

דובר נוסף באירוע היה עמי גולדברג, מוביל פעילות סאפ בדלויט ישראל. הוא אמר כי "מחקר שערכנו בקרב לקוחות ארגוניים העלה שיותר ממחצית מהם (56%) חוששים מהמעבר לענן, כמו גם מסיכויי ההצלחה של מסע זה. אנחנו מספקים לארגונים מענה, לא רק לשאלות למה לעבור לענן ואיך לעשות את המעבר בצורה הנכונה, אלא גם כיצד לבצע וליישם זאת הלכה למעשה, עם הצוות המקומי החזק ועם התמיכה הגלובלית של דלויט".

"אנחנו פועלים בכל המגזרים כיועצים, וגם כמיישמים", ציין. "אנחנו עובדים מול חברות רבות ברשימת הפורצ'ן 500, ויש לנו יותר מ-345 אלף עובדים ביותר מ-150 מדינות. אנחנו מעסיקים מעל 1,700 עובדים בישראל, בשישה משרדים ברחבי המדינה".

גולדברג אמר כי "אנחנו נותנים שירותי ייעוץ עסקי לחברות. כשותף גלובלי של סאפ וגוגל קלאוד פיתחנו את הפרקטיקות הטובות ביותר לפרויקטי השדרוג, המודרניזציה והמעבר לצריכת הפתרון כשירות בענן. אנחנו עובדים עם סאפ יותר משני עשורים, וכעת מביאים זאת לעולם הענן".

הוא סיכם באומרו ש-"לעבודה בענן יש חשיבות הולכת וגוברת, והשפעה על פרודוקטיביות, חדשנות, קיימות ואחריות תאגידית. המעבר לענן מסייע לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בצורה קלה -משרשרת האספקה ועד למימון, מרכש ועד לחוויית לקוח, ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים