צרות באות בצרורות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בפרטנר

ההודעה - לאחר התפטרות המנכ"ל והיו"רית ● העובדים טוענים שרוכשי החברה לא נענו עד כה לקריאותיהם לנהל משא ומתן ● המשמעות: הם יוכלו לנקוט עיצומים ואף שביתה בעוד שבועיים

הרגלי הצריכה של הישראלים לפי פרטנר

יום לא טוב לפרטנר: אחרי הודעת המנכ"ל והיו"רית על התפטרותם, ההסתדרות הודיעה היום (ג') בצהרים כי היא פותחת בסכסוך עבודה בחברה. לטענתה ולטענת ועד העובדים, הרוכשים החדשים נמנעים מלקיים עמם משא ומתן על הסדרת זכויות העובדים בעקבות המכירה. המשמעות היא שבעוד שבועיים, לאחר החג, יוכלו עובדי פרטנר לנקוט עיצומים בפעילות החברה, ואף שביתה.

פרטנר נרכשה בנובמבר האחרון על ידי קבוצת הרוכשים גבאי-רודב-הפניקס, בראשותו של אבי גבאי – כמה ימים לאחר שזה התפטר מתפקיד מנכ"ל החברה המתחרה, סלקום. היום הודיעו על התפטרותם מנכ"ל החברה, אבי צבי, והיו"רית, אסנת רונן. לטענת ההסתדרות, הרוכשים החדשים לא נעתרו עד כה לבקשתה להיכנס למשא ומתן.

הסכסוך יחול על 2,700 עובדי פרטנר, שדורשים לחתום מחדש על סעיף בהסכם הקיבוצי, לאור העברת השליטה – כנהוג במקרים כאלה, לדברי ההסתדרות. בוועד אומרים כי המטרה היא "להבטיח את עתידם התעסוקתי של העובדים, ומכאן גם את המשך הצלחת החברה".

עילות נוספות לסכסוך הן דרישת העובדים לקיים חובת גילוי בנוגע לנתונים על עסקת המכירה; קריאה להנהלה להיות שקופה בכל הנוגע להשלכות העסקה על מצב החברה וזכויות עובדיה; ודרישה לחתום על סעיף שיבטיח לעובדים רשת ביטחון מפני פיטורים או התייעלות.

כמו כן, ההסתדרות ונציגות העובדים מבקשות לקבוע מנגנון להבטחת שמירה על איתנות פיננסית של פרטנר תוך הקצאת בטוחות לעובדים; מינוי נציגי עובדים לדירקטוריון; ביסוס תוכניות לפיתוח ולהשקעה; ותגמול בגין עסקת המכירה.

"אין לנו עם מי לנהל משא ומתן"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, אמר כי "גם בתקופות של שינוי וטלטלה עובדי פרטנר היו ונותרו הכוח המניע של החברה. כעת, עם העברת השליטה, דורשת ההסתדרות מהבעלים החדשים לכבד את זכויות העובדים ולהיכנס למשא ומתן על הסכם חדש, שיסדיר את יחסי העבודה ויבטיח את עתידם".

"החברה צריכה לשים לנגד עיניה את חשיבות העובדים ואת תנאי עבודתם, ואנחנו, בהסתדרות, נעמוד לצד העובדים ככל שיידרש, עד שתושלם עסקת המכירה באופן שיכבד ויוקיר את אלה שנותנים מזמנם ומרצם להצלחת פרטנר", ציין.

יו"רית ועד עובדי פרטנר, קרן אופק, אמרה כי "פעמים רבות ניסינו להיכנס למשא ומתן מאז נודע כי הסכם הרכישה מתגבש, אך נתקלנו בגרירת רגליים. המצב שבו מנכ"ל החברה ויו"רית הדירקטוריון מתפטרים מתפקידם ואין עם מי לנהל משא ומתן על מעמדם של עובדי החברה בהסכם הרכישה אילץ אותנו להכריז על סכסוך עבודה".

"עובדי פרטנר הם כוח מאוחד ומלוכד, ומי שיבחר להתעלם מזכויותיהם ימצא מולו אלפי עובדים ועובדות נחושים וכוח ארגוני מוכח", ציינה.

מפרטנר נמסר בתגובה כי "היחסים בין הנהלת החברה לועד העובדים מתבססים על אמון והבנה הדדית. אנחנו בטוחים שגם עתה נדע לייצר יחד שיח פורה וחיובי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי

    נו באמת. התחלפו בעלים, אז ברור שהיו"ר יתחלף. לגבי המנכ"ל, אולי לא הגיעו להסכמות. בטח שזה לא מכה, זה תהליך נורמלי. העובדים רוצים לנצל הזדמנות ולא לתת לבעלים החדשים זמן להיכנס ולהתארגן? גם זו תופעה טבעית בישראל, תמיד העובדים מנצלים הזדמנויות לסחיטה.

אירועים קרובים