חדש מגוגל קלאוד: ניהול וניתוח דטה ללא הגבלה, בכל עומסי העבודה

גוגל השיקה בוועידת Data Cloud שהתקיימה בשבוע שעבר כלים לאיחוד ולניתוח נתונים בזמן אמת, חוויית בינה עסקית מאוחדת ותוכניות חדשות, המאפשרות את הרחבת האקוסיסטם של שותפי הענן שלה

Google-Cloud-Logo

גוגל השיקה בוועידת Data Cloud שהתקיימה בשבוע שעבר כמה חידושים בענן, המאפשרים לעבוד עם כמות נתונים בלתי מוגבלת, על פני כל עומסי העבודה, תוך הרחבת הגישה אליהם.

הכרזות אלו כוללות כלים לאיחוד נתונים בזמן אמת, וכן כלים המגשרים על הפער בין המידע לערכי בינה מלאכותית, ולצידם חוויית בינה עסקית מאוחדת, הכוללת שילוב חדש של סביבת עבודה יחד עם תוכניות חדשות, המאפשרות את הרחבת האקוסיסטם של שותפי הענן של החברה.

ניהול וניתוח אגמי ומחסני נתונים ממקום אחד

BigLake הוא מנוע אחסון אגם נתונים חדש, שמקל על ארגונים לנתח את הנתונים במחסני הנתונים ובאגמי הנתונים שלהם. הצורך נולד מתוך העובדה שהנתונים קיימים היום בפורמטים רבים ומפוזרים על פני מרכזי נתונים ועננים רבים ושונים, בכל רחבי העולם, ועם הגידול הדרמטי בכמות וסוגי הנתונים, עומסי העבודה והמשתמשים, ארגונים נמצאים בנקודת מפנה שבה ארכיטקטורות נתונים מסורתיות – גם כשהן מועברות לענן – אינן מסוגלות לנצל את מלוא הפוטנציאל שלהן. כתוצאה מכך, הפער בין הנתונים לערך הפוטנציאל הולך וגדל.

בבסיסו, הרעיון כאן הוא הוא להשתמש בניסיון שצברה גוגל קלאוד בהפעלה ובניהול של מחסן הנתונים BigQuery שלה, ולהרחיבו לאגמי נתונים באחסון הענן שלה, תוך שילוב המיטב של הכלים למחסני נ

תונים ולאגמי נתונים לשירות אחד, שמפשט את פורמטי האחסון והמערכות. מפתחים יקבלו גישה למנוע אחסון אחד ויכולת לבצע שאילתות על מאגרי הנתונים הבסיסיים באמצעות מערכת אחת, ללא צורך בהעברה או בשכפול נתונים.

"BigLake מאפשר לחברות לאחד את מחסני הנתונים והאגמים שלהן כדי לנתח נתונים מבלי לדאוג לגבי פורמט האחסון או המערכת הבסיסית, מה שמבטל את הצורך לשכפל או להעביר נתונים ממקור ומפחית עלויות וחוסר יעילות", ציין גריט קזמאייר, סמנכ"ל ו-GM של מסדי נתונים, נתונים אנליטיקה ובינה עסקית בגוגל קלאוד.

חידוש מרכזי נוסף שגוגל הכריזה עליו הוא Spanner – שיסיר עוד יותר את מגבלות ניהול הנתונים ויאפשר מעקב אחר שינויים בתוך מסד הנתונים של Spanner בזמן אמת כדי לייצר ערכים חדשים. Spanner עוקב אחר הוספות, עדכון ומחיקה של נתונים כדי להזרים את השינויים בזמן אמת, ובכך מובטחת הפעלת יישומים או ניתוח עם הנתונים העדכניים ביותר.

הסרת מגבלות עומסי הנתונים

עוד במסגרת ההכרזות הציגה גוגל חידושים של Vertex AI – פלטפורמה מנוהלת שכוללת את כל כלי למידת המכונה הדרושים לבנייה, פריסה והרחבה של מודלים – שיעניקו ללקוחות חוויה יעילה יותר באמצעות מודלים שיכניסו לתהליך הייצור בינה מלאכותית ויקלו על התחזוקה.

Vertex AI Workbench, שזמין כעת, מאחד מערכות נתונים ולמידת מכונה בממשק אחד, כך שלצוותים יש ערכת כלים משותפת לניתוח נתונים, מדע נתונים ולמידת מכונה. השיפור  מאפשר לצוותים לבנות, לאמן ולפרוס דגמי למידת מכונה פי 5 יותר מהר ממחשבים ניידים מסורתיים.

כדי להקל על  ניהול התקורה של תחזוקת המודל, הכריזה גוגל על יכולות MLOps חדשות עם Vertex AI Model Registry. כעת בתצוגה מקדימה, Vertex AI Model Registry מספק מאגר מרכזי לגילוי, שימוש ושליטה במודלים של למידת מכונה, כולל אלה ב-BigQuery ML. המאגר המרכזי של Vertex AI Model Registry מקל על מדעני נתונים לשתף מודלים ועל מפתחי אפליקציות להשתמש בהם, ובסופו של דבר מאפשר לצוותים להפוך נתונים להחלטות בזמן אמת, ולהיות זריזים יותר מול דינמיקת השוק המשתנה.

הרחבת טווח ההגעה של הנתונים

בנוסף, הושק Connected Sheets for Looker ויכולת לגשת למודלים של Looker ב-Data Studio, מה שמאפשר ליצור אינטראקציה עם נתונים בדרך המועדפת על המשתמש, בין אם באמצעות Looker Explore, Google Sheets, או באמצעות ממשק גרור-ושחרר של Data Studio. בכך יוכלו המשתמשים לייצר תובנות מהנתונים ולקבל החלטות מבוססות נתונים עם פלטפורמת הבינה העסקית (BI) המאוחדת החדשה של גוגל קלאוד. חוויית BI מאוחדת זו מאפשרת לנצל בקלות נתונים ארגוניים מנוהלים ומהימנים, לשלב מערכי נתונים וחישובים חדשים ולשתף פעולה עם עמיתים.

הכפלת האקוסיסטם של שותפי ענן הנתונים

גוגל קלאוד הודיעה כי יש כיום יותר מ-700 שותפי תוכנה המפעילים את היישומים שלהם באמצעות ענן הנתונים שלה. במסגרת שיתוף הפעולה עם השותפים, הכריזה גוגל על Google Cloud Ready – BigQuery, אימות חדש שמזהה פתרונות משותפים כמו אלה של Fivetran, Informatica ו-Tableau העומדים בדרישות פונקציונליות ויכולת פעולה הדדית.

בנוסף, תוכנית העברת מסדי נתונים חדשה תסייע ללקוחות להאיץ במהירות ובצורה חלקה את המעבר מעננים מקומיים ואחרים לשירותי מסדי נתונים מנוהלים של גוגל, כולל כלי עבודה, משאבים ומומחיות של שותפים כמו Deloitte, וכן גם תמריצים לקיזוז עלויות העברת מסדי נתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים