בקרוב בירושלים: שני רובעי היי-טק – אחד מהם במזרח העיר

הרובעים יוקמו על בסיס מודלים מקובלים בעולם, הממוקמים באזורים של מוסדות מחקר, בתי חולים ואקדמיה ● הממשלה מינתה צוות בין משרדי, שאמור להגיש את המלצותיו בתוך שנה

חדשנות ירושלמית.

הממשלה החליטה אתמול (א') בישיבתה השבועית להקים שני רובעי חדשנות והיי-טק בירושלים – האחד במערב העיר והשני במזרחה. ההחלטה התקבלה ביוזמת השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, ושרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן. הרובעים יוקמו על בסיס מודלים מקובלים בעולם, הממוקמים באזורים של מוסדות מחקר, בתי חולים ואקדמיה.

החלטת הממשלה כוללת הקמת צוות בין משרדי, שאמור להגיש לה את המלצותיו בתוך שנה. מטרת הקמת רובעי החדשנות היא לחזק את ענפי ההיי-טק והביו-טק בבירה, שבהם עוסקים כיום כ-7% בלבד מהמועסקים בענף.

ההחלטה להקים רובע חדשנות במזרח העיר נועדה להפוך אותו למוקד תעסוקה טכנולוגי, כדי להביא לייצוג טוב יותר של אוכלוסיות שונות, כמו חרדים וערבים, בענף ההיי-טק. בדברי ההסבר להחלטה נאמר כי היא חלק מהמאמצים לפיתוח ירושלים וביסוס ענף ההיי-טק שם, וחיזוק האקו-סיסטם שמשרת 400 חברות היי-טק וקרנות הון-סיכון שפועלות בעיר.

השר אלקין אמר כי "הקמת שני רובעי החדשנות בעיר, במערבה ובמזרחה, מייצרת מרחב תעסוקתי מאוחד, שיגביר את תעסוקת האוכלוסיות השונות בעיר במשרות איכותיות ויחזק את כלכלתה".

לדברי השרה פרקש הכהן, "ירושלים עשירה במוסדות חינוך, באוניברסיטאות, בבתי חולים ובמכוני מחקר. אלה יכולים וצריכים לשמש קרקע פורה ליצירת רובעי חדשנות, שיחזקו את שילובן של אוכלוסיות בירושלים בעולמות הטכנולוגיה וההיי-טק. אנחנו מעוניינים להרחיב את ההיי-טק לאזורים רבים ככל הניתן בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים