כשגאודי לבש טכנולוגיה

מעצב העל אלון ליבנה, שכבר הלביש את ביונסה וליידי גאגא, יצר קולקציה בהשראת אומן האדריכלות המפורסם ● אלא שבמקום דוגמניות בשר ודם, הוא השתמש ב-AI של סטייל-טק כדי ליצור דוגמנית וירטואלית - ולא פחות מהממת

הדוגמנית הווירטואלית של סטייל-טק לובשת בגד של המעצב אלון ליבנה.

אנטוני גאודי הוא אדריכל – או יותר נכון אומן האדריכלות – מהמוכרים בעולם, ונחשב לקלאסיקה. המבנים שלו מעטרים את ברצלונה, ובמיוחד הסגרדה פמיליה, שבנייתה לא נגמרת. אלא שבזמנו – סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 – גאודי נחשב לאחד האדריכלים האומנים החדשניים של זמנו. לא לחינם, הסגנון שהוא משויך אליו הוא המודרניזם הקטאלני, או המודרניסטה – גרסה של האר נובו הצרפתי.

כששמעתי שמעצב האופנה אלון ליבנה עיצב את הקולקציה החדשה שלו גם בהשראתו של גאודי וגם בשילוב של טכנולוגיה חדשנית, זה נראה לי מרתק ומקורי, כי אני אוהב שילוב של ישן וחדש, אבל גם קצת מוזר. אולם, במחשבה שנייה, זה בעצם טבע

י, כי מדובר בשילוב של שני תחומים חדשניים – טכנולוגיה ואופנה – עם אחד האדריכלים המפורסמים בעולם, שכאמור, היה חדשני בזמנו.

המעצב: אלון ליבנה. הדוגמנית: וירטואלית.

המעצב: אלון ליבנה. הדוגמנית: וירטואלית. צילום: יח"צ

ליבנה חבר בקולקציה החדשה שלו, שהושקה בשבוע שעבר, בשבוע האופנה של תל אביב, לסטייל-טק. החברה מציעה טכנולוגיית בינה מלאכותית שיוצרת דוגמניות וירטואליות, שגם במבט מעמיק נראות כמו דוגמניות בשר ודם לכל דבר ועניין. איך הטכנולוגיה הזאת עובדת? אם בהפקות אופנה מסורתיות – עם סטודיו, צלם ודוגמן.נית – מקבלים תמונה סטטית, הטכנולוגיה של סטייל-טק מאפשרת לקבל תוצאה דינמית, שהמעצב או חברת האופנה יכולים לשנות אותה על פי קהל היעד. כך, ניתן להחליט באילו צבע עור, מבנה וממדי גוף, מוצא אתני ועוד הם רוצים שי.תהיה הדוגמן.נית.

גוני גרופר, מנכ"לית סטייל-טק, אומרת ש-"הטכנולוגיה שלנו היא פתרון עבור מותגי אופנה, שמאפשר להם לבצע אופטימיזציה של הפעילות העסקית שלהם, לחסוך בעלויות ולהגדיל מכירות".

לדברי ליבנה, "התחברתי לטכנולוגיה הזאת מאחר שלשם עולם האופנה הולך ומעניין אותי להיות חלק מהתחום. באמצעות הטכנולוגיה הזאת אני יכול לבחור את מראה הדוגמנית שאני רוצה, מבלי לצאת מהבית. בחרתי בגאודי, ולטוס לספרד זה מבחינתי לא אקטואלי עכשיו. למה דוגמניות וירטואליות? העולם הולך לכיוון החדש. נראה לי מעניין להיות חלק מהתחום".

החיבור עם ליבנה נעשה ביוזמת סטייל-טק, אבל זה לא היה קליק ממבט ראשון, או מדוגמנית וירטואלית ראשונה. "כשהחברה פנתה אליי אמרתי שאין לי צורך בזה, כי יש לי דוגמניות, תצוגה, קמפיין. אלא שחשבתי על זה שוב ותהיתי איך זה יכול ישרת אותי", ציין המעצב.

אלון ליבנה.

אלון ליבנה. צילום: זוהר שטרית

למה דווקא גאודי?
"זאת לא הפעם הראשונה שגאודי הוא השראה לקולקציה שלי – הוא היה השראה גם לקולקציה שעיצבתי והצגתי בעבר בארץ. אני מושפע מאדריכלות והוא אחד מאמוני האדריכלות האהובים עליי. אני אוהב את האדריכלות שלו, עם המבנים המרתקים, ואוהב ללכת בברצלונה ולראות את כל היופי הזה. לכן בחרתי בו, בשילוב העובדה שאופנה וטכנולוגיה הולכים יד ביד, כי שניהם תחומים חדשניים. אופנה אמורה להביא את הדבר הבא. כל קולקציה אמורה להביא את הבשורה לקיץ או לחורף הבא, להתכתב עם מה שקורה באותה העת, וכמה צעדים קדימה. אותו הדבר הטכנולוגיה".

לסיום, הערה אישית: ליבנה בחר כאן במגוון – בדוגמנית בעלת עור כהה. יש לקוות שעוד הרבה חברות ומעצבים ישתמשו בטכנולוגיה הזאת כדי ליצור אופנה יותר מגוונת, עם דוגמנים ודוגמניות בצבעי עור ובמבני גוף שונים. כלומר, לא רק דוגמנים שריריים או שדופים ודוגמניות במידות של 90-60-90 – וכולם.ן לבנים.ות, אלא גם דוגמנים כבדי משקל, דוגמניות שחורות או אסייתיות, וכדומה. זה כבר קורה, והלוואי שהטכנולוגיה תרחיב את המגמה הזאת, ותשפיע לטובה בהקשר הזה גם על התצוגות והקולקציות עם דוגמנים ודוגמניות בשר ודם.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    נהדר שילוב מדהים של טכנולוגית על עם מעצב על ועוד עם גאודי מבריק ויפהפה

אירועים קרובים