"פלטפורמת ה-ERP של סאפ תפעל על גבי עננים כחול לבן"

"המעבר לענן בעולמות ה-ERP יאפשר לארגונים להיות חכמים יותר", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל תפעול ראשי בסאפ ישראל

רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל.

"סאפ עשתה בשנים האחרונות שינוי דרמטי – מחברת און-פרמיס מובהקת היא הפכה לחברת ענן. זה לא רק מענה לטרנד טכנולוגי, אלא המטרה היא למנף את יכולות הענן כדי לאפשר לארגונים להיות חכמים יותר, להשתמש נכון יותר בדטה, לנהל את שרשרת האספקה יותר ביעילות ולייצר ערך מוסף גם בעולמות הקיימות. המעבר התבצע גם בתחום פתרונות ה-ERP של החברה, כשלקוחות רבים כבר מצויים בהגירת המערכות שלהם לענן", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול הראשי של סאפ ישראל.

מנחם השתתף בכנס ERP, בהפקת אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון. מנחה האירוע היה אבי עסיס, יועץ למערכות מידע ומרצה בכיר באקדמיה.

לדברי מנחם, "בעבר היו מתייחסים בשוק לפלטפורמת ה-ERP שלנו כמאוד מורכבת. אולם, המעבר של פלטפורמת SAP S/4 HANA לענן גרם לתהליך מודרניזציה והפך אותה להרבה יותר ידידותית. המערכת כוללת טכנולוגיות בינה מלאכותית, לימוד מכונה וכלי ניתוח מובנים, שמסייעים לארגונים לנהל שינויים עסקיים במהירות". "כמו כן", ציין, "בנינו תוכנית ייעודית – RISE with SAP, שמטרתה לסייע לארגונים לבצע אימוץ והגירה מהירים של פלטפורמת הענן ולאמץ טרנספורמציה דיגיטלית".

בשורה ישראלית

"יש לנו גם בשורה לשוק המקומי", ציין מנחם. "הפלטפורמות שלנו יפעלו על גבי העננים המקומיים, כחול לבן, שאותן מקימות הספקיות הגדולות – גוגל, AWS ומיקרוסופט. זה כוח וערך מוסף שסאפ תביא לשוק הישראלי".

"המעבר לענן יעניק לארגונים רמת שירות גבוהה עם SLA של 99.7%", אמר, "והוא מייתר הקמה ותחזוקה שוטפת של תשתיות שרתים פיזיות, אבטחת מידע של הפלטפורמות הללו ועוד. ארגונים יוכלו להתרכז בצרכים שלהם, בפיתוח דרישות עסקיות ובהתאמת המערכת למשתמשים, ופחות בצרכי התפעול והתחזוקה השוטפת שלה. אם בעבר ראינו צוותים שלמים שנועדו להחזיק את המערכת באוויר, בעידן הענן, במרבית המקרים, לא יידרש יותר ממנהל מערכת אחד לביצוע אותה משימה".

מנחם נתן כדוגמה פרויקט הטמעת ERP שבוצע ב-ויסוצקי. בחברה אומרים כי "הצורך שלנו היה לייצר תשתית טובה, שתאפשר צמיחה דו ספרתית לאורך זמן". כחלק מהתהליך דרשה ויסוצקי שיפור של מערכת ה-ERP שלה. "הפרויקט נמשך 10 חודשים וכלל הטמעה של תשעה מודולים. הוא בוצע על ידי מלם תים בגיבוי של סאפ. בסופו של התהליך התקבלה מערכת שכסף כבר לא 'אובד' בה, והיא תאפשר צמיחה משמעותית בעתיד", מציינים בחברה.

לסיכום אמר מנחם כי "לא שכחנו בתהליך המעבר לענן גם את סקטור הארגונים הקטנים והבינוניים, והפלטפורמה הייעודית לסקטור זה היגרה אף היא לקלאוד. יש לנו בעולם כ-15 אלף לקוחות SMB שהיגרו את פלטפורמת ה-ERP שלהם לענן, מתוכם עשרות בישראל. בתשלום חודשי קבוע, ארגון קטן מקבל יכולות וכלים שבעבר, בעידן האון-פרמיס, היו נחלתם של ארגונים גדולים בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים