טוויטר מרוקנת מתוכן ציוצים ששותפו ברחבי האינטרנט – ונמחקו

הגולשים באתרים יראו מעתה תיבה ריקה במקום שבו הוטמעו ציוצים שכבר אינם באוויר ● בנוסף - בהשראת הדירקטור החדש שלה, אילון מאסק, החברה בודקת כפתור עריכה, שרבים ביקשו שיתווסף לפלטפורמה קודם לכן - לשווא

תאפשר תשלום פר-מאמר חדשות. טוויטר.

אתרי אינטרנט משתפים רבות בציוצים מטוויטר (Twitter), וזאת על ידי הטמעתם אצלהם. המטרה של המהלך היא, מן הסתם, להציג ציוץ או ציוצים שממחישים או מחזק את המידע שפורסם באתר. אבל מה קורה אם הציוץ נמחק בדיעבד על ידי בעליו? מעכשיו כל מה שיוותר ממנו הוא תיבה ריקה.

למעשה, השינוי שביצעה טוויטר כעת סביב הציוצים שהוכנסו לאתרי צד שלישי ושהוסרו, הוא אולי קטן, אך משמעותי, שכן הוא ישפיע על אתרי אינטרנט רבים.

על השינוי הזה התקבלו דיווחים של גולשים שמאז סוף מרץ נתקלו בכך שברגע שציוץ מוטבע נמחק, תיבה ריקה מוצגת כעת באתרים. עד כה, ולפני השינוי המסוים האחרון, כאשר ציוץ מוטבע נמחק, הטקסט המקורי שלו נשמר, אך ללא עיצוב. כעת, עם העדכון הזה, לפחות בשלב הראשון, אין עוד זכר לתוכן ששותף. מעכשיו הדרך היחידה לשמר את הציוצים שאתרים רוצים לשתף, כך שלא יעלמו אם יימחקו, היא באמצעות צילום מסך.

מנהלת המוצר הבכירה של טוויטר, אלינור הארדינג, אישרה כי אכן החברה עדכנה את מדיניותה בנוגע להטמעת ציוצים שנמחקו, וציינה כי השינוי הזה נעשה מתוך כוונה "לכבד יותר כאשר אנשים בוחרים למחוק את הציוצים שלהם".

מעניין לציין כי החידוש ישפיע גם על ציוצי טוויטר שנמחקו מסיבות אחרות, ולא כי בעליהם איבד עניין בהם, למשל, כאשר החשבון שפרסם אותם הושעה. במקרה הזה, הבטיחה הארדינג שהמשמעות היא לא שהציוצים ששל המשתמש החסום נעלמים לחלוטין מעיני הקהל, והם ישובו להיות באתרים שבהם שותפו כשהחשבון יחזור מהחסימה שלו.

דוברת טוויטר הוסיפה וציינה כי הפלטפורמה משתמשת ב-Javascript המובנה שלה כדי למחוק ציוצים, כך שעבור אותם משתמשים שרוצים לראות את המידע שמאחורי התיבה הלבנה, ההמלצה היא להשבית את ה-Javascript בדפדפן שלהם.

כפתור העריכה שמגיע באדיבות אילון מאסק

הידיעה על השינוי המסוים התפרסמה שעות ספורות לאחר שטוויטר הודיעה שהיא כבר עובדת על כפתור לעריכת ציוצים, שאולי ייתר את הצורך למחוק אותם אחרי שכבר פורסמו.

תכונת עריכה לציוצים היא אחת שרבים מהצייצנים מייחלים לה כבר מזמן, אך שהייתה סביבה מחלוקת. בעיני מתנגדיה, שדווקא בהם צידדה טוויטר עד כה, כפתור עריכה כזה עשוי לסייע למשתמשים לשנות תכנים שצייצו ולשבש מסרים מטעמם בדיעבד, עניין שיפגע באותנטיות בפלטפורמה.

אז מה קרה שהתכונה בכל זאת נבחנת לשימוש כבר? תלוי את מי שואלים. טוויטר טוענת שהיא שוקדת על הפיתוח כבר כמה חודשים, ובישרה עליו ב-1 באפריל בחגיגיות. הבשורה התקבלה בסקפרטיות לנוכח התאריך ה"בעייתי" שבו הופצה.

אלא שאז נכנס לתמונה אילון מאסק. היזם הטכנולוגי המפורסם, מייסד ומנכ"ל ענקיות הטכנולוגיה טסלה, SpaceX ואחרות, רכש באחרונה ניירות ערך של טוויטר בהיקף עצום, בהשקעה של כ-3 מיליארד דולר, והפך לבעל המניות הדומיננטי בחברה. עקב המהלך, כך דיווחנו אתמול (ד'), מאסק הצטרף לדירקטוריון של הרשת החברתית המצייצת, ומיד החל ביישום כוונתו העיקרית – לערוך בה שינויים לפי העדפותיו כך שתצדד יותר בחופש הביטוי של משתמשיה, בהנחה שגם עוקביו הרבים תומכים בשינויים.

מאסק, כהרגלו, פנה לחשבון הטוויטר שלו כדי לעדכן את עוקביו במצב החדש ובחבירתו לדירקטוריון, וציין שהוא יעבוד עם מנכ"ל טוויטר הנוכחי, פרג אגרוואל, כדי לבצע "שיפורים משמעותיים בטוויטר בחודשים הקרובים".

מסתמן כי לצורך ההחלטות על השינויים המתבקשים מאסק מעלה סקרים לדף הטוויטר שלו. כך למשל, משום שמעסיק אותו עניין הוספת כפתור עריכה לציוצים, הוא כמובן כבר הפשיל שרוולים והחל בניסיון לשנות זאת.

מיד לאחר היוודע דבר הצטרפותו לחבר המנהלים, צייץ המולטי-מיליארדר סקר ובו שאל את המשתמשים אם הם מעוניינים בכפתור עריכה. הוא זכה במאות אלפי תשובות במהירות רבה ועד מועד כתיבת שורות אלו כבר הצטברו בסקר 4,406,764 תשובות ותוצאה מובהקת – 73.6% מהמשיבים מעוניינים בשינוי הראשון שמאסק מקדם.

אז האם טוויטר תכננה בכל מקרה להוסיף כפתור עריכה? אין לדעת אך סביר שלמאסק יש בהחלט השפעה כבר כעת על הנראות וההתנהלות שלה, ושהשפעה זו רק תגדל בעתיד הקרוב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים