הסטארט-אפ ויהייב גייס 25 מיליון ד'

הגיוס נועד לשם יצירת תאומים דיגיטליים באמצעות רחפנים אוטונומיים, הטכנולוגיה שבה מתמחה של החברה, שבאמצעותה היא מספקת מודלים דו-ממדים ותלת-ממדיים של נכסים, כגון מגדלים סלולריים, מנופים ומבנים

מימין לשמאל: יריב גלר ותומר דניאל, מייסדי ויהייב.

הסטארט-אפ ויהייב (vHive), שפיתח מערכת המאפשרת לייצר עותק דיגיטלי של נכס פיזי באמצעות צילום מרחפנים אוטונומיים, השלים גיוס של 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילה PSG, בשילוב המשקיעים הקיימים, אוקטופוס ונצ'רס וזרוע ההשקעה האסטרטגית TIP של ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-36.5 מיליון דולר.

חברת ויהייב החלה לפעול ב-2017, והונהגה על ידי יריב גלר, מנכ"ל החברה ולשעבר סמנכ"ל השיווק בקומברס, ותומר דניאל, סמנכ"ל טכנולוגיה, שעבד קודם לכן באינטל כמוביל טכני וארכיטקטורת תוכנה. החברה פועלת מהמטה בהרצליה פיתוח עם עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות החברה דויטשה טלקום עצמה, וכן חברות כגון SBA, Phoenix Tower International, Bechtel ואחרות. החברה מעסיקה 30 עובדים, מתוכם 20 מועסקים בישראל.

להפעיל להק רחפנים אוטונומי לאיסוף, ניהול ועיבוד מידע מהשטח

המערכת שפיתחה ויהייב מאפשרת לארגונים לאסוף מידע על נכסים פיזיים, לייצר תאומים דיגיטליים שהם עותק דיגיטלי של הנכס הפיזי. התהליך נעשה באופן אוטונומי, על ידי שימוש ברחפנים הנשלטים על ידי תוכנה. התוצרים הם מודלים דו-ממדים ותלת-ממדיים של נכסים, כגון מגדלים סלולריים, מנופים ומבנים. באמצעות בינה מלאכותית וניתוח מידע חזותי, ניתן להפיק מתאומים דיגיטליים אלו תובנות עסקיות ותפעוליות. התוכנה, כך מספרת החברה, היא היחידה בעולם אשר מאפשרת לארגונים להפעיל להק אוטונומי של רחפנים הפועלים יחד לצורך איסוף, ניהול ועיבוד מידע מהשטח עבור הארגון כולו, המתורגם לתובנות תפעוליות ועסקיות. 

מערכת הדיגיטציה של ויהייב.

מערכת הדיגיטציה של ויהייב. צילום: ויהייב

המערכת מספקת ממשק משתמש פשוט לשימוש, יכולת מדידה הנדסית וזיהוי אוטומטי של ציוד ותקלות. ויהייב אימנה את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה על בסיס מידע רב שנאסף על ידי לקוחותיה, מה שלדבריה יוצר בידול "הקשה לחיקוי על ידי המתחרים".

עוד נמסר מטעם ויהייב כי "היכולת של החברה לחבר בין העולם הפיזי והדיגיטלי מאפשרת לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית של נכסיה בשטח, לגשת בצורה ויזואלית למידע ולהגיע במהירות לתובנות עסקיות, תוך חיסכון בהוצאות התפעוליות, יצירת מקורות הכנסה חדשים ושמירה על בטיחות העובדים".

"שותפה לארגונים מהשורה הראשונה שעוברים טרנס' דיגיטלית"

"ויהייב בנתה את אחד מפתרונות הדיגיטציה המתקדמים והמקיפים ביותר בתעשייה, ואנחנו נרגשים לשכפל את הצלחתנו מתחומי המגדלים הסלולריים והמנופים לשווקים חדשים", אמר גלר, מנכ"ל ומייסד שותף של ויהייב. "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם משקיעים ותיקים החולקים עימנו חזון משותף לקדם את החברה, להרחיב את שווקיה ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלה", הוסיף.

PSG שהובילה את הגיוס היא חברת השקעות בצמיחה, המשתפת פעולה עם חברות תוכנה ושירותים טכנולוגיים בסדר גודל בינוני כדי לעזור להן לנווט בצמיחה משמעותית, לנצל הזדמנויות אסטרטגיות ולבנות צוותים חזקים. PSG הוקמה בשנת 2014, השקיעה בלמעלה מ-95 חברות וסייעה ליותר מ-375 עסקאות רכישה. לחברה משרדים בבוסטון, קנזס סיטי ולונדון.

לדברי רונן ניר, יועץ בכיר ב-PSG שמצטרף כעת לדירקטוריון החברה: "הפתרונות של ויהייב לאיסוף ודיגיטציה של נכסים פיזיים אפשרו לחברה לבנות מוניטין של שותפה מובילה עבור ארגונים מהשורה הראשונה שעוברים טרנספורמציה דיגיטלית – מגמה עולמית שסוחפת תעשיות רבות. לקוחות החברה מעידים על השגים מדידים, בזכות הטכנולוגיה שמשפיעה על התפעול השוטף של עסקיהם. התרשמנו מהצמיחה המהירה של החברה ואנחנו נרגשים להצטרף אליה לשלב הבא".

ההשקעה החדשה תסייע לחברה להמשיך ולהאיץ את צמיחתה והתרחבותה הגלובלית בשוק התוכנה לדיגיטציה. עם פתרונות לאיסוף מידע באופן אוטונומי, ויצירת תאומים דיגיטליים של נכסים פיזיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים