אינטל מכריזה רשמית על כניסה לשוק כרטיסי התצוגה

ענקית השבבים תציע כרטיסי הרחבה ממשפחת Arc A, המיועדים לשימוש במחשבים ניידים, ובקיץ היא תציג לראווה את כרטיס ההרחבה הייעודי הראשון למחשבים שולחניים

נכנסת לשוק כרטיסי התצוגה עם משפחת Arc. אינטל.

אינטל (Intel) הכריזה באופן רשמי על כניסתה לשוק כרטיסי התצוגה. החברה מתחילה את דרכה כשחקנית בתחום, שנשלט מזה שנים רבות בידי אנבידיה (Nvidia) ו-AMD, בכרטיסי הרחבה ממשפחת Arc A, המיועדים לשימוש במחשבים ניידים, ובקיץ היא תציג לראווה את כרטיס ההרחבה הייעודי הראשון למחשבים שולחניים.

שני המעבדים הראשונים שמציעה אינטל במשפחת ה-Arc A הם A350M עבור מחשבים דקים במיוחד ו-A370M לביצועים נוספים במחשבים דקים וקלים. המעבדים הללו מבוססים על ליבות Xe HPG, ליבות משופרות שנועדו לאפשר ביצועים גבוהים הרבה יותר מאלו של שבבי ה-Xe המשובצים במעבדים של אינטל עצמה. Arc A350M יגיע עם 6 ליבות Xe ו-6 יחידות מעקב אחר קרניים, ו-Arc A370M עם 8 ליבות Xe ועם 8 יחידות מעקב אחר קרניים. שני השבבים יגיעו עם 4 גיגה-בייט זיכרון תצוגה. לפי אינטל, הם ישובצו בניידים דקים וקלים, שעלותם למשתמש אמורה להיות כ-899 דולר – כשהראשון בהם הוא של סמסונג (Samsung) דווקא, Galaxy Book 2 Pro.

מעבר לגיימרים, אינטל מייעדת את מעבדי ה-Arc A ליוצרי תוכן, כשהמיקרו ארכיטקטורה שלהם כוללת תמיכה ביכולות כמו XMX AI – שאמורה לספק גידול של עד פי 16 ביכולת המחשוב להשלמת פעולות הסקת מסקנות באמצעות בינה מלאכותית, Xe Media Engine – שמציעה תמיכה רחבה במקודדי ומפענחי וידיאו, כולל תמיכה לראשונה ב-AV1 בחומרה וכן תמיכה בטכנולוגיות Deep Link שתפעל במקביל למעבדים והשבבים כדי לספק את מרב הביצועים.

בקיץ אמורה אינטל להשיק שבבים גרפיים בסדרת Arc 5 ו-Arc 7, שיציעו יותר ליבות ביצוע, יותר יחידות מעקב קרניים וגם הרבה יותר זיכרון משני השבבים הראשונים. יחד איתם היא תשיק את טכנולוגיית XeSS, שהיא טכנולוגיה שנועדה לשפר את התמונה המוצגת מבלי לפגוע בביצועי המשחק – לדוגמה, לאפשר למשחק לרוץ ברזולוציית 4K עם ביצועים המשתווים להרצה ברזולוציית 1080p במקור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים