פסלים של האמן ג'ף קונס יוטסו לירח וילוו בפרויקט NFT

קונס מוכר בזכות פסלי הפופ שלו, שנראים כמו חיות הבלונים שמעניקים לילדים בימי הולדת, אך מדובר בפסלי ענק יקירי ערך, שכמה מהם יוטסו לירח ● עיבודים דיגיטליים מקבילים של היצירות שיגיעו לירח - יימכרו כ-NFT

יטיס פסלים לירח וימכור עותקים כ-NFT. ג'ף קונס ופסליו שהוצגו על גג מוזיאון ה-מט.

האמן המפורסם ג'ף קונס הודיע באחרונה ​​כי ישלח מספר פסלים חדשים שלו לירח בהמשך השנה. יצירותיו של קונס – שנחשב כאמן החי היקר בעולם – אמורות להגיע לירח ביולי, ולהישאר שם לנצח.

המיזם המסקרן ישולב גם בטרנד הלוהט האחרון מגזרת הקריפטו – NFT. עיבודים דיגיטליים מקבילים של היצירות שיוצבו על הירח יימכרו כ-NFT לציבור.

השבוע (ג') הודיע קונס שישיק את קולקציית ה-NFT הראשונה שלו אי פעם, שכותרתה "שלבי ירח" (Moon Phases) והסביר כי ה-NFTs יהיו מקושרים לפסלים שיינחתו על הירח במשימה אוטומטית מלאה, בתזמור חברת התעופה והחלל הפרטית אינטואיטיב משינס (Intuitive Machines).

האמן החי היקר בעולם שמייצר פסלי ענק שנויים במחלוקת

קונס הוא אמן אמריקני המוכר בזכות עבודתו העוסקת בתרבות פופולרית ובפסליו המתארים חפצים יומיומיים, בעיקר פסלים דמויי חיות מבלונים, כמו אלו שמכינים במסיבות יום הולדת לילדים, אך במקרה של קונס הפסלים מיוצרים מנירוסטה ולהם משטחים בגימור מראה. 

קונס חי ועובד גם בעיר ניו יורק וגם בעיר הולדתו יורק שבפנסילבניה. יצירותיו, כאמור, נמכרות בסכומי עתק, והוא רשם כבר לפחות שני מחירי שיא במכירות פומביות עבור יצירה של אמן חי: 58.4 מיליון דולר עבור פסל כלב בלון כתום, שנרכש ב-2013, ו-91.1 מיליון דולר עבור ארנב בלון, שנמכר בשנת 2019.

המבקרים חלוקים בדעותיהם על קונס. יש הרואים בעבודתו יצירה חלוצית ובעלת חשיבות אמנותית-היסטורית גדולה, בעוד שאחרים פוסלים את עבודתו וטוענים שהיא קיטשית ומטורפת ומבוססת על אינטרסים והתייחסות מסחרית נטו, משמע – כזו שאינה אמנותית דיה. קונס מצידו לןא נאבק בביקורת ואף הדגיש ושב והדגיש כי אכן אין משמעויות ואמירות נסתרות ביצירותיו. מאידך, התקשורת שדיווחה על מיזם ה-NFT המתגבש, בהחלט נשמעה לא מופתעת מהמהלך ומכך שדווקא קונס הוא מי שישלב כך את פועלו במכירת NFTs, וזאת בגלל החדשנות המגולמת באמנותו, שמתכתבת עם אופן המכירה הכי עדכני של יצירות אמנות כיום.

בלוני חיות על הירח?

הפסלים ישלחו לחלל על סיפון נחתת ירח הידועה בשם Nova C, שפותחה, כאמור, על ידי החברה האמריקנית הפרטית אינטואיטיב משינס. החללית, שתשוגר ממרכז החלל קנדי ​​שבמריט איילנד, פלורידה, עתידה להגיע אל ה-Oceanus Procellarum, אזור בצד הקרוב של הירח (חצי הכדור הפונה לכדור הארץ) בתוך כשלושה ימים וכ-370,000 הקילומטרים שעומדים בדרכה לשם, מרגע שתשוגר מכדור הארץ. עם נחיתתם, הפסלים יאוחסנו באופן קבוע בקובייה שקופה ומצופה בבידוד תרמי.

מכיוון של-Nova C יש סיבולת נשיאה של רק 100 ק"ג, וגודלה 2X3 מטרים בלבד, מסתמן כי העבודות של קונס שישלחו לירח לא יהיו גדולות כמו הפסלים המפורסמים ביותר שלו.

פרטים נוספים על העבודות ועל מכירות ה-NFTs ייחשפו באמצעות אתר אינטרנט ייעודי בשבועות הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים