"שיתופיות היא הדרך להזרקת חדשנות בקהילת הקוד הפתוח"

כך אמרה לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל ומנהלת אזורית בישראל, יוון וקפריסין, כשדיברה בפתח כנס Red Hat OpenShift Commons ● הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים היום (ג') בראשונה בישראל

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל ומנהלת אזורית בישראל, יוון וקפריסין.

"עד סוף השנה, 80% מהארגונים כבר יימצאו בענן אחד או יותר. אלא שמחצית מהפרויקטים בתחומי מיכון ארגוני ועבודה היברידית – יתעכבו או יכשלו. המענה לצמצום היקף הכשלונות ולהזרקת חדשנות לארגונים הוא בשיתופיות מבוססת קהילה. אנו מחברים את קהילת הקוד הפתוח בישראל", כך אמרה לימור אפיק, מנכ"לית רד האט (Red Hat) ישראל ומנהלת אזורית ישראל, יוון וקפריסין.

אפיק דיברה בפתח כנס Red Hat OpenShift Commons. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') בראשונה בישראל, באולם East בתל אביב, והוא נועד לחבר בין מפתחים, מנהלי פרויקטים, משתמשים, שותפים ולקוחות בקהילות הקוד הפתוח סביב ה-OpenShift Cloud Native.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"הקוד הפתוח", אמרה אפיק, "נמצא במרבית מערכות הליבה של הארגונים, ועוד יותר מזה – במוצרי התשתית של היצרנים, ספקי הענן וניהול המידע. הענן לא היה מגיע להיות כה נפוץ בארגונים בלא הקוד הפתוח. התשתיות של מרבית ספקי הענן מבוססות לינוקס. הקוד הפתוח מניע את החדשנות העולמית, והשיתופיות היא הדרך להפצת ולהזרקת החדשנות הזו".

"אנחנו מעוניינים להאיץ את יכולות החדשנות של ארגוני האנטרפרייז באמצעות הקוד הפתוח", סיכמה אפיק, "שילוב החדשנות המתמדת שבקוד הפתוח והפיכתו לפתרון מוכן לדרישות האנטרפרייז – אבטחת מידע, תמיכה ויציבות – הם המפתח לסייע לארגונים אלה להתחרות בעולם העסקי החדש. קוד פתוח מביא עתיד טוב יותר, וההטמעה שלו באופן נרחב עוברת דרך הקהילה".

מיקי בנת, מנהלת מרכז המו''פ של רד האט בישראל ודירקטורית ברד האט.

מיקי בנת, מנהלת מרכז המו"פ של רד האט בישראל ודירקטורית ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

"אנו מהתורמים הגדולים של שורות קוד לפרויקטי קוד פתוח"

מיקי בנת, מנהלת מרכז המו"פ של רד האט בישראל ודירקטורית בחברה, אמרה כי "עבודה בארגון פתוח משמעה תרבות ארגונית כוללת. לפתח בקוד פתוח זה לפעול בשני יקומים מקבילים – אפ-סטרים ודאון-סטרים, והם לא תמיד מחוברים. כל פרויקט פיתוח ברד האט מפותח בקוד פתוח, ולכל מהנדס שעובד על פרויקט יש שני עולמות. באחד הוא עובד עם הקהילה, מהנדסים וחברות. כשהוא רוצה לעבור למוצר, הוא עובד בדאון-סטרים, שם הוא עובד 'בתוך הבית', עם אנשי אבטחת איכות, פיתוח ותמיכה. זה יותר מכפליים עבודה, כי לכל אחד יש הרבה פרויקטים, אולם העובד בסביבה שכזו לומד להעריך אותה. השקיפות נוצרת ממפגש עם אחרים. פיתוח שכזה מביא יותר יעילות וחדשנות".

קנת סיימה באומרה כי "אנו מהתורמים הגדולים של שורות קוד לפרויקטי קוד פתוח. יש יתרון בכך שהלקוחות הארגוניים נגישים למרכז המו"פ שלנו, כי המידע משותף בין שלושת קודקודי המשולש – מרכז מכירות, מרכז מו"פ ולקוח ארגוני. הדבר מניע את החדשנות, מקדם את השיתופיות, תורם לקהילה – ומאיץ את הגעתם של פרויקטי קוד פתוח לשוק".

מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות אזורי ברד-האט.

מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות אזורי ברד-האט. צילום: ניב קנטור

"בעולם החדש, השינוי היה ל'חוק', לדרך חיים" 

מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורות פתרונות ב-רד האט ישראל, אמר כי "בעולם החדש, השינוי היה ל'חוק', לדרך חיים. כולם הולכים לענן, הענן כתפישה הופך להיות מרכזי עבורם. בסופו של התהליך, התשתיות בארגונים של העננים הפרטיים יחוברו לעומסי העבודה הפועלים על גבי העננים הציבוריים ויבנו ארכיטקטורה Cloud Native".

"מגמה נוספת", ציין צרפתי בפני באי הכנס, "היא המעבר של המחשוב לקצה. כך, מכוניות אוטונומיות, רחפנים ורובוטים – כולם יהיו חלק מהדטה סנטר שלנו, ויהוו חלק מהשירותים בהם תשתמשו. כבר כיום יש ארגונים העושים שימוש במחשוב קצה, כי החוכמה היא לבצע את ההחלטה במקום שבו קורה האירוע. מחקרים מצביעים על כך שעד סוף 2023, 80% מהארגונים יחלו בהטמעת טכנולוגיות מחשוב קצה".

"המגמה השלישית", ציין צרפתי, "היא לעבור לעבוד בסביבה היברידית באופן מתוכנן, שעוצב מראש, ולא כהכרח של נסיבות".

"עבודה בסביבה מרובת עננים והיברידית תהפוך לדרך חיים בכל ארגון בארבע-חמש שנים הקרובות", סיכם צרפתי. "האתגר הוא בהעברת הנתונים ועומסי העבודה מענן לענן – על בסיס שכבת הפשטה. אנו מסייעים לארגונים לפעול במתכונת זאת עם פלטפורמת OpenShift שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים