"הפער העצום בקבלה להיי-טק בין הפריפריה למרכז – בלתי נסבל"

כך לפי שגיא בר, מנכ''ל המרכז לחינוך סייבר, זרוע של קרן רש''י, שנחוש לשנות את המצב שבו לילדי הפריפריה יש רק 25% סיכוי להגיע להיי-טק, לעומת ילדי המרכז ● בר דיבר אתמול (ב') בכנס VMware vForum 2022

שגיא בר, מנכ''ל המרכז לחינוך סייבר.

"עבור ילד הנולד וגדל בפריפריה, יש סיכוי בשיעור של 25% להשתלב בתעשיית ההיי-טק – לעומת ילד שנולד וגדל במרכז הארץ – וזהו מצב בלתי נסבל", כך אמר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר, זרוע של קרן רש"י.

בר, זוכה פרס ביטחון ישראל ויזם חברתי, דיבר בכנס VMware vForum 2022. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ב') במרכז אירועים אווניו, קרית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מאלף לקוחות הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה ושותפיה העסקיים. בר השתתף בפאנל שנושאו היה שינוי, אותו הנחה ניב רז, CTO של VMware ישראל.

לדברי בר, "נדרש לעשות שינוי על מנת שכל ילד שגדל במעלות, קריית שמונה, או אופקים, יוכל להיות חלק מהיי-טק המקומי".

"שינוי", אמר בר, "נוגע לתפישה, ודורש סביבה שתתמוך בו. לא מדובר רק בלשלוח את הילד לחוג מחשבים, אלא בחלחול תודעתי של כלל סביבת הילד, מההורים ועד הצבא. מדובר במסע אל השינוי, והוא לא מסתיים ביום אחד. מסע לשינוי כולל שכנוע, רתימה, חיבור תפישת עולם והמון טכניקות, אשר תומכות באותו שינוי".

"נדרש לעשות דברים אחרת", אמר בר, "כי אנו עם אחד ואם לא נעשה זאת – הילדים יהיו מאד מסכנים. נדרשת תשוקה כדי לערער את המצב מן היסוד, להביט נכוחה אל המציאות ולומר כי היא איננה טובה. זה דורש תעוזה".

"תנו הזדמנות לבני נוער – הבינו שמה שהיה – לא יהיה"

"השאלה היא כיצד לרתום את האנשים לשינוי הנדרש", אמר בר. "בעבר, נמצאתי במצב שבו עמדתי על הגבעה וצעקתי – אולם איש לא שמע. רק מאוחר יותר מצאתי שותף ראשון לדרכי, ויחד עשינו בדיקת היתכנות והראינו כי ברשות מקומית חזקה ניתן לייצר את השינוי המיוחל. הוכחנו שזה אפשרי, ובאופן טבעי, זה הביא להפחתת ההתנגדויות".

"פעם ידענו שאסטרטגיה של גוף נקבעת לטווח של חמש-שבע שנים", סיכם בר. "היום, גם בעקבות משבר הקורונה, טווחי הזמן התקצרו. היום האסטרטגיה היא 'חייכו לשינויים': רכשו את היכולת להביט אל המציאות באופן חיובי. נדרש מצפן האומר 'תנו הזדמנות לבני נוער' – הבינו שמה שהיה – לא יהיה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיאומי באלף

    בבאסטה מרוויחים יותר מבהייטק כל החברים מהבאסטות נוסעים בפורשה מרסדס חברים שעובדים בהייטק נוסעים על סקודה גג. הכי טוב בבאסטה או בפלאפל

  2. הנדסאי אלקט ומחשבים

    תגייסו זקנים מעל גיל 30!!!!

    1. דרור

      יש מחסור רציני בעובדים איכותיים יקחו בלי לחשוב פעמיים גם בן 40 ובן 50. יש עודף היצע עצום של בוגרי קורס מכללת שקר כלשהי, בקושי יטרחו להזמין מישהו מהם לראיון במקרה הטוב. מצטער אבל זאת האמת. אם אתה רציני תעשה תואר במדעי המחשב גם בגיל 40 יקחומאותך בלי להסתכל שניה על הגיל

אירועים קרובים