"בתוך שלוש שנים תהיינה חצי מיליארד אפליקציות"

"האתגר של כל מנמ''ר.ית, בכל ארגון מכל סוג וגודל, הוא להטמיע פלטפורמות הכוללות AI, שמנהלות, שולטות ומבקרות את כלל האפליקציות, באופן חכם ויעיל", כך אמר שלומי אביב, מנכ''ל VMware ישראל

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

"בתוך שלוש שנים יהיו בעולם כחצי מיליארד אפליקציות. מדובר בנתון שמשקף היקף גדול יותר מהכמות של כל האפליקציות שיצרה האנושות עד היום. האתגר של כל מנמ"ר וכל מנמ"רית, בכל ארגון מכל סוג וגודל, הוא להטמיע פלטפורמות הכוללות בינה מלאכותית, שמנהלות, שולטות ומבקרות את כלל האפליקציות, באופן חכם ויעיל", כך אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

אביב דיבר בפתח כנס VMware vForum 2022, שהופק על ידי אנשים ומחשבים והתקיים היום (ב') במרכז האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה. השתתפו בו יותר מ-1,000 נציגים של לקוחות הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה ושותפיה העסקיים.

לדברי אביב, "ההיסטוריה מתאפיינת בשינויים ובמהפכות. מה שמאפיין את המהפכות שאירעו ב-300 השנים האחרונות הוא שהן משבשות ומשפיעות יותר, ושמשכן קצר יותר". כך, אמר, "המהפכה התעשייתית נמשכה 60 שנים והביאה להקמת מפעלי טקסטיל. זו הייתה מהפכה איטית, המיכון לקח זמן – אבל האדם השתמש במשאבי הטבע לטובת השינוי: הברזל שימש רצפת יצור, המים בראו אנרגיה ושדות הכותנה הביאו חומרי גלם למפעלי הטקסטיל".

"אחריה בא לעולם הקיטור", ציין. "האדם לקח משאבים מהטבע והפיק מהם אנרגיה. הרכבת חיברה בין יישובי ספר לערי מסחר וקירבה אנשים. בסוף המאה ה-19 – תחילת המאה ה-20 הופיעו המכונית והמטוסים. היה זה עוד צעד של השפעת הקידמה, הפעם לטובת קיצור מרחקים".

"משך המהפכות הולך ומתקצר"

"גם מהפכת האינטרנט השפיעה על התפתחות הכלכלה העולמית: בפעם הראשונה הוחלף מפגש פיזי בזה וירטואלי, לטובת העברת מידע. בתוך שלושה עשורים חוברו 4.5 מיליארד משתמשים לרשת", אמר אביב.

"המהפכה הנוכחית תארך רק 25 שנים, וניתן לראות שמשך המהפכות הולך ומתקצר", הוסיף. "היא כוללת אנרגיה ירוקה, מתחדשת ובת קיימא. ב-2021, יותר מרבע (27%) מהחשמל נוצר נעשה באמצעות אנרגיה ירוקה ומתחדשת – שמש, רוח, דלק ביולוגי ואצות. בשנה החולפת נסעו בכבישי העולם 10 מיליון מכוניות מונעות בחשמל. עד סוף העשור הנתון יגדל משמעותית, פי 22. גם תחום האינטרנט של הדברים כאן כדי להישאר. יש כיום 12.3 מיליארד חפצים מחוברים ובתוך חמש שנים הנתון יגדל ל-30 מיליארד. כולם הפכו להיות יצרני נתונים: מדי יום נשלחים ברחבי הגלובוס 307 מיליארד מיילים, וזוהי רק דוגמה אחת לכך. השימוש בנתונים הפך למשימה מאתגרת. על מנת להצליח לפעול בעולם החדש נדרש להטמיע מערכות שיודעות לפעול בזמן אמת".

"בשנתה הכספית 2022", סיכם אביב, "VMware גדלה בשיעור דו ספרתי. הסניף המקומי חווה גידול בקצב אפילו מהיר יותר. בשנה החולפת העמקנו את הפעילות עם לקוחות האנטרפרייז שלנו והפכנו להיות אסטרטגיים עבורם. לקוחות רבים בחרו לצרוך מאתנו שירותים מנוהלים – וזו הייתה הקפיצה המשמעותית. אני מעריך שקצב הגידול הזה יישמר גם השנה. נמשיך לבצע שינויים נדרשים בארגונים, בעבודה בסביבה מרובת עננים ובחידוש מערכות ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים