אוקראינה פתחה מוזיאון NFT למכירת רגעי מלחמה למזכרת

המדינה המותקפת מוכרת מזכרות מרגעי הפלישה הרוסית ההיסטוריים במוזיאון החדשני שהשיקה ● הסיבה: גיוס עוד כספים לסיוע למדינה ולתושביה

אתר מוזיאון ה-NFT האוקראיני. לכידת מסך מעובדת.

אוקראינה פתחה באחרונה את ה-Meta History: Museum of War – מוזיאון ייחודי שבו יימכרו פריטים דיגיטליים אשר מהווים מזכרות ממלחמת רוסיה-אוקראינה, במתכונת NFT.

לפי אתר המוזיאון, האוסף שנמכר בו הוא האוסף הרשמי של המשרד לטרנספורמציה דיגיטלית, שהוא הגוף אשר הגה את הרעיון והשיק את מוזיאון ה-NFT, המתואר באתר כמוקדשת "למלחמת רוסיה של פוטין נגד אוקראינה" וכמיזם שיסייע "לשמר את זיכרון האירועים האמיתיים של אז, להפיץ מידע אמת בקרב הקהילה הדיגיטלית בעולם, ולאסוף תרומות לתמיכה באוקראינה".

NFT (ר"ת Non-fungible token) – תחום שמעורר באחרונה גלים בשלוש ביצות, זו של ההיי-טק, זו של הקריפטוגרפיה וזו של האמנות – הוא בעצם 'אסימון חסר תחליף' של נכס דיגיטלי ייחודי. בעליהם של הנכסים רשומים בבלוקצ'יין – יומן דיגיטלי – אך בניגוד למטבעות הדיגיטליים, כמו הביטקוין, האת'ריום, הדוגקוין ומטבעות מבוזרים אחרים הרשומים בו אף הם, את ה-NFT הספציפי לא ניתן להחליף באחר הדומה לו.

פדורוב – השר המחובר

ביום ו' האחרון הודיע מיכאילו פדורוב, שר הדיגיטל וסגן ראש הממשלה של אוקראינה, בציוץ כי "בעוד שרוסיה משתמשת בטנקים כדי להשמיד את אוקראינה, אנחנו מסתמכים על טכנולוגיית בלוקצ'יין מהפכנית.

Meta History UA, מוזיאון ה-NFT הושק. המקום לשמור את זיכרון המלחמה. והמקום לחגוג את הזהות והחופש האוקראיני" פדורוב צירף לציוץ את כתובת האתר: https://metahistory.gallery/warline.

פדורוב הכריז לראשונה על תוכניתה של ממשלת אוקראינה להשיק NFTs לתמיכה בכוחות המזוינים של אוקראינה ב-3 במרץ. ביוזמתו גם השיקה ממשלת אוקראינה אתר רשמי לאיסוף תרומות במטבעות קריפטוגרפיים, לטובת החימוש של צבאה – יוזמה שזכתה להיענות גבוהה מצד רבים. לאחר מכן חתם הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, על החוק הנכסים הווירטואליים, שנועד להסדרת שוק הקריפטו באוקראינה.

יצוין כי פדורוב היה גם מי שגייס מאילון מאסק, מנכ"ל ומייסד SpaceX, חיבור מחודש לאינטרנט באוקראינה, אחרי שזה נפגע בקרבות. הוא ביקש עזרה בנדון ממאסק, דרך טוויטר, והמולטי-מיליארדר הסכים, ומאז מאפשר לאוקראינה לעשות שימוש בלווייני סטארלינק שלו לשם השגת קישוריות מחודשת.

חזק בטוויטר. סגן ראש הממשלה ושר הדיגיטל של אוקראינה, מיכאילו פדורוב.

חזק בטוויטר. סגן ראש הממשלה ושר הדיגיטל של אוקראינה, מיכאילו פדורוב. צילום: לכידת מסך מטוויטר

מה ימכרו במוזיאון?

במוזיאון ה-NFT מפורט כי האוסף מציג "כרונולוגיה של אירועים בהיסטוריה האוקראינית של העת המודרנית, חקוקה באבן… ה-NFTs הן עובדות המלוות בהשתקפויות אישיות".

חברת Fair.xyz היא שבנתה את אתר האיסוף עבור ממשלת אוקראינה, והרכיבה את המכירה הראשונה שמתוכננת ליום ד' הבא במתכונת של מכירה פומבית. המכירה צפויה לגייס בין 2 ל-3 מיליון דולר –  רובם מתמיכה מהעולם המערבי.

המכירה תכלול 5,000 עד 7,000 NFTs במחיר של כ-450 דולר לאייטם, כך דיווח פורבס, והוסיף שהם יימכרו בקריפטו מסוג אית'ריום.

חשבון הטוויטר הרשמי של המוזיאון החדש הסביר: "הטיימליין שלנו כולל כל אירוע מהותי במלחמה… כל ה-NFTs יימכרו בסדר כרונולוגי. התוכן שלהם יוסתר עד למכירת ה-NFT", והוסיף: "הרכישה שלך מ-Meta History: Museum of War היא עסקה טובה ובטוחה ב-100% מכיוון שאנו משתמשים בהסכם חוזה חכם ששולח כסף ישירות לארנקים של משרד הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי לתמוך באוקראינה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים