עיריית רעננה תרחיב את מערך האיחסון שלה; ההיקף הכספי: עשרות אלפי שקלים

במסגרת הפרויקט, תמשיך העירייה ותשקיע במערכות של נט-אפ, שעליהן מבוסס המערך ● הפרויקט יכלול גם היערכות לקראת הקמת מערך סטורג לגיבוי בהיקף של חמישה טרה ● עיריית רעננה בוחנת בימים אלה אפשרות להעביר את כל מערך בסיס הנתונים שלה לסביבת אורקל

עיריית רעננה עומדת לצאת בקרוב למכרז להרחבת מערך האיחסון שלה, הכולל את מערך הגיבויים והשחזורים. ההיקף הכספי של הפרויקט נאמד בעשרות אלפי שקלים.

מערך האיחסון של עיריית רעננה מבוסס על נט-אפ (NetApp), ובכוונת העירייה להמשיך ולהשקיע במערכות של החברה. הפרויקט יכלול גם היערכות לקראת הקמת מערך סטורג לגיבוי בהיקף של חמישה טרה. שרתי הגיבוי בדטה סנטר מבוססים על מערכות של HP.

על פי התכנון, מערך האיחסון המורחב של עיריית רעננה יישב בדטה סנטר החדש שהיא השלימה באחרונה את הקמתו, בהשקעה של יותר משני מיליון שקלים. הוא כולל שרתים מבוססי וירטואליזציה של VMware, עם מערך שליטה ובקרה משוכללים המופעלים מחדרי אגף המיחשוב, הנמצא במבנה אחר של העירייה. בסך הכול, פועלים בדטה סנטר 30 שרתים, ביניהם שרת יוניקס (Unix) של החברה לאוטומציה ושרת שכר. כעת נבחנת בעירייה אפשרות להעביר את כל מערך בסיס הנתונים לסביבת אורקל (Oracle).

ניהול הדטה הסנטר נעשה, בין היתר, על ידי אריה יוגב, מנהל מחלקת תפעול וטכנולוגיות באגף המיחשוב בעיריית רעננה, ועל ידי אריאל לרמן, מנהל מדור רשתות באגף. מנמ"ר העירייה היא ענת ספקטור.

אגף המיחשוב של עיריית רעננה תומך בפעילות של כל עובדי העירייה, המפעילים 70 אתרים שונים, וכן משמש כמרכז תמיכה לכל המחשבים במערכת החינוך בעיר. לשם כך, מעמיד אגף צוות של אנשי תמיכה המסתובב בין בתי הספר.

הקמת הדטה סנטר והרחבת מערך הגיבוי משתלבים בתוכנית האב הכוללת של העירייה להקמת DR מרכזי, שישרת את כל עובדי העירייה ואת מתקניה השונים. כרגע קיים בעיריית רעננה מערך DR בחדר מצב החירום שלה.

בנוסף, עיריית רעננה השלימה באחרונה את שדרוג המרכזייה שלה לסביבת IP – דבר שצפוי לשפר מאוד את השירות לתושבים ולאפשר יישום שירותים חדשים. פיילוט ראשוני לכך נערך בימים אלה במוקד העירוני ובאגף הגבייה של העירייה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים