אנבידיה השיקה מחשב על לחישובי בינה מלאכותית

על פי מנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, ה-Nvidia Eos הוא "מחשב החישובים מבוססי הבינה המלאכותית החזק ביותר בעולם" ● ככלל, אמר הואנג, "הארגונים של היום הם מפעלי AI"

ה-Nvidia Eos.

כנס GTC 2022 של אנבידיה יצא אתמול (ג') לדרך כשבאופן מובהק, הנושא המרכזי שלו הוא הבינה המלאכותית על כל ההיבטים שלה – כפי שהבהיר היטב מנכ"ל ומקים החברה, ג'נסן הואנג, שהגדיר את הארגונים של היום כ-"מפעלים של בינה מלאכותית".

"דטה סנטרים מבוססי בינה מלאכותית מעבדים הרים של נתונים מתמשכים כדי לאמן ולחדד מודלים של AI. נתונים גולמיים נכנסים, עוברים סינון והגדרה – והמודיעין יוצא. חברות מייצרות מודיעין ומפעילות מפעלי בינה מלאכותית ענקיים", אמר הואנג בנאום שנשא עם פתיחת האירוע, ושבאופן לא מפתיע שודר מהאומניברס – הייקום הווירטואלי התלת ממדי שהחברה הציגה באחרונה כאחד ממוקדי הפיתוח שלה.

אחד הדברים שהציגה אנבידיה ביומו הראשון של הכנס כדי לקדם את המתודה הזו הוא מחשב על חדש – Nvidia Eos, שלדבריה הוא המחשב החזק ביותר בעולם עבור חישובים המתמקדים בבינה מלאכותית. המחשב החדש מיועד לשימושים הפנימיים של החברה לחקירת תחומים כמו אקלים, ביולוגיה דיגיטלית ועתיד הבינה המלאכותית עצמה.

לפי אנבידיה, המחשב מסוגל לחישובים ברמת ביצועים של 18.4Exaflops עבור חישובי בינה מלאכותית. החברה טוענת שמדובר ברמת ביצועים גבוהה פי ארבעה לעומת מחשב העל היפני Fugaku, שנחשב לחזק ביותר בתחום. עבור ביצועי מחשוב מדעיים סטנדרטיים, ה-Nvidia Eos יספק ביצועים ברמה של עד 275Petaflops.

כך הכרטיס הגרפי החדש יבוא לידי ביטוי במחשב העל החדש

בלב המחשב הזה נמצאים כרטיסי עיבוד גרפי המבוססים על Hopper – הדור הבא של ארכיטקטורת המעבדים הגרפיים של אנבידיה. השם של הארכיטקטורה החדשה נועד להעניק כבוד לגרייס הופר, מחלוצות מדעני המחשב, והיא תחליף את Ampere, שהושקה לפני שנתיים ותהיה הבסיס גם לדורות הבאים של כרטיסי התצוגה הצרכניים של החברה.

ה-H100 של אנבידיה.

ה-H100 של אנבידיה. צילום: יח"צ

הכרטיס הגרפי הראשון שיהיה מבוסס על Hopper קיבל את השם H100. הוא מכיל 80 מיליארד טרנזיסטורים ומיוצר במפעלי TSMC הטייוונית, בליתוגרפיה ייעודית של 4 ננו-מטר שפותחה, כך מספרת אנבידיה, עבור הייצור המסוים הזה.

"ה-H100 הוא מעבד הבינה המלאכותית החזק והגדול בעולם שנועד להתמודדות עם מודלים עצומים של עיבוד שפה, מערכות המלצה, מחקר רפואי ומחקר בתחום האקלים. לשם השוואה, 20 מעבדי H100 יכולים לספק כוח עיבוד השקול לתעבורת האינטרנט העולמית כולה", מסרו באנבידיה.

איך זה יבוא לידי ביטוי במחשב העל Eos? זה יכיל 576 מערכות לחישובי בינה מלאכותית שמכונות DGX H100, כשבכל מערכת שכזו יש שמונה מעבדי H100. בסך הכללי מדובר ב-4,068 מעבדים.

ההקשר הישראלי

"הדטה סנטרים מעבדים ומדייקים הרים של נתונים כדי לספק תובנות. המעבד הגרפי Nvidia H100 הוא המנוע של תשתית הבינה המלאכותית, שבה ארגונים מבצעים שימוש כדי להאיץ פעילות עסקית שמונעת על ידי AI", אמר הואנג. הוא ציין שהארכיטקטורה החדשה תהיה בסיס למודלים רבים של שרתים שיגיעו לשוק, כולל במערכות לתמיכה במחשוב ענן – והזכיר בהקשר זה חברות כמו לנובו, HPE, פוג'יטסו, דל וסיסקו.

מחשב העל יכיל בתוכו גם את הדור החדש של טכנולוגיית התקשורת שפותחה באנבידיה ישראל, קרי – מלאנוקס. הוא יכיל לא פחות מ-1,152 מעבדי DPU מסוג BlueField 3, שאמורים להקל על העומסים של המעבדים הראשיים, במטרה להאיץ את העיבוד, האחסון, התקשורת ועוד. כמו כן, ה-Eos ישלב 500 מתגי Quantum-2 NDR עם קצב העברת נתונים של עד 400 גיגה-ביט לשנייה.

הכרזות נוספות

מעבד אחר שעליו הכריזה החברה ביום הראשון של כנס GTC 2022 הוא Grace CPU Superchip, שמיועד לשימוש בדטה סנטרים ובמחשוב עתיר ביצועים. זהו המעבד הראשון מבית אנבידיה שמבוסס על ארכיטקטורת Neoverse של AR. לטענת החברה, הוא יספק ביצועים טובים יותר וכן רוחב פס ויעילות אנרגיה עד פי שניים בהשוואה למעבדי השרתים המובילים כיום. ה-Grace CPU Superchip מכיל לא פחות מ-144 ליבות עיבוד, שמספקות רוחב פס של עד 1 טרה-בייט לשנייה לזיכרון, והוא אמור לתמוך בכל חבילת התוכנה שמציעה אנבידיה לשוק הביצועים הגבוהים.

ה-Drive Hyperion 9 של אנבידיה.

ה-Drive Hyperion 9 של אנבידיה. צילום: יח"צ

בין ההכרזות הנוספות הייתה גם ההכרזה השנתית על הדור הבא של טכנולוגיית הרכב האוטונומי של אנבידיה. היא חשפה את Drive Hyperion 9 וסיפרה כי הפלטפורמה החדשה מודולרית לחלוטין, ותאפשר ליצרניות הרכב לבחור באילו מחלקיה הם מעוניינים להשתמש. הטכנולוגיה כוללת שתי מערכות על שבב מדגם Drive Atlan עבור נהיגה אוטונומית ברמה 4 ומערך חיישנים שמורכב מ-14 מצלמות, תשעה רדארים, שלושה רכיבי LiDAR ו-20 חיישנים על קוליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים