הוכרז בכנס של אנשים ומחשבים: דאטהג'ן גייסה 50 מיליון דולר

החברה, שמציעה פלטפורמת דטה סינתטי לעולמות הראייה הממוחשבת, הכריזה על סבב הגיוס בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד')

אופיר צוק (צ'קון) וגיל אלבז.

דאטהג'ן (Datagen), שפועלת בעולם הדטה הסינתטי עבור אפליקציות בינה מלאכותית בתחומי הראייה הממוחשבת, הודיעה היום (ד') בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים כי היא השלימה סבב גיוס הון B בסך של 50 מיליון דולר.

הסבב הובל על ידי משקיעה חדשה בחברה – סקייל ונצ'ר פרטנרס, שמצטרפת למשקיעים הקיימים ויולה ונצ'רס, TLV פרטנרס וספיידר קפיטל. אנדי ויטוס, שותף ב-Scale VP, מצטרף למועצת המנהלים של דאטהג'ן. כולל סבב זה, סכום הגיוסים של החברה עד כה מגיע ל-70 מיליון דולר.

כספי הסבב הנוכחי ישמשו את דאטהג'ן להמשך התפתחותה בשוק הגדל של הראייה הממוחשבת. החברה מעסיקה כיום 85 עובדים בתל אביב ובניו יורק, ובעקבות הגיוס תגייס עובדים נוספים. בדאטהג'ן ציינו כי הכנסות החברה גדלו באחרונה פי שמונה וכי על לקוחותיה נמנות שלוש מחמש ענקיות הטכנולוגיה. עם זאת, היא לא ציינה באיזה סכום הכנסות ובאילו חברות מדובר.

דטה כקוד

דאטהג'ן נוסדה ב-2018 על ידי שני מומחי ראייה ממוחשבת – אופיר צוק (צ'קון) וגיל אלבז, במטרה לשכלל את השיטות שבהן צוותי בינה מלאכותית ולמידת מכונה אוספים דטה שנדרש לאימון רשתות של ראייה ממוחשבת. קטגוריית המוצרים שבה פועלת החברה מכונה דטה כקוד (DaaC – Data-as-a-code). היא פיתחה סימולטור דטה, שלדבריה מייתר את הצורך להפיק או לרכוש מספר מצומצם של תמונות דו ממדיות ותלת ממדיות לפיתוח בינה מלאכותית בתחום הראייה הממוחשבת – שלבים שצורכים זמן יקר ומשאבים רבים. בכך, על פי דאטהג'ן, היא מסייעת לצוותי הראייה הממוחשבת להביא לשוק במהירות גדולה יותר אפליקציות בתחומים כגון מציאות מועשרת, משרדים חכמים, מערכות ניטור נהגים בתוך כלי רכב ואבטחה ביתית.

יחד עם הפלטפורמה שלה, שמוצעת בשירות עצמי, צוותי ראייה ממוחשבת יכולים להשתמש בדטה סינתטי כדי לאמן מודלים של מוצרי בינה מלאכותית. הפתרון מקל על צוותים אלה להשתמש בדטה זה באמצעות הרצת יחידות להפקת דטה (DGUs – Data Generation Units), המחויבות לפי שעות שימוש, לטובת הפקת הנתונים הנדרשים לצרכי הבינה המלאכותית שלהם.

לדברי צוק, שלצד היותו מייסד במשותף של החברה משמש כמנכ"ל שלה, "הצורך בדטה עוצמתי, עתיר ביצועים ובעל שונות גבוהה עתיד לצמוח בקצב אקספוננציאלי ככל שמתרבים ומתגוונים השימושים בראייה ממוחשבת. המשימה שלנו היא לספק לכל צוות ראייה ממוחשבת פתרון דטה סינתטי כדי להניע את תהליך הפיתוח של אפליקציות ה-AI שלו. גיוס ההון יסייע לנו להאיץ את הצמיחה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים